Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m50b25 päästöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veikkajarv
    Newbiemmer
    • Aug 2020
    • 29
    • Suomi

    E34 m50b25 päästöt!

    Noniin, päästöjen kanssa tapeltu jo kuukausia, (COcorr 7.5 joutokäynnillä ja kierroksilla) (HC kierroksilla 240, joutokäynnillä ok 87)

    Autossa 2.5" putki yhdellä yleismallin katilla pakosarjalta eteenpäin, myös laitettu m54b30 imunokka.

    Seuraavat toimenpiteet tehty, tulpat, imm putsattu, imuvuodot, uusi lambda, öljyvuodot, ja vikana uusi yleismallin katalysaattori (ei muuttunut yhtään sillään). Kokeiltu e85 tankissa eikä sekään ihmeitä tehnyt.

    Kaveri sanoi että tuon m54 imunokan takia ei mene, varmuutta asiaan haen täältä ennenkuin sen vaihdan, tosiaan yksi tarvike katti siellä on mutta ei sekään auttanut, alunperinhän näissä on 2 joten kumpaa suosittelisitte ensin kokeilemaan? Toinen katti vielä vai vakio nokka paikalleen.

    Edit: pölläyttää lämpösenäkin aika paljon valkosta savua putkesta, onko sitten vaan kylmästä kelistä johtuvaa?
    Kiitos.
    Last edited by Veikkajarv; 08-02-2021, 19:31.
  • Juho_
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2016
    • 1048
    • Suomi

    #2
    Paljo CO on ?
    Co korjaus kun heittää vähän miten sattuu jos happiarvokin koholla.

    Toki aika monesti saa huudattaa katin kuumaks päästöjä ottaessa.. jos ei oo ihan kunnossa oleva kone / säädöt / katti.
    YouTube
    Instagram // Juhon Moottoripaja

    Comment

    • Veikkajarv
      Newbiemmer
      • Aug 2020
      • 29
      • Suomi

      #3
      CO on juuri tuo 0.8 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 0.7

      Comment

      • Juho_
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2016
        • 1048
        • Suomi

        #4
        Käykö tasaisesti kaikilla sylintereillä?
        Oliko huudatettu katti kuumaks päästömittauksessa?
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • Veikkajarv
          Newbiemmer
          • Aug 2020
          • 29
          • Suomi

          #5
          Kyllä käy, lähtee käyntiin hyvin, vedot tallella yms ei mitään normaalista poikkeavaa. Parilla kerralla joo ajoin 15km +3000 rpm mutta aika samoja tuloksia näytti viimeisin huoltomiesten oma lappu katin vaihdon jälkeen kun ottivat päästöt, eli ei vaikutusta ajaako katin kuumaksi vai ei :/

          Comment

          • Veikkajarv
            Newbiemmer
            • Aug 2020
            • 29
            • Suomi

            #6
            Noh sain tänään päästöt jostakin muusta joten tämäkään ei nyt sitten koskaan selviä mikä autoa riivaa, palataan varmaan vuoden päästä sitten taas

            Comment

            • Juho_
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2016
              • 1048
              • Suomi

              #7
              Ite oon ainaki joutunu huudattamaa paikoillaan 3500...4000rpm autoja, missä ei tahdo katti oikein toimia enään.. jotta saanu arvot riittävän alas.

              Lämpeekö riittävästi?
              Eli onko lämmöt siellä n. 90C, jos vesiletkusta esim. infrapunalämpömittarilla mittailee?

              Nokkien ajoitus kuitenkin ok?

              Noihin päästöarvoihin pääsee katittomalla n. 3l 6 koneellakin.
              YouTube
              Instagram // Juhon Moottoripaja

              Comment

              • Veikkajarv
                Newbiemmer
                • Aug 2020
                • 29
                • Suomi

                #8
                Juu kävin päästöt taas ottamassa mutta kokeilin re85 bensan sekaan, hc meni sallittuun mutta CO oli siinä 0.6, joten päästömies teki sitten oman lapun mulle.

                Lämpee normisti hyvin ja lämmöt pysyy keskellä, nokkien ajotuksista myös kaveri mainitti että kun joku sinne ton m54b30 nokan laittanut, venakopan irrotan lähipäivinä niin varmistan ajotuksen.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5134
                  • Pirkkala

                  #9
                  Jos ei muu auta niin voin non vanoksen vakionokan antaa vaihdossa m54b30 vastaavaan.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Veikkajarv
                    Newbiemmer
                    • Aug 2020
                    • 29
                    • Suomi

                    #10
                    Tänään otin venakopan irti, 4 ja 5 pytyn tulpanreikien väliseen kiinnitys kohtaan oli laitettu 2 prikkaa väliin ja kiristetty jonka seurauksena venakoppa halki siitä johon pultti tulee, voikos tolla olla vaikutusta päästöihin millään tavalla?

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4310
                      • Turku

                      #11
                      Mä olen lämmittänyt katin 4000-5000rpm ennen mittausta. Viimeksi ehti ennen mittausta jäähtyä ja juuri ennen mittausta kävin ajelemassa ja uudelleen lämmittämässä konetta ja silloinkin pyrin käyttämään mahdollisimman korkeita kierroksia ja meni läpi heittämällä.

                      Comment

                      • e34touringmies
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 84
                        • Turku

                        #12
                        Vähän myöhässä täältä huudellaan...


                        Oma m50b25tu on joka kerta ollut hankala saada läpi päästöistä. Kaikki keinot ja kikat käytettävä. Tuttu korjaamon ukko sitä myös sanoo että takavuosina kun nämä koneet olivat yleisempiä niin talvella tuotti kyllä haasteita saada päästöistä läpi.

                        Toholla lämmitetty kattia jne


                        Jos ei siitä haljenneesta venttiilikopasta synny imuvuotoa niin ei mielestäni pitäisi päästöihin vaikuttaa. Muuten toki syytä laittaa kuntoon.



                        Itsellä tarvikekatti ja on mennyt läpi

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by e34touringmies View Post
                          Vähän myöhässä täältä huudellaan...


                          Oma m50b25tu on joka kerta ollut hankala saada läpi päästöistä. Kaikki keinot ja kikat käytettävä. Tuttu korjaamon ukko sitä myös sanoo että takavuosina kun nämä koneet olivat yleisempiä niin talvella tuotti kyllä haasteita saada päästöistä läpi.

                          Toholla lämmitetty kattia jne


                          Jos ei siitä haljenneesta venttiilikopasta synny imuvuotoa niin ei mielestäni pitäisi päästöihin vaikuttaa. Muuten toki syytä laittaa kuntoon.



                          Itsellä tarvikekatti ja on mennyt läpi
                          No tuulehan haljenneesta kopasta imuvuoto

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎