memebuy23buy

E34 Ei puhalla kuumaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    E34 Ei puhalla kuumaa

    Auto 525ia touring -94. Kuuma ei koskaan hytissä tule, vaikka ei mitään paukku pakkasia vielä ole. Keskimmäisistä kojelaudan suuttimista, rulla puna asennossa, kuskille tulee kuumempää kuin repsikalle vaikka molemmat hanat täysillä.

    Mistäs lähdetään purkamaan ja mitä uusitaan. Autossa on ilmastointi ja raitisilma suodatin vaihdettu ja saksasta keväällä tuotu.
    Last edited by Bmw Master; 25-12-2005, 22:25.
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Tuleeko lämmintä tyhjäkäynnilläkään?
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      .........
      Last edited by Raine; 19-06-2013, 14:31.
      ///Motorporot

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        No siis tulee lämmintä kyllä joo, tyhjäkäynti tai ajossa. Mutta ei niin paljon kuin tuossa e34 520ia -94:ssa. Eli ei pal hikee pukkaa, ei kai toi touringin ylimääräinen avoin takakontti sitä lämpöä syö....? -1 lämpötila ja 30min ajoa lämppäri täysillä, ja toppatakki on tarpeen...

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          -vesiventtiili vänkärin puolen on jumissa, joko puoleksi tai kokonaan kiinni
          -sähköinen kiertovesipumppu rikki, jos yleensä on. Kiertoveden sähkömoottori saattaa hurista, mutta rupelli ei silti pyöri. Joten ei kierrätä vettä. Pumpun ja moottorin välinen yhteys on toteutettu magneetilla.

          Tollaset viat oli mulla pari vuotta sitten.

          Comment

          • Masa06
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 64
            • Vaasa

            #6
            Sähköinen kiertovesipumppu? Jos on, mistä löytyy?
            E34 Touring-95

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              .........
              Last edited by Raine; 19-06-2013, 14:31.
              ///Motorporot

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Vesiventtiili uusi 175€ ja kiertovesipumppu 140€. Oisko jotain halvempaa ratkaisua...?

                Comment

                • Hevimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1456
                  • Savonlinna

                  #9
                  Mitäs se lämpömittarin neula näyttää? Jos ei ajossa kestä keskiviivalla niin sitten termostaatti vaihtoon niin alkaa lämmintä riittämään. Oma E34 touring oli aika viileä saksan termarilla, mutta kun heittää 92 asteisen tilalle niin puskee tulikuumaa vaikka olisi minkälainen pakkanen.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Purettiin tuo vesiventtiili ja kiertovesipumppu hässäkkä. Pumpusta mangneetti irti, liimasin kiinni ja taas pyörii. Vesiventtiilejä ei saa purettua, tuntuu kuin toinen hiuman enemmän auki kuin toinen. Termari pitää vielä vaihtaa, mutta tuokin auttoi jo paljon.

                    Comment

                    • Bemariukko
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 59

                      #11
                      Morjes!
                      Täällä sama vika, magneetti irti.
                      +sitte vuotaa nestettäkin pihalle kun kulutti puhki ton keltasen kupin jonka sisällä magneetti pyörii.
                      Millä liimasit, onko kestäny? Aattelin vaan että mikä liima tuolla glygolin seassa kestää?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        En tiedä onko kestänyt, pitää purkaa uudelleen joku päivä kun nyt meni venttiilit lopullisesti jumiin. Kuumaliima käytin.

                        Comment

                        • dunez
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 36
                          • Vantaa

                          #13
                          sama homma

                          Mulla sama homma, 535i -91 sedan, kone kyllä lämpenee normaalisti heti muutaman kilsan ajamisen jälkeen sillain, että viisari on keskellä. MUTTA eipä tuolla hytin puolella sitten mikään helle aalto ole, vaikka kuin lämppärit huutais kolmosella tai nelosella. Termostaatti lienee ainut asia mikä kannattaa koittaa vaihtaa?

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10114
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by dunez
                            Mulla sama homma, 535i -91 sedan, kone kyllä lämpenee normaalisti heti muutaman kilsan ajamisen jälkeen sillain, että viisari on keskellä. MUTTA eipä tuolla hytin puolella sitten mikään helle aalto ole, vaikka kuin lämppärit huutais kolmosella tai nelosella. Termostaatti lienee ainut asia mikä kannattaa koittaa vaihtaa?
                            Jos lämpömittari nousee suht nopeasti,ja lämmöt pysyy hyvin kohdillaan,ei taida termarin vaihto kyllä auttaa.
                            Jos nestettä on tarpeeksi voisi vika olla juuri noissa lämmönsäätö venttiileissä,joista tässä jo on kirjoitettukkin.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Ei ollut kuumaliima kestänyt, eli mangneetti oli taas irti. No, keksitään lujempi kiinnitys joku päivä.

                              Nuo vesiventtiilit oli ihan vituiksi mennyt, laitettiin tilalle T-haara, mutta ei pysynyt, ampui itsensä irti. Oli liian sileää kupari. Sitten heitin vesiventtiilistä kaikki romut pois ja vedin 8mm pultit sinne välilevyn reikii tukoiksi ja tiivistemömmöä reilusti ja ne sähkö pömpelit vielä päälle. Sitten vuoti jostain neliön mallisista reijistä vettä sieltä ventiilistä. Ruuveillä reiät umpeen ja taas kokeilemaan. Nyt sitten vuoti sieltä välistä. Sitten meni käpy, koko päivä pihalla pakkasessa pusannut ja pimeä kuin perkele. Huomenna etsitään uutta ja parempaa T-kappeletta jossa olisi parempi pito ja taas kokeillaan. Tuli muuten lämpöä ihan vitusti kun oli vain T-kappele välissä.

                              Comment

                              Working...
                              X