Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS-boxin/-pumpun päivitys vanhimmasta uudempaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2645
    • .fi

    ABS-boxin/-pumpun päivitys vanhimmasta uudempaan

    tehtävissä? oon nyt mielestäni nähnyt -93:sissa kolmea eri ABS purkkia:think. sigun ekas vanhin
    iso purkki ei montaa johtoo, ja erääs purkamassani joku malli näiden väliltä(saattoi olla +ASC).
    sigun tokas jo oliko se ny 88pinninen liitin, ja pumppukin uudempaa mallia.

    näyttäis siltä, kuin vanhimmasta ei lähtisi edes automaattilaatikon ohjaukselle mitään
    nopeussignaaleja:think.

    onko näillä 'täysin' oma johtosarjansa? mikäli ei, mahtaako olla silti kohtuudella siirrettävissä?
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2645
    • .fi

    #2
    Originally posted by aae30 View Post
    onko näillä 'täysin' oma johtosarjansa? mikäli ei, mahtaako olla silti kohtuudella siirrettävissä?
    kyllä tuo uudempikin aika itsenäiseltä näyttää:think, mutta mieluusti silti kuulisin kokemuksista.

    alustavasti mitä katselin, niin voinee olla vaikea erotella korin johtosarjasta tulipellissä paisarin
    alta letkuja/paisaria poistamatta, eli sulakeboxin purkaminen ei ihan yksin ainakaan riitä.

    sit tarvis vielä pumpun putkissa olla liitokset sopivasti käsillä, että kannattaa edes aloittaa
    moottoria irroittamatta. ja se jos irtoaa, niin saattaa tipahtaa touringiin seuraavaks.
    koppa jokatapauksessa tämän päivityksen tarpeessa/arvoinen, että edetä pitää.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2645
      • .fi

      #3
      snif. ei saa enää uutena uudempaan kaikkia putkia, mutta vanhempaan ne sais, ja mielestäni
      puuttuvan sais semmoisesta vaikka väännettyä:think.

      näistä nr.2 on discontinued, ja nr.5 item not available. muut saa ilman konkurssia.

      nr.1 ja nr.2 on silti hyvin liki toisiaan, että varmaan jos ostaa kaks ykköstä, niin toisesta
      lyhentämällä ja mutterin vaihtamalla luulis saavan sopivan:think. on suht jännän muotone putki.
      nr.5:sen vääntäisin(/lyhentäisin) siis uudesta vanhemman vastaavasta putkesta.

      mistä paras kalusetti noiden putkien lyhentämiseen?:think

      edit: olinkin katsonut väärin, ja myös nr.2 löysi tiensä jo ostoskoriin.

      edit2: tämmöiset tuli tilattua(ainakin pari putkee jää yli):
      34 32 1 162 389 PIPE RUBBER
      34 32 1 163 479 PIPE RUBBER
      34 32 6 755 664 Pipe M10/M1
      34 32 6 755 540 Pipe M12/M1
      34 32 6 757 285 Intermediat
      34 32 6 755 518 Pipe M10/M1
      34 32 6 755 594 Pipe M10/M1
      34 32 6 755 501 Pipe M10/M1
      34 32 6 755 502 Pipe M10/M1
      Last edited by aae30; 10-07-2022, 18:17.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2645
        • .fi

        #4


        putkista 1 ja 2(yllä) tulivat valmiiksi muodoissaan*, mutta ilmeisesti eri vuosikertaa, tai ainakin
        nuo 'mutterit' on käsitelty toisin:


        ei silti haittaa mua, ja voiha ne varmaa paikoillaa maalata, jos alkaa myöhemmin häiritsemään.

        vieläkin puuttuu hyvä johtosarja+boxi+pumppu luovuttajaan tilalle:think.

        *) mikä oli se syy että alkuperäisenä noita halusin ostaa, koska tuollaisenaan noilla vakio putkilla
        pääsylinteriä pystyy liikuttamaan tarpeeksi vaikka tehostimen vaihtoon jarruputkia avaamatta.
        (vanhemman abs-pumpun putkituksilla en lähtis edes kokeilemaan..).
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎