Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Luotettavuus(kokemuksia)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harde2
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 374
    • Espoo/Kauniainen

E34 Luotettavuus(kokemuksia)

Moi olen harkitsemassa bemarin ostoa, ennen oli toyota yaris.
    Olin paikoillani ja taksi ajoi 70km/h jarruttamatta takakonttiin, nyt isompaa autoa kehiin.

Nyt tarvitsisi alle 10 000e autoa ja bemareita olen innoissani katellut.
    kävin koeajamassa yhtä E34 520 bemua. mukavuus, hiljaisuus ja ajettavuus oli jotain sanoin kuvailematonta.

Olisin kiinnostunut E34 520 luotettavuudesta, kuinka pitkälle palikat kestää ennen kuin pitää isompaa remonttia suunnitella? katselin että 160 000 ajettuja (vm94) sais suomesta tuohon hintaan mutta samalla hinnalla sais 300 000km ajettuja E39 bemareita (vm96)

kumpi kestää paremmin?

olisin kiitollinen jos joku jaksaa vastata

mielellään E34 omistajien kokemuksia että missä vaiheessa alkaa palikat pettämään, kuinka monta kilometriä takana ja mitä vikoja tullut?
    HS-Works
    Tietokonehuolto: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kirkkonummi.
    0404133597
    http://www.tietokone-ei-toimi.fi
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

Tässä yhden 520i -91:n omistajan kokemukset. Ajettu 269 tkm.

Koneeseen(M50) tuskin joudut mitään tekemään alle 300 tkm, mutta moottorin apulaitteet on toinen juttu. Jotain vesipumppua, hihnaa, rullaa voi mennä, mutta halpoja osia ne on kun itse vaihtelee.

Olen nyt reilun vuoden ja 24 tkm:n aikana laittanut : vesipumpun, takajarrut, koiranluut, raidetangon keskitangon, apusimpukan helan, yhden takakelkan puslan, moniurahihnan(+rullan). Mutta HUOM! : OLEN LAITTANUT NÄMÄ HUOLTOMIELESSÄ, MITÄÄN EI OLE HAJONNUT. Näinhin mennyt rahaa noin 400 euroa, kun itse laittanut.

Ja ikinä ei ole ollut missään sähkölaitteessa, käynnistyvyydessä tms. vikaa.

Ota vaan joku 91-95 525i, saat hyvän auton. Ei kuluta 2 litraista enempää ja pirteämpi.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• KJ
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 695
      • Järvenpää

3kpl E34:sia omistaneena, voin sanoa että on hyvä auto! Kaverin faijalla oli -88 mallin 520, jolla se ajo 450 tkm ilman mitään suurempia ongelmia, poislukien kansiremppa 350 tkm kohdalla. Kaikki muu oli vaan kuluvan osan vaihtamista. Esim. alkuperäiset takapyörän laakerit tulivan vaihtoikään kun autossa oli 440 tkm mittarissa! Omissa E34:ssani ei ole ollut mitään suurempaa vikaa, kuluvia osia vaihdellut. Osat ei ole mitään kaikkein halvimpia, mutta se suurempi korjauskustannus tulee siinä ajettavuudessa ja mukavuuudessa takaisin!

Jos olet haaveilemassa esim. -94-95 ikäistä 520:sta, niin se on jo 24v koneella, joka vissiin on ollut kohtuullisen ongelmaton, jos autoa on huollettu säännöllisesti. Esim. sytkän puolat tulee tulee vaihtokuntoon yleensä noin 300tkm kohdalla, ja niitä on sitten heti se 6 kpl. Mutta mitään suurempia moottorivikoja noissa yksilöissä ei ole kai ollut. Sehän on vielä jakopäänketjulla, että siitäkään ei tarvi kantaa huolta.

Tosiaan kannattaa tarkkaan tutkia se auto jota olet ostamassa, koska vaikka niitä 160tkm ajettuja -94 mallisia tuntuu olevan kaupan, niin läheskään kaikilla ei ole ajettu sitä 160tkm, vaan ihan jotain muuta. Se on vielä petollisen hyväntuntuinen auto yli 300 tkm ajettunakin! Eli kannattaa tutkia ratin kuluneisuus, vaihdekepin nuppi, penkit. Yleensä E34:ssa ei penkkien verhoilu kulu puhki ennenkuin sillä on todella paljon ajettu!

Kannattaa ehkä myös käydä kokeilemassa 525:sia, koska ne ei ole hirveän paljon kalliimpia, ja siinä on heti lähdössä sitten 42 hv enemmän tehoa, joka kyllä tuntuu. Mutta järkevintähän on ostaa se yksilö mikä on parhaassa kunnossa ja olemukseltaan siistein, riippumatta siitä millä koneella se on.
      F30 330e -17 Alpinweiss 3
      E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

Comment

• Madfexx
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3646
        • Lempäälä

Originally posted by KJ
        Eli kannattaa tutkia ratin kuluneisuus, vaihdekepin nuppi, penkit. Yleensä E34:ssa ei penkkien verhoilu kulu puhki ennenkuin sillä on todella paljon ajettu!

Kannattaa ehkä myös käydä kokeilemassa 525:sia, koska ne ei ole hirveän paljon kalliimpia, ja siinä on heti lähdössä sitten 42 hv enemmän tehoa, joka kyllä tuntuu.
        Nojaa... Joskus "penkkithreadia" galluppipuolella lueskelleena voin sanoa että kyllä niitä kuskin penkin verhoiluita tuntuu repeilevän jo jopa 200tkm tienoilla. Itselläkin on ajettu vasta 170tkm ja selvää kulumaa selkänojan ovenpuoleisessa sivuttaistuessa on näkyvissä. Ja niitä ratteja ja nuppeja saa aina uusia, jos sitä sisätilojen olemusta on tarvetta fiksailla.

Tuosta 525i:sta olen samaa mieltä, eli katselisin suoraan tuota isompaa mallia tuon 520i:n sijaan.
        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

Comment

• Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1122
          • Kajaani

Mun autolla on nyt mittarissa 311 000km, vuosi sitten kun ostin sen niin mittarissa oli 260 000km, eli tommonen 50 000 on vuodessa tullu ajettua.

Tässä on mitä on pitänyt uusia:

Bensapumppu sano talvella sopimuksen irti 300e.
          Koiranluut eteen, apusimpukan hela, vinotukivarsi puslineen 200e.
          Jarrupalat 30e.
          Laturi meni rikki, näytti olevan alkuperäinen, tilalle 160 000km ajettu 70e.

Eli n.600e olen joutunut korjailemaan vuoden aikana, mielestäni on hyvin kestäny tuolla ajomäärällä, ja minun ajotavalla..
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-

Comment

• jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

Ei muutakun jäitä hattuun ja rauhassa etsimään autoa. E34 on vallan mainio auto. E34 tarjonta voi olla aika värikästä välillä, alkaen esim. suomi-dieselöinnistä, tekniikanvaihdoista, kolaripommeista päättyen OIKEASTi 150 tkm ajettuihin virheettömiin tuontipeleihin. Käy ajamassa monta autoo ja varmista että auto ei tärise n. 100 nopeudessa / eikä kolise, silloin ainakin alusta on kunnossa... Tolla 10 keur:lla saa TOSI HYVÄN E34:sen, kun sen vain löytää. .
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

Comment

• alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

Tuota 10 keuroa ei kyllä kannata maksaa sitte muista kuin m5/540i/525tds (touring) malleista joissa on huippuvarusteet ja muutenkin ovat virheettömiä. Jos haet lähinnä 520i:tä, saat laskea hintakattoa alaspäin ja reilusti. Pelkästä kunnosta ei kannata hulluja maksaa sillä ikinä ei voi mennä takuuseen etteikö tulisi korjaamista.

Edit:

Esim. tässä on kyllä hinta niin poskellaan
              Last edited by alspe; 11-10-2005, 14:39.
              G30 520d xDrive

Comment

• Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1122
                • Kajaani

Kymppitonnilla, ei saa kuin ihan alkupään M5:sia, jos niitäkään. Tekniikanvaihtojahan saa sitten jo alle sen kympin..

Edit: lisätään vielä että jos lisää pari tonnia hintahaarukkaan alkaa löytyä jo todella paljon E39:kin... Esim. 523i -96 245tkm HP. 12 800e
                Last edited by Jusaus; 11-10-2005, 14:39.
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                -Official member of BTCF-Sauna Team-

Comment

• alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3399
                  • Tre

Juu mun pitikin editoida, mutta en ehtinyt. Lähinnä m5 pois tuosta mun luettelosta.
                  G30 520d xDrive

Comment

• Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6940
                    • N/A

Itsellä on ollut M30B35 moottorilla (3.5l kutonen) 535i toukokuusta asti, se on saksasta tuotu ja on pelannut kuin sveitsiläinen kello.

Virtalukko jumitti viimeviikolla mutta purku/putsaus auttoi ja uuden avaimen teko ja hienosti pelaa.
                    Kahdesti olen sen nyt katsastanut ja moitteetta meni viime perjantaina läpi.

Öljyä/nestettä ei syö yhtään ja kulkee hienosti, kolisematta ja arvokkaasti

Comment

• ankkuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 938
                      • Hyvinkää

ihan hyvää vinkkiä tässä threadissa. toi 10k€ hintakatto antaa kyllä melko vapaat kädet valita e34. pois jää vain M5, joita niitäkin saa enempi ajettuja jo tohon hintaa.

isä on ajellut omalla vitosellaan n. 80tkm, oli melko vastaava kuin tämä, manuaalivaihteisena vain.

siinä ~150tkm kohdalla tulee jokaiseen e34:ään jonkun verran remonttia. ainakin alatukivarret, reaktiotangot, vakaajien koiranluut ja raidetangonpäät menee uusiksi (nurkka-ajo ja leveät renkaat lyhentää ikää). vesipumppu M50 moottorissa, jarrulevyt on siistillä ajolla vaihtokunnossa just ~130-160tkm jälkeen.

noi vapinat 80-100 vauhdissa on ihan tavallisia vähän alle parisataa tonnia ajetulle, eikä niitä mun mielestä kannata säikähtää. ite vaihdettuna kaikki noi yllämainitut osat maksaa ~500-600€ ostopaikasta riippuen. tietty, jos vie autonsa merkkihuoltoon joka kerta kun joku noista pettää/ menee katsastuksessa hylkyyn, tulee laskua helposti nelinkertainen määrä...

noi kaikki on kulutusosaa, jotka hajoaa joka autosta joskus. seuraavan kerran noi on vaihdettava 300-400tkm jälkeen. pieni korjausvara on siis syytä jättää budjettiin, vaikka mielestään ostaisi kuinka huippukuntoisen auton.

käyttöautoksi valitsisin 91-95 mallisen 535i:n tai 525i:n. noi vajaamoottoriset (2 litraa ja alle) ajaa myös asiansa, mutta hauskuus puuttuu
                      Last edited by ankkuli; 11-10-2005, 18:46.
                      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

Comment

• nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

Tuolla omalla m50b25:lla rullattu nyt pian 280 tonnia, hyvinhän tuo tuntuu käyvän ja kukkuvan koneen puolesta, yhen puolan oon vaihtanu (50 eur about) ja vesipumppu varmuuden vuoksi (50 eur) ja hihnat + kaikki kiristinrullat jotain alle 100 eur koko satsi. Vielä tuli urheilun vuoksi vaihdettua venakopat tiivisteet kun vähän valutti ölppä. Jarrulevyt vaihdoin kans viime vuonna kaikki, yks raidetangonpää on myös vaihdettu.

Ajovalot kans tuli vaihdettua kun oli vanhat vetäny niin sameeksi ettei mitään enää nähny eteenpäin ja uus syyläri heti melkein kun tuon sain otettua mutta tuo jälkimmäinen nyt ainakin menee lähinnä huonon tuurin lukuun eikä tyyppiviaksi tms.

Mutta sittenhän se rahanmeno vasta alkaakin kun alkaa huomaamaan mitä kaikkea hilpettä siihen autoon on uutena saanu ja alkaa huutamaan kaikennäköstä turhaa roinaa ebaysta, hommaamaan vanteita jne... loputon kierre
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

Comment

• Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

Ja kuten huomaat apuja löytyy tältä sivustolta jos jotain ongelmaa tulee.

Comment

• Harde2
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 374
                            • Espoo/Kauniainen

oon oikeestaan tosi yllättyny kuin hyviä vastauksia täältä tulee. ilmeisesti jos mulla jotain hajoaa niin täältä tulee yksityiskohtaset ohjeet miten se vaihdetaan.

saksasta vois käydä hakemassa tollasen menopelin, tohon 10 000e hintaan sais just E39 korisia mutta enemmän ajettuja, kannattaisko sellasta mielummin alkaa metsästämään?
                            HS-Works
                            Tietokonehuolto: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kirkkonummi.
                            0404133597
                            http://www.tietokone-ei-toimi.fi

Comment

• KJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 695
                              • Järvenpää

Originally posted by Madfexx
                              Nojaa... Joskus "penkkithreadia" galluppipuolella lueskelleena voin sanoa että kyllä niitä kuskin penkin verhoiluita tuntuu repeilevän jo jopa 200tkm tienoilla. Itselläkin on ajettu vasta 170tkm ja selvää kulumaa selkänojan ovenpuoleisessa sivuttaistuessa on näkyvissä. Ja niitä ratteja ja nuppeja saa aina uusia, jos sitä sisätilojen olemusta on tarvetta fiksailla.

Tuosta 525i:sta olen samaa mieltä, eli katselisin suoraan tuota isompaa mallia tuon 520i:n sijaan.
                              Nii, onhan niitä erilaisia kokemuksia kaikilla. Nä mun kommentit perustui vain mun omaan näkemyykseeni ja kokemukseeni. Itsellä on ollut 2 yli 200tkm ajettua E34:sta kangaspenkeillä, ja kummassakaan autossa ei penkeissä ollut pienintäkään kuluman alkua. Ja toinen autoista oli "Suomiauto" ja tiesin sen kilometrien paikkansapitävyyden! Kaverilla on nyt reilu 300tkm -91 mallinen E34 velouri penkeillä, ja nyt vasta selkänojassa housujen vyön kohdalta rupee penkki kulumaan puhki. Et kai se sitten riippuu istujasta, miten se penkki kuluu...?

Mutta anyway en ostaisi E34:sta jossa on penkin verhoilut riekaleina, ikää kohta 15v, ja mittarissa 150tkm! Mut, tää on vaan mun mielipide. Ei herneitä!
                              F30 330e -17 Alpinweiss 3
                              E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎