Autoni e34 525 iA Touring -93, M50B25, ajettu 215000km.
Keväällä -03 ei läpäissyt katsastuksen päästömittausta,
jolloin Laakkonen vaihtoi uuden katalysaattorin.
Nyt taas sama vika, muistaakseni Hc-arvot yli 500.
Tyhjäkäynti heilahteli, melkein sammui.
Vaihdoin imuletkun, oli halkeillut. Tyhjäkäynti tasaantui.
Olisko tämä epätasainen käynti polttanut katin?
Imuletkussa oli öljyä, myös imusarjassa. Se oli tullut (?) pienempää letkua pitkin (jossa oli myös öljyä) venttiilikopasta.
Oire jostakin viasta?
Kiihdytettäessä tulee aika paljon valkoista pakokaasua.
Onko normaalia? Kannentiiviste? Syksyllä hävitti jäähdytysnestettä.
Täytyykö moottorin ohjausyksikkö "resetoida" irroittamalla akun kaapeli, kun oli vuodon takia seokset poskellaan?
En ole käyttänyt uudelleen päästömittauksessa tuon letkun vaihdon jälkeen.
Apuva aattakee!
Keväällä -03 ei läpäissyt katsastuksen päästömittausta,
jolloin Laakkonen vaihtoi uuden katalysaattorin.
Nyt taas sama vika, muistaakseni Hc-arvot yli 500.
Tyhjäkäynti heilahteli, melkein sammui.
Vaihdoin imuletkun, oli halkeillut. Tyhjäkäynti tasaantui.
Olisko tämä epätasainen käynti polttanut katin?
Imuletkussa oli öljyä, myös imusarjassa. Se oli tullut (?) pienempää letkua pitkin (jossa oli myös öljyä) venttiilikopasta.
Oire jostakin viasta?
Kiihdytettäessä tulee aika paljon valkoista pakokaasua.
Onko normaalia? Kannentiiviste? Syksyllä hävitti jäähdytysnestettä.
Täytyykö moottorin ohjausyksikkö "resetoida" irroittamalla akun kaapeli, kun oli vuodon takia seokset poskellaan?
En ole käyttänyt uudelleen päästömittauksessa tuon letkun vaihdon jälkeen.
Apuva aattakee!
Comment