Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i M50B25 tyhjäkäynti ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #16
    Moi

    Mulla olis -95 mallisesta 525i:stä kaasuläpän asentoanturi, joka vaihdettiin turhaan kun luultiin, että siinä on vikaa. Eli sen pitäis olla täysin toimiva, kun se ei aikanaan mun tyhjäkäyntiongelmaa poistanut (syy oli moottorinohjausboksissa joka vaihdettiin!).

    Jos kiinnostaa, niin pistä privaa tai mailia ([email protected])

    Tero
    Last edited by teropa; 04-04-2006, 19:14.
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • nut
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1613
      • Vaasa/Kauhajoki

      #17
      Originally posted by alspe
      Täällä myös hieman vastaavaa eli kylmänä käy pirun tasaiseen ja lämpimänä p***ereikää kutittaa hieman enemmän Eli ei iso tärinä, mutta hieman.

      Tuli mieleen, että olisiko se lambda kun eikö seos ole kylmänä jollain "varaohjelmalla" (lambda pois käytöstä ) ja sitten vasta lambda mukaan kun lämpenee?

      Toinen on, että joku täällä kertoi, että oli ICV:n (lisäilmaluistin) putsannut M50:sta ja käynti oli tasaittunut ja käyntiääni hiljentynyt
      Pahanilmanlintu saapuu hätiin: olen korjannut kaikki em paikat moottorista kuten tuota pakokaasunhuuruista topikkia seuranneet ovat ehkä huomanneet Lisäksi mm. kaikki puolat uusittu ja imuvuotoja ei VARMASTI ole -> kyllä se edelleen pikkusen persustaa toisinaan tutisuttaa. Kaverin kans epäiltiin jos DMEn lämpöanturi (mallia halvin paikalliselta varaosakauppiaalta) olis vähän maanantaikappale ja antais arvoja vähän sinnepäin/heiluvasti, no eipä tuo itseä ainakaan jaksa häiritä, sen verran pientä tutinaa kuitenkin ja hyvin satunnaisesti ilmenee.
      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

      Comment

      • tumppu86
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 900
        • E-pohjanmaa

        #18
        Niin unohtu kertoa, että toisinaan, kun kone on kylmä ja kun kone saavuttaa tietyn lämpötilan niin auto nykii vähäsen ja kun nykiminen loppuu tuntuu, että olisi tehoa enemmän. Liittyisikö tämä lämpötila anturiin ja onkohan tällä vaikutusta myös tuohon tyhjäkäynnin tärinään?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎