Ja kyselläänhän taas...
1. Sammutan auton illalla, kaikki OK.
2. Käynnistän sen pakkasaamuna, lähtee käyntiin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä.
3. Painan kaasua ja nostan polkimen, moottori sammuu.
4. Tämän jälkeen ei käy tyhjäkäyntiä ennen kuin moottori on lämmennyt. Kaasulla kun pitää jalkaa, niin kaikki toimii mainiosti. Vain tyhjäkäynti puuttuu.
Missä vika? Tyhjäkäyntiventtiili ICV? Onko se sama kuin "lisäilmaluisti", josta näyttää myös puhetta olevan täällä?
Kertokaapa joku, mitä virkaa tuolla ICV:llä on ja miten sen pitäisi toimia? Onko se vain auki/kiinni-venttiili, joka on jossakin tilassa tyhjäkäynnillä ja toisessa tilassa muulloin?
-AR
1. Sammutan auton illalla, kaikki OK.
2. Käynnistän sen pakkasaamuna, lähtee käyntiin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä.
3. Painan kaasua ja nostan polkimen, moottori sammuu.
4. Tämän jälkeen ei käy tyhjäkäyntiä ennen kuin moottori on lämmennyt. Kaasulla kun pitää jalkaa, niin kaikki toimii mainiosti. Vain tyhjäkäynti puuttuu.
Missä vika? Tyhjäkäyntiventtiili ICV? Onko se sama kuin "lisäilmaluisti", josta näyttää myös puhetta olevan täällä?
Kertokaapa joku, mitä virkaa tuolla ICV:llä on ja miten sen pitäisi toimia? Onko se vain auki/kiinni-venttiili, joka on jossakin tilassa tyhjäkäynnillä ja toisessa tilassa muulloin?
-AR
Comment