memebuy23buy

bmw e34 v8 ahdinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bandit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 489
    • oulu

    bmw e34 v8 ahdinta

    juu elikkä katsastuksen setä sano että saan laittaa remmiahtimen tuommoseen 530i v8 bemuriin eikä tartte vtt mittausta jos kyseinen ahdin on suunniteltu mallisarjaan hmmm onko kellään tietoo mistä tuommosen remmi hirmun sais papereiden kans että pääsis pätkiin paikalleen ja riittääkö jos ahdinta on käytetty kyseissä tekniikassa m60 jossain muussa bmw mallisarjassa esim e38 nyt apua kehiin kaivattais.. ja tietoutta
    NHF- Nerd Home Function
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Ei taida riittää, että on vaan samassa moottorityypissä käytetty ahdinsarja, koska tyyppikatsastuksia ei tehdä pelkille moottoreille, vaan kokonaisille autoille.

    Pelkkä autoon suunniteltu ahdinsarja ei kelpaa, vaan sarjalla pitää olla jonkin maan katsastuskompleksin hyväksyntä, esim. Saksan TÜV. Maailmahan on ahdinsarjoja täynnä, mutta aika harvoilla on minkäänlaista hyväksyntää.

    Edit: Enkä sitten tiedä, että miten katsastusmies suhtautuu siihen, että monella valmilla ahdinsarjalla moottorin teho nousee reilusti yli sen sallitun +20 prosentin. Olkoon sitten kuinka hyväksytty sarja tahansa, niin tehoa ei saisi tulla yli 20% lisää.
    Last edited by Bullitt; 13-09-2005, 20:36.


    Comment

    • bandit
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 489
      • oulu

      #3
      http://www.esstuning.com/ tuonne pistin viestiä ku ne myy pakettia jonka pitäis saaha lailliseksi myös suomessa silleen ettei tartte vtt mittausta kyselin tuv lappua ja muita documentaatioita saa nähä mitä vastaukseksi tulee katsastus ukkeli sano vaan että ku tuota lapun missä on todettu ahdin sopivaksi kyseiseen autoon niin se käy.. jos ne lähettää tuolta documentit ja ne kelpaa niin ei muuta ku hommaamaan vastaavat osat ja paikalleen. ahdin näytti olevan Vortech V2SQ
      NHF- Nerd Home Function

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        ahdin vs katsastusukko

        kannattaa varmistaa useammasta lähteestä toi ahdinpaketin hyväksyminen, ei olis mikään ihme että kaikkitietävä inssi ei oikeasti tiedäkkään mitään...
        pyydä siltä se lausunto mustaa valkoisella, niin voit homman mennessä käteen esittää sen lapun...

        täällä kun on tapana, että mikä toisella asemalla on "laillista" ei sitä toisella enää olekkaan...
        Aprilia RSV4

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          .............
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:24.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • AndeN
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 75
            • Kurikka

            #6
            Itellä myös käyny mielessä "heittää" remmiahdin pellin alle. Auto 540, mutta EI vähäpäästöinen ja käytännössä katsottuna vuosimallia -88. Eli mulla pitäis se homma onnistua..
            *TEAM HOPELESS*
            BMW E34 540iA -88/93
            EX: Cosworth 4wd

            Comment

            • bandit
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 489
              • oulu

              #7
              jep tosiaan jos setä sen hyväksyyy noilla lapuilla niin eihän siinä sitten muuta.. pittääpä ilmoitella sitten ku asiaan tulee lisävaloa että miten kävi..
              NHF- Nerd Home Function

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                No joko ahtimet viheltää?


                Comment

                • AndeN
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 75
                  • Kurikka

                  #9
                  Onkos remmi jo pellin alla kiinni?

                  Ongelma on toi imusarja tos 8koneessa. Onko tietoa ..onko kukaan tehnyt remmiahtimelle tohon erillistä imusarjaa??Näkis hiukan kuvia minkälaisia virityksiä on tehty.

                  Ja esim. eatonin ahdin ei mahdu kuin tohon koneen "päälle" ja ongelmaksi muodostuu se ettei itse remmiä saa asennettua sinne milään. Ei ole yksinkertaisesti tilaa!


                  ??
                  *TEAM HOPELESS*
                  BMW E34 540iA -88/93
                  EX: Cosworth 4wd

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    remmi

                    Yksi tuttavani on pistämässä remmiä omaan 540i:seen. ja aikoo pistää sen juuri tohon imusarjan päälle... Kaverin taidot tuntien se onnistuu varmasti.
                    Voin ottaa kuvia kunhan pääsen auton viereen.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • ufo777
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 371
                      • Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by AndeN
                      Onkos remmi jo pellin alla kiinni?

                      Ongelma on toi imusarja tos 8koneessa. Onko tietoa ..onko kukaan tehnyt remmiahtimelle tohon erillistä imusarjaa??Näkis hiukan kuvia minkälaisia virityksiä on tehty.

                      Ja esim. eatonin ahdin ei mahdu kuin tohon koneen "päälle" ja ongelmaksi muodostuu se ettei itse remmiä saa asennettua sinne milään. Ei ole yksinkertaisesti tilaa!


                      ??

                      En tiedä jos tämä auttaa sua mutta tässä on sairaan siisti ja nopee 540 E39. Se on aikasemmin omistanut 540 E34 remmiahtimella. Ja nyt se myös omistaa M5 E39 missä on 2 remmiahdinta jos en väärin muista.

                      Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                      Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                      Comment

                      • Epäuskollinen autoilija
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 365
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Bullitt
                        Ei taida riittää, että on vaan samassa moottorityypissä käytetty ahdinsarja, koska tyyppikatsastuksia ei tehdä pelkille moottoreille, vaan kokonaisille autoille.

                        Pelkkä autoon suunniteltu ahdinsarja ei kelpaa, vaan sarjalla pitää olla jonkin maan katsastuskompleksin hyväksyntä, esim. Saksan TÜV. Maailmahan on ahdinsarjoja täynnä, mutta aika harvoilla on minkäänlaista hyväksyntää.

                        Edit: Enkä sitten tiedä, että miten katsastusmies suhtautuu siihen, että monella valmilla ahdinsarjalla moottorin teho nousee reilusti yli sen sallitun +20 prosentin. Olkoon sitten kuinka hyväksytty sarja tahansa, niin tehoa ei saisi tulla yli 20% lisää.
                        Tuo 20% sääntö tais mennä niin, että tuo heppamäärä ei saa olla yli 20% suurempi, kuin kyseisen mallisarjan tehokkain malli. Tässä tapauksessa tuota 530 bemaria rinnastettaisiin 540 bemariin. Toisin sanoen max heppamäärä sais olla 286 hp + 20%. Eli 343,2 heppaa. M5 katsotaan muistaakseni eri mallisarjaksi.
                        Maserati 4200 Coupe GT
                        Ford focus 1.6i
                        ex:
                        BMW 320d E90 -05
                        Porsche boxster 986 2.5 -98
                        VW Golf 1.6 -90
                        BMW 850i -91
                        Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                        BMW 316i E36 -91
                        Nissan Sunny 1.3 -87
                        Ford Scorpio 2.0i

                        Comment

                        • AndeN
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 75
                          • Kurikka

                          #13
                          Originally posted by jannmann
                          Yksi tuttavani on pistämässä remmiä omaan 540i:seen. ja aikoo pistää sen juuri tohon imusarjan päälle... Kaverin taidot tuntien se onnistuu varmasti.
                          Voin ottaa kuvia kunhan pääsen auton viereen.
                          Laita ihmeessä tulemaan kuvaa. Helpottais huomattavasti. Ruotsi maalta kuuleman mukaan saisi valmiita imusarjoja yhdistelmälle bmw v8 /eaton remmi.

                          Itsellä aikeissa laittaa eatonin m112.
                          *TEAM HOPELESS*
                          BMW E34 540iA -88/93
                          EX: Cosworth 4wd

                          Comment

                          • LeWe
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 168

                            #14
                            Tälleen ajattelin omani tehdä.
                            Attached Files
                            Last edited by LeWe; 23-11-2005, 22:04.

                            Comment

                            • AndeN
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 75
                              • Kurikka

                              #15
                              Originally posted by LeWe
                              Tälleen ajattelin omani tehdä.
                              Näkyykös tossa kuvassa jossain remmi?
                              Vai olenko vain sokea..
                              *TEAM HOPELESS*
                              BMW E34 540iA -88/93
                              EX: Cosworth 4wd

                              Comment

                              Working...
                              X