Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ei starttaa, apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cyrbanen
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 66
    • Helsinki

    E34 ei starttaa, apua!

    Voi vittu, nyt se sitten kävi. Auto -90 e34/m20b20
    - pakkasta muutama aste
    - auto ei tolpassa
    - ekalla startilla lähti käymään, mutta kierrokset joku 400 eikä käy kaikilla pytyillä
    - käynti heikkenee entisestään kunnes vain sammahtaa
    - ei lähde enää käyntiin, ei edes kaapelien kanssa
    - lupaa pitkän startin aikana hienoisesti, mutta jää siihen
    - starttia kun tarpeeksi jurnuttaa niin alkaa lopulta haista bensa
    - on joskus tehnyt niin että ei ole meinannut kuumana lähteä käyntiin, on joutunut jurnuttamaan starttia joku 10 sek
    - bensaa on, öljyä on (tosin aika mustaa näköjään), pakkasnestettä on

    Mikä helvetti tossa oikein on? Tässä on aika kusiset paikat, nimittäin emäntä käy tuolla öisin töissä ja minä aamuisin, joten jompikumpi joutuu jäämään duunista pois jos ei auto toimi.

    Auttakee miestä hädässä!
    Sitä se on.
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

    #2
    Olisko bensan saanti loppunut, jäätä bensaputkistossa. Jos saat auton tolppaan niin laita se siihen, anna koneen lämmetä kunnolla lohkolämppärin avulla niin että kone sulaa. Sitten käyntiin, jäänestoa tankkiin ja uusi bensansuodatin vanhan tilalle.

    Comment

    • Cyrbanen
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 66
      • Helsinki

      #3
      Pärkele. Bensansyöttöä olen itsekin miettinyt... tuo johdon päähän saaminen tilee olemaan tosi vittumainen jobi...perkele kun noissa tolpissa on vielä aikalukko...
      Sitä se on.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Milloin sytytystulpat on vaihdettu?

        Comment

        • DiisseliKiisseli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 550
          • Uusimaa

          #5
          Pelkkä suodattimen vaihtokin voisi ehkä auttaa...

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #6
            Virranjakajan kansi ja pyörijä paskana ? koita ottaa auki ja putsata ja kattoa kunto.

            Comment

            • Cyrbanen
              Bimmer Rookie
              • Feb 2003
              • 66
              • Helsinki

              #7
              Kiitos tähänastisista vinkeistä. Mää lähen nyt duunista Motonetin kautta himaan ihmettelemään tilannetta.
              Ostan sieltä Mokanetistä nyt sitten kaikenlaista sälää varmuuden vuoksi:
              - tulpat
              - bensasuodatin
              - sytytyspuolan (ehkä)
              - pyörijän
              - jäänestoa
              yms...
              Sitä se on.

              Comment

              • Cyrbanen
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 66
                • Helsinki

                #8
                Joo-o... nyt on sitten tulpat, pyörijä sekä virranjakajan kansi vaihdettu. Masinolia lorautin puoli litraa tankkiin. Molemmat, pyörijä sekä vkansi oli vuodelta -88 vaikka auto on -90... olivat aika lailla finaalissa joten ei niiden vaihtaminen ainakaan huono juttu ollut.

                MUTTA... ei se siltikään lähtenyt käyntiin. Täytyy toki muistaa että en ole saanut sitä perkelettä tällä välillä mihinkään tolppaan kiinni koska se on käytännössä lähes mahdotonta; tolppa on kyllä about 50 metrin päässä mutta auto on tien vieressä parkissa nokka väärään suuntaan ja sekä etu- että takapuolilla on autot. Kaiken lisäksi ko. tiellä on vieläpä liikennettä kautta vuorokauden.
                Sitä se on.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Mites sen kipinän kanssa, tuleeko? Puola voi olla rikki. Motronic koneissa kampiakselin asentotunnistinanturin rikkoutuminen aiheuttaa myös sen että auto ei lähde käyntiin.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • --Mikko--
                    Newbiemmer
                    • Sep 2003
                    • 16
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    Mulla on vähän samantyypistä vikaa, vaihdoin e32:een nokka-akselin ja pari keinua, nyt auto on kasattu mutta ei käynnisty. kun bensapumpun sulakkeen ottaa irti, yrittää käynnistyä mutta ei sit kunnolla kuitenkaan(tietenkään kun ei saa sit bensaa). kun jatkaa starttaamista niin bensa haisee tosi paljon ja tulpat on ihan märät lukuunottamatta kolmospyttyä.(?).tulpat on vaihdettu ja kaikki pitäis olla paikallaan. Voiko se kampiakselin asentotunnistinanturi hajota itestään ja voiko tää vika edes johtua siitä?

                    Comment

                    • Cyrbanen
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2003
                      • 66
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Leka
                      Mites sen kipinän kanssa, tuleeko? Puola voi olla rikki. Motronic koneissa kampiakselin asentotunnistinanturin rikkoutuminen aiheuttaa myös sen että auto ei lähde käyntiin.
                      Kipinän tarkistaminen onnistui aikanaan mopossa helposti, mutta miten se onnistuu 'modernissa' autossa rikkomatta mitään?

                      Missäs toi asentotunnistin lepää m20-koneessa ja onko se helppo vaihtaa? Autoa kun ei tuosta tienposkesta juuri minnekään talliin ajella... taskulamppu on aseena...
                      Sitä se on.

                      Comment

                      • Jesse
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2002
                        • 64
                        • Vaasa

                        #12
                        Itellä oli aikanaan melko tarkkaan kuvatun kaltainen vika samassa koneessa. Eli kun pikkupakkaset alko niin ei millään käyntiin, sai hangata pari kertaa puolikin tuntia. Saatto luvata välillä vähän tai pyörähtää sekunnin kaks huonosti (=vajailla pytyill&#228. Syyksi osoittautui lisäilmaluisti (liekkö sama asia kuin tyhjäkäynti moottori). Kuitenkin semmonen mustamötikkä siinä kaasuläpän vieressä mihin tulee pikku letku ilmamassamittarilta. Korjaamaan sitä ei kuitenkaan pystynyt vaan piti ostaa uusi. Kuopion Putkolasta ~250e.
                        Last edited by Jesse; 04-03-2006, 22:18.

                        Comment

                        • Cyrbanen
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2003
                          • 66
                          • Helsinki

                          #13
                          Mjoo, mulla on niitä onneks kaksi
                          Harvemmin kai ne nyt ihan totaalisesti hajoaa, käsittääkseni. Pitää nyt sitten kokeilla senkin vaihtamista...

                          EDIT: Joo. Ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntimoottorin vaihtamisella.

                          Mites se kipinän tuleminen tarkistetaan?
                          Last edited by Cyrbanen; 24-11-2005, 18:52.
                          Sitä se on.

                          Comment

                          • cool10
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 239
                            • Stadi

                            #14
                            Originally posted by Cyrbanen
                            on joskus tehnyt niin että ei ole meinannut kuumana lähteä käyntiin, on joutunut jurnuttamaan starttia joku 10 sek
                            suuttimet taitaa vuotaa... mistä nämä löytyvät m20/m30 koneissa ja mitä pitää purkaa jos niitä nyt vaikka haluaisi puhdistella?
                            EX: 730i -89

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Cyrbanen
                              Kipinän tarkistaminen onnistui aikanaan mopossa helposti, mutta miten se onnistuu 'modernissa' autossa rikkomatta mitään?
                              Samalla tavalla... Ja tuosta lisää.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎