Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 jousien ja iskareiden vaihdosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    #16
    Hmm, joopa joo. Mitenkäs on, kannattaako/täytyykö tuossa samalla vaihtaa jotain muuta kuin nuo jouset ja iskarit? Jos ylätukilaakeri olisi heikossa hapessa, olisin varmastikin huomannut sen jo ajossa? Vai laitanko nekin uusiksi?
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

    Comment

    • ViisKolmeVitonen
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 390
      • Kauhajoki

      #17
      Äläkee hyvät äijät ottako sitä jousilautasta sieltä takaa irti! Ei tarvi irrotella ku iskarin yläpää! Siihen tarvii 6mm ja 16mm kiintoavaimet.

      Ja se iskarin alapää lähti hyvin irti ku otti semmosen helkkarinmoisen lattaraudan ja laitto toisenpään iskarin alaosaan ja anto noin 70cm varrella varustetulla lekalla vauhtia.

      Siä etupääs on sit ongelmana ne iskari tolpan yläpään "lukitus mutterit".
      Mulla lähti toinen helposti ja toinen meni aikalailla käyttö kelvottomaksi irroituksessa. Nehän kuulus kuulemma tulla iskarien mukana, mut ei nuis fk:n satseis ainakaa tuu. Noh...sorvasin sit ite semmosen, ku ei löytyny keltää kyläsepältä vastaavaa.

      Sen etupään sain hommailtua irrottamatta tolppaa. Puristinta jouselle, iskarin yläpää irti, kallistuksenvakain irti, tsekkaa et johdois ja letkuis riittää pelivaraa ja sit vaan vedät sen iskarin yläpään lokasuojan alta ulkopuolelle.
      Passat tdi -04

      Comment

      • ViisKolmeVitonen
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 390
        • Kauhajoki

        #18
        Originally posted by jani73
        Jos uusien iskareiden mukana tulee uudet mutut, niin ne vanhat voi huoletta rälläköidä pois.
        Käytännössä katkaisulaikalla vedetään mutteri varovasti pitkittäin halki, mutta tolpan kierteisiin asti ei saa mennä leikkaamaan, vaan lopettaa vähän ennen kuin laikka on ns. läpi.
        Sitten railoa voi levittää vaikka isolla meisselillä ja sen jälkeen mutu jo lähteekin melkein kädellä pyörittämällä.
        Metriset putkitongit ja kuumailmapuhallin ovat verraton apu!
        Passat tdi -04

        Comment

        • valkoinenkupla
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 83
          • Kuopio

          #19
          Kaikissa e34:ssako on mcpherson-malliset iskarit? Ei kelvannu lehmä härälle tuon vasemman takaiskarin tehottomuuden takia, vaihtohommiksi menee :(
          nyk: e39 520i -98

          ennen: e34 520i -94

          Comment

          • valkoinenkupla
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 83
            • Kuopio

            #20
            Ja käykö tuo kl-varaosien takaiskari suoraan tämmöseen madallettuun autoon vai onko jousi vain lyhyempi?
            nyk: e39 520i -98

            ennen: e34 520i -94

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by valkoinenkupla View Post
              Ja käykö tuo kl-varaosien takaiskari suoraan tämmöseen madallettuun autoon vai onko jousi vain lyhyempi?
              Vaihda molemmat takaiskarit. Pysyy vähän tasaisempana silloin.
              joku -30mm menee vakio iskarilla.

              Comment

              • valkoinenkupla
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 83
                • Kuopio

                #22
                Kiitokset vastauksesta... Muistaakseni 20 mm on takaa madallettu.
                nyk: e39 520i -98

                ennen: e34 520i -94

                Comment

                • Incarnated
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 453
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by ViisKolmeVitonen View Post
                  ...

                  Ja se iskarin alapää lähti hyvin irti ku otti semmosen helkkarinmoisen lattaraudan ja laitto toisenpään iskarin alaosaan ja anto noin 70cm varrella varustetulla lekalla vauhtia.

                  ...
                  M16 kierretappi ja m16 pultti jota hakata on todettu helpoimmaksi tavaksi tässä

                  Itellä ainakin tuolla lekatyylillä tuli vaan se iskari ulos, holkki pysyi tiiviisti paikallaan :/
                  Kierteyttämällä ei ainakaan mene iskari rikki...

                  http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎