Originally posted by Bmw Master
E34 Ei puhalla kuumaa
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw MasterJoo tossa toisessa e34:ssa ei ole ollenkaan sitä kiertovesipumppua ja hyvin tulee lämmintä. Onko sen idea vain se, että auto sammuksissa saa lämmintä tulee?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterJoo tossa toisessa e34:ssa ei ole ollenkaan sitä kiertovesipumppua ja hyvin tulee lämmintä. Onko sen idea vain se, että auto sammuksissa saa lämmintä tulee?
Comment
-
-
Originally posted by LekaYksi tarkoitus tuolla kiertovesipumpulla on käsittääkseni myös saada nestettä riittävästi kierrätettyä tyhjäkännillä lämppärinkennolle.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterKävin juuri rautakaupassa, joten kohta tulee jotain uskomatonta.
Eka systeemi oli ihan hipo osa, siinä oli hana ja kaikki jotta saa kesäksi kiinni. Ongelma oli kuitenkin se, että nuo letkujen liitos osat oli liian lyhyet, eli ei pysynyt kun lämpesi ja tuli painetta. Eli se meni hylkyyn.
Patentti numero 2. Ei hanaa, letkujen liitäntä paljon parempi ja ainakin toistaiseksi pysyy kiinni. Liian pienet reiät vain tuolla sisällä, ei tule helvetin kuumaa, tulee vain kuumaa.
Tyhjäkäynnillä ei tule kuumaa, sen huomaa kun tuo vesipumppu puuttuu. Siihenkin tulee vielä ratkaisu eräänä pakkaspäivänä.
Totaalisen paska systeemi tuo kaksi lämppärin kennoa, olisi aika helppo vetää koneesta tuleva letku suoraan lämppärin kennolle, mutta kun niitä on kaksi ja sitten pitää yrittää tehdä T-haara. Miksi apumiehen pitää saada eri lämpö kuin kuskin? Kävelkööt perkele jos ei kyyti ja ilmasto kelpaa. Jahka kaupat aukee kokonaan ja koko päiväksi, niin tehdään taas uusi jossa kunnon putket ja hana.
Uusi alkuperäinen ei ole ratkaisu, koska se kuitenkin hajoaa taas kymmenen vuoden kuluttua.Last edited by Bmw Master; 26-05-2006, 20:12.
Comment
-
-
Mulla on -90 525 24V koneella.
Moottorinlämmöt nousi neljännesviivaan asti. Mittasin varsin kojelaudan nurkasta tulevasta suuttimesta (siis siitä joka puhaltaa sivulaseille) lämpötilan. Lämpömittari näytti aika tarkkaan 40 astetta, kun ulkona oli noin 0 astetta, lämppärin puhallin kakkosasennossa ja kummatikin lämmön säätimet täysillä.
Vaihdoin termostaatin 92 asteiseen. Moottorinlämpö nousi nyt keskiväliin... viisarin leveyden verran yli puolenvälin viivan. Sama mittaus ja suuttimesta tuleva lämpötila nousi 62 asteeseen.
Tällainen testi...
Comment
-
-
Voihan sillä termarin kunnolla olla jotain vaikutusta
Toisaalta 30 astetta edelleen lämpötilaeroa... No eihän ne uudet Golffit ja muutkaan anna kuin hiukan yli 70 C muistaakseni (TM? vertailu).
Onko muut huomanneet, että moottorin lämpenemisvaiheessa e34 antaa aika nihkeesti lämpöä, kun sitten +20 km ajon jälkeen saa kyllä kuumaa. Ihan kuin olisi toinen termostaatti joka ei anna lämppärille kunnolla nesteitä ennekuin moottori on täysin lämmin. Toisaalta se lämpömittarihan on kalibroitu niin, että pystysuorassa lämpötila voi olla jotain 70-100 C välillä?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspeOnko muut huomanneet, että moottorin lämpenemisvaiheessa e34 antaa aika nihkeesti lämpöä, kun sitten +20 km ajon jälkeen saa kyllä kuumaa. Ihan kuin olisi toinen termostaatti joka ei anna lämppärille kunnolla nesteitä ennekuin moottori on täysin lämmin. Toisaalta se lämpömittarihan on kalibroitu niin, että pystysuorassa lämpötila voi olla jotain 70-100 C välillä?
Comment
-
-
Mulla ois sama vika myös tossa E28 518i:ssä. Eli lämpömittari nousee kyllä nopeasti puoleen väliin pakkasillakin, mutta silti ei ei puhalla kuumaa ilmaa sisään. Sanotaanko näin että jos kylmän moottorin starttaa näillä pikkupakkasilla ja ajelen 40km niin toppatakki saa olla vielä päällä. Mitä kannattaisi lähteä katsomaan?I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Originally posted by -Tate-Mulla ois sama vika myös tossa E28 518i:ssä. Eli lämpömittari nousee kyllä nopeasti puoleen väliin pakkasillakin, mutta silti ei ei puhalla kuumaa ilmaa sisään. Sanotaanko näin että jos kylmän moottorin starttaa näillä pikkupakkasilla ja ajelen 40km niin toppatakki saa olla vielä päällä. Mitä kannattaisi lähteä katsomaan?
Comment
-
-
Originally posted by JihooItsellä töihin n. 10km. Yleensä kun saapu työpaikan parkkipaikalle alkaa lämmintä kunnolla tulemaan. Autossa myös webasto ja eipä tuo auto sisältä ole lämmin ajoon lähtiessä, vaikka lämmöt on siellä sinisen loppuosassa. Jos ne nesteet ei vaan yksinkertasesti ole kunnolla lämmenneet ennenkun lämpömittari on keskellä
Comment
-
Comment