Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i M50B25 tyhjäkäynti ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    E34 525i M50B25 tyhjäkäynti ongelma!

    Kylmänä kun auton laittaa käyntiin tuntuu,että pari sekuntia käy neljällä tai viidellä pytyllä ja kun kone lämpenee niin tyhjäkäynti on vähän epävakaata eli tärisee.Mistähän alkaisi etsimään vikaa?Puola(t)vai lambda?

  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Milloin sytytystulpat on vaihdettu? Vuotaako venttiilikannen (venttiilikopan) tiiviste öljyä sytytystulppien syvennyksiin?

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      moottorin lämpötila-anturi, lambda, ilmamäärä mittari, vääränlaiset suuttimet, huono kipinä eli tulpat ja puolat, nokka-akselin asentotunnistin...ilmavuoto...

      Tommosia ehdotelmia bmw liikkeen tietokone antoi oman M50B25:n heikkoon käyntiin...siitä sitten vain tarkastelemaan..toi venttiilikopan tiiviste vaikutti itselläkin kuten myös lambdan vaihto hetkellisesti...kannattaa muistaa venttiilikopan tiivistettä ostaessa myös hommata ne tulppien kohdille tulevat tiivisteet...itsellä ei tullut tiivisteen mukaan niitä ollenkaan...
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • tumppu86
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 900
        • E-pohjanmaa

        #4
        Ei oo tietoa,että millon on tulpat vaihdettu..Edellinen omistaja sano,että oli tarkastanu tulpat ja oli ollu monikärki tulpat.Voiko ne vaikuttaa?

        Comment

        • rassi
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 384
          • Rantsu

          #5
          kaverilla oli sama ongelma mut sitten kun kone lämpes niin se vain souti pikkaisen ei ollu päästöissä mitään vikaa ja se kävi läpi tulpat/johdot/puolat/lambda/ilmavuodot/imusarjantiivisteen, ja vika taisi lopulta löytyä ilmamäärämittarista...

          Comment

          • tumppu86
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 900
            • E-pohjanmaa

            #6
            Tässä on niin,että ku laittaa käyntiin niin sekunnin tai pari käy viidellä ja sen jälkeen hyvin,mutta kun kone lämpenee niin alkaa soutaminen.

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Vakionahan onkin monikärkisytytystulpat, 2-3 sivuelektrodia. Kuulopuheiden mukaan ei kannata käyttää Boschin 4-kärkisiä, itsellä ei ole niistä kokemusta BMW:ssä, muissa autoissa kylläkin.

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #8
                Originally posted by tumppu86
                Tässä on niin,että ku laittaa käyntiin niin sekunnin tai pari käy viidellä ja sen jälkeen hyvin,mutta kun kone lämpenee niin alkaa soutaminen.
                Olisko tämä nyt sitte imuvuoto koska aluksi (riikkaalla) käy hyvin ja kun kone laihentaa seosta, alkaa soutaminen?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Originally posted by Lanttu
                  Vakionahan onkin monikärkisytytystulpat, 2-3 sivuelektrodia. Kuulopuheiden mukaan ei kannata käyttää Boschin 4-kärkisiä, itsellä ei ole niistä kokemusta BMW:ssä, muissa autoissa kylläkin.
                  Mä MUISTAAKSENI laitoin Boschin Yttrium 4-kärkiset (Motonetista edullisesti) eikä voisi paremmin auto toimia, tänäänki oli ihan tunteeton kylmälle aamulla
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    #10
                    Nyt annoin vähän väärää tietoa..Ei se varsinaisesti souda,mutta tuntuu sellainen pieni tutina tyhjäkäynnillä eli tärisee.

                    Comment

                    • OMN
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 103

                      #11
                      Originally posted by tumppu86
                      Tässä on niin,että ku laittaa käyntiin niin sekunnin tai pari käy viidellä ja sen jälkeen hyvin
                      Selviskö vika? Mulla sama onkelma...

                      Comment

                      • tumppu86
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 900
                        • E-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by OMN
                        Selviskö vika? Mulla sama onkelma...
                        Ei oo vika selvinny. Sellanen pieni tärinä tuntuu tyhjäkäynnillä, kun kone on lämmenny. Kylmänä ei täryytä yhtään, kun silloin on tyhjäkäynti vähän korkeammalla.

                        Comment

                        • Sapec
                          Newbiemmer
                          • Aug 2005
                          • 14
                          • hellsinki

                          #13
                          itsellä aivan sama vika! kylmänä ei täristä tyhjäkäynnillä ollenkaa, mutta kun kone hieman lämpenee niin, alkaa persettä täristää ja noin 4sek välil kierrokset soutaa 1-2 sekunnin ajan. voisiko vika löytyy alipaineletkuista?

                          Comment

                          • tumppu86
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 900
                            • E-pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by Sapec
                            itsellä aivan sama vika! kylmänä ei täristä tyhjäkäynnillä ollenkaa, mutta kun kone hieman lämpenee niin, alkaa persettä täristää ja noin 4sek välil kierrokset soutaa 1-2 sekunnin ajan. voisiko vika löytyy alipaineletkuista?
                            Dodiin löytyihän joltain sama vika
                            Minä kokeilin suihkuttaa jotain ainetta kaikkiin letkuihin mitä koneessa oli, mutta en huomannu vaikutusta.

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              #15
                              Täällä myös hieman vastaavaa eli kylmänä käy pirun tasaiseen ja lämpimänä p***ereikää kutittaa hieman enemmän Eli ei iso tärinä, mutta hieman.

                              Tuli mieleen, että olisiko se lambda kun eikö seos ole kylmänä jollain "varaohjelmalla" (lambda pois käytöstä ) ja sitten vasta lambda mukaan kun lämpenee?

                              Toinen on, että joku täällä kertoi, että oli ICV:n (lisäilmaluistin) putsannut M50:sta ja käynti oli tasaittunut ja käyntiääni hiljentynyt
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎