Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16226
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Jarger View Post
    https://workshop-manuals.com/bmw/5_s...ark_plugs_e34/
    Tarkoitetaanko tuolla alle yhdellä ohmilla nyt johtojen vastusta tuolla?



    Tuolta poimittuna:


    Ignition Coil E34 / M20 / M30 / M40 / S38

    Resistance of primary coil, code no. 2051118335



    0.5

    Resistance of primary coil, code no. 20510171101



    0.37

    Resistance of secondary coil, code no. 2051118335

    k



    6.0

    Resistance of secondary coil, code no. 20510171101

    k



    9.0


    Onko tuo mittaus riittävä toteamaan väistämättä että puola on hyvä?
    Kyllä, ensiökäämi 0,5 t. 0,37 ohm, ja toisio 6 t. 9 tuhatta ohm.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17406
      • Turku

      #17
      Originally posted by Jarger View Post

      Oon melko varma että ainakin tulpanjohdot on paskat, kun ne on 5 vuotta uudempaan jo itsellekin vaihdettu ainakin kertaalleen reilu 10 vuotta sitten. Mutua toki.
      Voi hyvin olla. Tuohon autoon taitaa sentään saada tulpanjohdot kohtuuhinnalla hankittua jopa Motonetista. Jotenkin vaan oma epäily ei ole sytytyspuolella eikä bensansaannissa, vaan ruiskussa tai tyhjäkäyntiventtiilissä - tämä siis täysin mutua.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3269
        • Finnland

        #18
        Täällä puolan ensiö sanoi 0,8 ohmia ja toisio 5.11 k ohmia. Mittasin tuon uteliaisuudesta kun tarkoitus säätää venttiilit autosta ja katsella miksi tyhjäkäynti kylmänä on epätasainen.
        Toinen öljyputken banjopulteista oli momenttiavaimella koittaessa löystynyt ehkä 10-15 astetta. Jakoketju tuntui löysähköltä verraten esim. M57 ketjuun.
        Aika likainen kone sisältä, vaikka "tuore öljy" joka on tuolla ollut nyt neljättä kesää (auto ajossa vain ensimmäisenä vuotena vähän), oli edelleen kirkasta.

        Jonkinmoinen kansiremontti tehty joskus 20 vuotta sitten. Testasin myös ennen purkamista tekeekö kylmänä painetta heti käyntiinlaiton jälkeen säiliöön - ei tee.

        Ostin noita banjopultteja varten vain uudet prikat joskus 2-3 vuotta sitten ja uuden venakopan tiivisteen. Ootteko käyttäneet vanhan banjopultin poraamalla reiän vai miten varmistaneet että nuo pysyy kiinni?

        En ihan hirveästi tutkinut eilettäin , tuli nordic garagessa kylmä, eli pihalla
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #19
          Viimeksi (siis reilu 20v sitten) kun tein opiskelijakämpän keittiön pöydällä M30 kansiremontin, niin vanhoihin banjoihin vaan reijät ja lukituslangat.

          Nyt olis tuohon omaan harrasteeseen sama remppa edessä, kun otti ja menikansipahvi talvella.
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎