Hmm, joopa joo. Mitenkäs on, kannattaako/täytyykö tuossa samalla vaihtaa jotain muuta kuin nuo jouset ja iskarit? Jos ylätukilaakeri olisi heikossa hapessa, olisin varmastikin huomannut sen jo ajossa? Vai laitanko nekin uusiksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 jousien ja iskareiden vaihdosta
Collapse
X
-
Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
-
-
Äläkee hyvät äijät ottako sitä jousilautasta sieltä takaa irti! Ei tarvi irrotella ku iskarin yläpää! Siihen tarvii 6mm ja 16mm kiintoavaimet.
Ja se iskarin alapää lähti hyvin irti ku otti semmosen helkkarinmoisen lattaraudan ja laitto toisenpään iskarin alaosaan ja anto noin 70cm varrella varustetulla lekalla vauhtia.
Siä etupääs on sit ongelmana ne iskari tolpan yläpään "lukitus mutterit".
Mulla lähti toinen helposti ja toinen meni aikalailla käyttö kelvottomaksi irroituksessa. Nehän kuulus kuulemma tulla iskarien mukana, mut ei nuis fk:n satseis ainakaa tuu. Noh...sorvasin sit ite semmosen, ku ei löytyny keltää kyläsepältä vastaavaa.
Sen etupään sain hommailtua irrottamatta tolppaa. Puristinta jouselle, iskarin yläpää irti, kallistuksenvakain irti, tsekkaa et johdois ja letkuis riittää pelivaraa ja sit vaan vedät sen iskarin yläpään lokasuojan alta ulkopuolelle.Passat tdi -04
Comment
-
-
Originally posted by jani73Jos uusien iskareiden mukana tulee uudet mutut, niin ne vanhat voi huoletta rälläköidä pois.
Käytännössä katkaisulaikalla vedetään mutteri varovasti pitkittäin halki, mutta tolpan kierteisiin asti ei saa mennä leikkaamaan, vaan lopettaa vähän ennen kuin laikka on ns. läpi.
Sitten railoa voi levittää vaikka isolla meisselillä ja sen jälkeen mutu jo lähteekin melkein kädellä pyörittämällä.Passat tdi -04
Comment
-
-
Originally posted by ViisKolmeVitonen View Post...
Ja se iskarin alapää lähti hyvin irti ku otti semmosen helkkarinmoisen lattaraudan ja laitto toisenpään iskarin alaosaan ja anto noin 70cm varrella varustetulla lekalla vauhtia.
...
Itellä ainakin tuolla lekatyylillä tuli vaan se iskari ulos, holkki pysyi tiiviisti paikallaan :/
Kierteyttämällä ei ainakaan mene iskari rikki...
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
Comment