memebuy23buy

E34 Ei puhalla kuumaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #16
    Originally posted by Bmw Master
    Ei ollut kuumaliima kestänyt, eli mangneetti oli taas irti. No, keksitään lujempi kiinnitys joku päivä.

    Nuo vesiventtiilit oli ihan vituiksi mennyt, laitettiin tilalle T-haara, mutta ei pysynyt, ampui itsensä irti. Oli liian sileää kupari. Sitten heitin vesiventtiilistä kaikki romut pois ja vedin 8mm pultit sinne välilevyn reikii tukoiksi ja tiivistemömmöä reilusti ja ne sähkö pömpelit vielä päälle. Sitten vuoti jostain neliön mallisista reijistä vettä sieltä ventiilistä. Ruuveillä reiät umpeen ja taas kokeilemaan. Nyt sitten vuoti sieltä välistä. Sitten meni käpy, koko päivä pihalla pakkasessa pusannut ja pimeä kuin perkele. Huomenna etsitään uutta ja parempaa T-kappeletta jossa olisi parempi pito ja taas kokeillaan. Tuli muuten lämpöä ihan vitusti kun oli vain T-kappele välissä.
    Joo. Se sähkömoottori on "ihan turha kapistus" siinä välissä. Heitä sillä vesilintua ja kytke paketti kasaan ilman sitä. Jo riittää lämpö. (Samantyyppinen mokkula on E30ssa ja E28ssakin)

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Joo tossa toisessa e34:ssa ei ole ollenkaan sitä kiertovesipumppua ja hyvin tulee lämmintä. Onko sen idea vain se, että auto sammuksissa saa lämmintä tulee?

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #18
        Originally posted by Bmw Master
        Joo tossa toisessa e34:ssa ei ole ollenkaan sitä kiertovesipumppua ja hyvin tulee lämmintä. Onko sen idea vain se, että auto sammuksissa saa lämmintä tulee?
        Muistaakseni sen pitäisi "tehostaa" veden kiertoa, mutta vaikutus on juuri päinvastainen. Kaippa se uutena on ollut hieno tsydeemi.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Kävin juuri rautakaupassa, joten kohta tulee jotain uskomatonta.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by Bmw Master
            Joo tossa toisessa e34:ssa ei ole ollenkaan sitä kiertovesipumppua ja hyvin tulee lämmintä. Onko sen idea vain se, että auto sammuksissa saa lämmintä tulee?
            Yksi tarkoitus tuolla kiertovesipumpulla on käsittääkseni myös saada nestettä riittävästi kierrätettyä tyhjäkännillä lämppärinkennolle.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #21
              Originally posted by Leka
              Yksi tarkoitus tuolla kiertovesipumpulla on käsittääkseni myös saada nestettä riittävästi kierrätettyä tyhjäkännillä lämppärinkennolle.
              Tarkistelin tuolta tekniikkapuolen jutskista tätä asiaa ja sain sellaisen käsityksen, että kyseessä on nimenomaan "scandinavian-varustus", eli vesikierron tehostus tyhjäkäynnille. Mutta kun moottori jumittaa, niin se vain heikentää kiertoa...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by Bmw Master
                Kävin juuri rautakaupassa, joten kohta tulee jotain uskomatonta.
                No niin.

                Eka systeemi oli ihan hipo osa, siinä oli hana ja kaikki jotta saa kesäksi kiinni. Ongelma oli kuitenkin se, että nuo letkujen liitos osat oli liian lyhyet, eli ei pysynyt kun lämpesi ja tuli painetta. Eli se meni hylkyyn.

                Patentti numero 2. Ei hanaa, letkujen liitäntä paljon parempi ja ainakin toistaiseksi pysyy kiinni. Liian pienet reiät vain tuolla sisällä, ei tule helvetin kuumaa, tulee vain kuumaa.

                Tyhjäkäynnillä ei tule kuumaa, sen huomaa kun tuo vesipumppu puuttuu. Siihenkin tulee vielä ratkaisu eräänä pakkaspäivänä.

                Totaalisen paska systeemi tuo kaksi lämppärin kennoa, olisi aika helppo vetää koneesta tuleva letku suoraan lämppärin kennolle, mutta kun niitä on kaksi ja sitten pitää yrittää tehdä T-haara. Miksi apumiehen pitää saada eri lämpö kuin kuskin? Kävelkööt perkele jos ei kyyti ja ilmasto kelpaa. Jahka kaupat aukee kokonaan ja koko päiväksi, niin tehdään taas uusi jossa kunnon putket ja hana.

                Uusi alkuperäinen ei ole ratkaisu, koska se kuitenkin hajoaa taas kymmenen vuoden kuluttua.
                Last edited by Bmw Master; 26-05-2006, 20:12.

                Comment

                • Hevimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1456
                  • Savonlinna

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master
                  Miksi apumiehen pitää saada eri lämpö kuin kuskin? Kävelkööt perkele jos ei kyyti ja ilmasto kelpaa.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Nyt vaihdettu termari kuumempaan, auttoi sekin näköjään vielä.

                    Comment

                    • rampe525
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 16
                      • Oulu

                      #25
                      Mulla on -90 525 24V koneella.

                      Moottorinlämmöt nousi neljännesviivaan asti. Mittasin varsin kojelaudan nurkasta tulevasta suuttimesta (siis siitä joka puhaltaa sivulaseille) lämpötilan. Lämpömittari näytti aika tarkkaan 40 astetta, kun ulkona oli noin 0 astetta, lämppärin puhallin kakkosasennossa ja kummatikin lämmön säätimet täysillä.

                      Vaihdoin termostaatin 92 asteiseen. Moottorinlämpö nousi nyt keskiväliin... viisarin leveyden verran yli puolenvälin viivan. Sama mittaus ja suuttimesta tuleva lämpötila nousi 62 asteeseen.

                      Tällainen testi...

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3399
                        • Tre

                        #26
                        Voihan sillä termarin kunnolla olla jotain vaikutusta

                        Toisaalta 30 astetta edelleen lämpötilaeroa... No eihän ne uudet Golffit ja muutkaan anna kuin hiukan yli 70 C muistaakseni (TM? vertailu).

                        Onko muut huomanneet, että moottorin lämpenemisvaiheessa e34 antaa aika nihkeesti lämpöä, kun sitten +20 km ajon jälkeen saa kyllä kuumaa. Ihan kuin olisi toinen termostaatti joka ei anna lämppärille kunnolla nesteitä ennekuin moottori on täysin lämmin. Toisaalta se lämpömittarihan on kalibroitu niin, että pystysuorassa lämpötila voi olla jotain 70-100 C välillä?
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Jihoo
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 60
                          • Jkl

                          #27
                          Originally posted by alspe
                          Onko muut huomanneet, että moottorin lämpenemisvaiheessa e34 antaa aika nihkeesti lämpöä, kun sitten +20 km ajon jälkeen saa kyllä kuumaa. Ihan kuin olisi toinen termostaatti joka ei anna lämppärille kunnolla nesteitä ennekuin moottori on täysin lämmin. Toisaalta se lämpömittarihan on kalibroitu niin, että pystysuorassa lämpötila voi olla jotain 70-100 C välillä?
                          Itsellä töihin n. 10km. Yleensä kun saapu työpaikan parkkipaikalle alkaa lämmintä kunnolla tulemaan. Autossa myös webasto ja eipä tuo auto sisältä ole lämmin ajoon lähtiessä, vaikka lämmöt on siellä sinisen loppuosassa. Jos ne nesteet ei vaan yksinkertasesti ole kunnolla lämmenneet ennenkun lämpömittari on keskellä

                          Comment

                          • -Tate-
                            Moderator
                            • Jan 2004
                            • 3211
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Mulla ois sama vika myös tossa E28 518i:ssä. Eli lämpömittari nousee kyllä nopeasti puoleen väliin pakkasillakin, mutta silti ei ei puhalla kuumaa ilmaa sisään. Sanotaanko näin että jos kylmän moottorin starttaa näillä pikkupakkasilla ja ajelen 40km niin toppatakki saa olla vielä päällä. Mitä kannattaisi lähteä katsomaan?
                            I Believed I Would Die.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by -Tate-
                              Mulla ois sama vika myös tossa E28 518i:ssä. Eli lämpömittari nousee kyllä nopeasti puoleen väliin pakkasillakin, mutta silti ei ei puhalla kuumaa ilmaa sisään. Sanotaanko näin että jos kylmän moottorin starttaa näillä pikkupakkasilla ja ajelen 40km niin toppatakki saa olla vielä päällä. Mitä kannattaisi lähteä katsomaan?
                              No tuo e28 518 ei vaan kierrätä vettä kunnolla matalilla kierroksilla. Aja kakkosella koko matka niin tulee lämmintä, tai laita sinne väliin sähköinen kiertovesipumppu.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Originally posted by Jihoo
                                Itsellä töihin n. 10km. Yleensä kun saapu työpaikan parkkipaikalle alkaa lämmintä kunnolla tulemaan. Autossa myös webasto ja eipä tuo auto sisältä ole lämmin ajoon lähtiessä, vaikka lämmöt on siellä sinisen loppuosassa. Jos ne nesteet ei vaan yksinkertasesti ole kunnolla lämmenneet ennenkun lämpömittari on keskellä
                                Kyllä pitäisi selvästi lämmintä tulla n.5km ajon jälkeen vaikka mittari olisikin vielä sinisellä, ilman webastoa. Toimiiko sun webasto? Kyllä pitäisi lämmetä sisältäkin. Kuinka pitkä lämmitys aika?

                                Comment

                                Working...
                                X