Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 -95 toukka hyd. iskarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pome
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 112
    • tampere

    E34 -95 toukka hyd. iskarit

    Moro.

    Potilas e34 vuosimallia -95 m50b25 toukka

    Nyt on kusi sukas.. Alkoo vuotamaan hyd iskarien joku putki, liitos, yms.

    Onko täälä tietoutta tuosta maailmasta?? Ja kaipaan niitä vastauksia mistä on TODELLA apua.

    Maanantaina pitääs mennä leimalle ja öljyä tiputtaa aika mukavasti peränmurikan alueelta.

    Kiitos jo etukäteen vastanneille.

    -Jaakko
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by pome View Post
    Moro.

    Potilas e34 vuosimallia -95 m50b25 toukka

    Nyt on kusi sukas.. Alkoo vuotamaan hyd iskarien joku putki, liitos, yms.

    Onko täälä tietoutta tuosta maailmasta?? Ja kaipaan niitä vastauksia mistä on TODELLA apua.

    Maanantaina pitääs mennä leimalle ja öljyä tiputtaa aika mukavasti peränmurikan alueelta.

    Kiitos jo etukäteen vastanneille.

    -Jaakko
    Ne on ihan vain hydrauliputkia. Ei tuossa auta kuin mennä katsomaan tarkemmin mistä vuotaa ja vaihtaa tarvittavat osat.

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1461
      • Ihan Savossa

      #3
      Tais mulla aikoinaan hätätilassa sattua joku jarruputki tilalle johonkin kohtaan..

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • pome
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 112
        • tampere

        #4
        Perkele oliki jääny alku tekstistä pois tuo yks juttu..

        Elikkä onko kuinka vitun kova homma muuttaa rauta jousille? (Joo ymmärrän kyllä sanomattaki et hyd pois ja normit tilalle.)

        Mut kuinkas pumppu yms? Pitääkö sinne jättää kierto vai kattella uus pumppu vai voiko vainhan vain tulpata?

        Ja kiitos jo vastauksista.

        Comment

        • niiksu
          BTCF Member
          • Jan 2014
          • 951
          • KPO/HKI

          #5
          Originally posted by pome View Post
          Perkele oliki jääny alku tekstistä pois tuo yks juttu..

          Elikkä onko kuinka vitun kova homma muuttaa rauta jousille? (Joo ymmärrän kyllä sanomattaki et hyd pois ja normit tilalle.)

          Mut kuinkas pumppu yms? Pitääkö sinne jättää kierto vai kattella uus pumppu vai voiko vainhan vain tulpata?

          Ja kiitos jo vastauksista.
          Sen kierron voi ”katkaista”, kuitenkin siten, että tulo- ja paluulinjat säilyvät yhteydessä. Eli sen hydrauliöljyn täytyy päästä kiertämään. Katkaisee vain kierron iskareilta. Helpoin tuolla tavalla poistaa käytöstä. Saa sitten palautettua halutessaan käyttöön pienellä vaivalla.

          Mutta voisihan sen tasonsäädön (iskarit vuotaa vai vaan joku letkuliitos?) vaan laittaa kuntoonkin ja antaa olla autossa niinkuin on tarkoitettukin. Aika hieno systeemihän se on toimiessaan. Ja kerta touring on kuitenkin alla, niin varmasti tulee välillä kuljetettua enemmänkin tavaraa, jolloin taas se tasonsäätö pääsee näyttämään parhaat puolensa.
          BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
          BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
          Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

          Comment

          • Haatainen
            BTCF Member
            • Jul 2009
            • 1449
            • Tampere

            #6
            Enpä kelsi kyllä yhtäkääm hyvää syytä poistaa hydraulista tasonsäätöä toiminnasta, jollei sitten iskarit itsessään olisi romuna ja sietämättömän kalliit uusia.
            Alla:
            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
            E24 635Csi -84 Polaris metallic

            Ennenkin on ollut autoja

            Comment

            • niiksu
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 951
              • KPO/HKI

              #7
              Originally posted by Haatainen View Post
              Enpä kelsi kyllä yhtäkääm hyvää syytä poistaa hydraulista tasonsäätöä toiminnasta, jollei sitten iskarit itsessään olisi romuna ja sietämättömän kalliit uusia.
              Jep juurikin näin.
              BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
              BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
              Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

              Comment

              • pome
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 112
                • tampere

                #8
                Originally posted by niiksu View Post
                Sen kierron voi ”katkaista”, kuitenkin siten, että tulo- ja paluulinjat säilyvät yhteydessä. Eli sen hydrauliöljyn täytyy päästä kiertämään. Katkaisee vain kierron iskareilta. Helpoin tuolla tavalla poistaa käytöstä. Saa sitten palautettua halutessaan käyttöön pienellä vaivalla.

                Mutta voisihan sen tasonsäädön (iskarit vuotaa vai vaan joku letkuliitos?) vaan laittaa kuntoonkin ja antaa olla autossa niinkuin on tarkoitettukin. Aika hieno systeemihän se on toimiessaan. Ja kerta touring on kuitenkin alla, niin varmasti tulee välillä kuljetettua enemmänkin tavaraa, jolloin taas se tasonsäätö pääsee näyttämään parhaat puolensa.
                Moro niiksu.

                Siis tottahan toki haluaisin säilyttää orginaalit mut en tällä hetkellä pysty tutkimaan asiaa sen paremmin ku pienen tunkin varassa ja lumisella pihalla

                Pakko se vain on taas varautua pahimpaan.

                Onko sulla tietoutta onko näis se heikko paikka joku tietty vai olisko vain joku letku/putki elämänsä pääs?

                -Jaakko

                Comment

                • ooopeee
                  BTCF Member
                  • Dec 2011
                  • 2109
                  • Kouvola

                  #9
                  Siellähän kulkee sellaista jarruputken tapaista putkea niille iskareille muistaakseni jonkun matkaa. Mulla joskus 525ix touring joutu uusimaan pätkän sitä. Eli jossei itseltä homma onnistu niin tuossa tuskin kovin suurta kulua tulee korjaamolta mikäli iskari itsessään ei vuoda.
                  VW passat 1.9tdi 4motion
                  E36 "328" cabrio

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by ooopeee View Post
                    Siellähän kulkee sellaista jarruputken tapaista putkea niille iskareille muistaakseni jonkun matkaa. Mulla joskus 525ix touring joutu uusimaan pätkän sitä. Eli jossei itseltä homma onnistu niin tuossa tuskin kovin suurta kulua tulee korjaamolta mikäli iskari itsessään ei vuoda.
                    Joo varmaan arvokkaampi vaihtaa ne rautajouset eikä sekään oikein ole huipputehtävä hangessa pienellä tunkilla.

                    Comment

                    • pome
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 112
                      • tampere

                      #11
                      Originally posted by ooopeee View Post
                      Siellähän kulkee sellaista jarruputken tapaista putkea niille iskareille muistaakseni jonkun matkaa. Mulla joskus 525ix touring joutu uusimaan pätkän sitä. Eli jossei itseltä homma onnistu niin tuossa tuskin kovin suurta kulua tulee korjaamolta mikäli iskari itsessään ei vuoda.
                      Moro. Ooopeee.

                      Iskarit päälle päin kuivat. Kiitos tästä selvennyksestä. Homma hoituu itteltä kyllä kunhan saa haettua kunnon tunkin.

                      Sen verran tuos kyykiin auton alle et kuskin puolelta vetarin päältä tihkuu.

                      -Jaakko

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1189
                        • Muhos

                        #12
                        Noissa kuvissa takapään putket ja letkut:


                        Esim ylemmän kuvan putki 10:
                        Pipe 34 32 6 755 571 M10/M10-420MM
                        Tilalle käynee noilla M10 päillä oleva sopivan pituinen (noin 42cm) jarruputki. Letkuja ei mun ole tarvinnut vielä uusia.

                        Comment

                        • pome
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 112
                          • tampere

                          #13
                          Jep. Konttorilla kävin ja nosturilta ku pääsi tiirailemaan niin pääletku(osa 1) jakajasta tihkuttaa. Kaiketi tuonki voi jarruputkella korvata..? Toki paljo muutaki kallista tuli et kai se pitää johonaki oikaasta ja säästää..


                          Originally posted by MPV View Post
                          Noissa kuvissa takapään putket ja letkut:


                          Esim ylemmän kuvan putki 10:
                          Pipe 34 32 6 755 571 M10/M10-420MM
                          Tilalle käynee noilla M10 päillä oleva sopivan pituinen (noin 42cm) jarruputki. Letkuja ei mun ole tarvinnut vielä uusia.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎