Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: Kaasupolkimen irroitus lattiasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    E34: Kaasupolkimen irroitus lattiasta

    Eli tästä samasta asiasta on kyselty täällä aiemminkin, ja noita muutamaa threadia tuossa koitin lueskellakin, mutta tuo ehdotus että vetämällä pitäisi lähteä, ei tunnu toimivan ainakaan meikäläisellä. Eli vähänkin säädyllisellä ja sitäkin säädyttömämmällä voimankäytöllä ei lupaakaan irtomisesta. Onnistuin vääntämään tuota lattiamattoa niin että näen tuon polkimen alapään kiinnityskohdan, ja sieltähän löytyy siis sellainen metallinen pohjaan kiinnitetty "kieli", joka työntyy sen polkimen muovisen kiinnityskohdan sisään.

    Hanttarin puolen matto on jo irti, ja nyt täytyisi saada siis tuo kuskinpuoli.Ruosteita pitäisi lattiasta päästä poistamaan, ja myös tuo kaasupolkimen juuri olisi mukava saada siistittyä, kengästä valunut vesi kun on saanut sen ruostumaan.

    Eli löytyykö täältä foorumilta jotain porukkaa jolla on kokemusta tuon polkimen irroituksesta? Tässä E34:ssa ei ainakaan tuosta yläpään saranasta saa irti, koska se poljin on lukittu siihen tankoon kiinteästi, toisin kuin joissain muissa (vanhemmissa) malleissa.
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Revi vaan, kyllä se sieltä irtoaa, mutta tiukassa on. Alapään kun saa irti niin saa sen pujotettua yläpäästäkin pois.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      #3
      Revitty on yhden ja kahden miehen voimilla ja taidoilla, ja meisselillä väännetty yms. Se metallikielen päällä oleva muovi alkaa mennä jo paskaksi mutta ei siltikään lupaile irrota. Eikö tossa ole mitään kikkaa? Onko siinä kiinnityksessä mitään kynsiä tai vastaavaa jotka siellä hannaa vastaan?
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Ite väänsin pää punasena kahdella meisselillä kaikin voimin sitä, sitten paukahti irti eikä edes hajonnut. Siellä on muistaakseni yhteensä neljä klipsiä (tosin irroitin tuon alkukesästä omasta, joten muisti voi pätkiä), hankala väännellä kaikkia yhtä aikaa. Meni siinä itsellä ihmetellessä tunti jos toinenkin.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • LeWe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 168

          #5
          Pikkusenku mattoa painat, ni näet mistä pitää painaa. Pari etupuolelt ja toiset takapuolelt. Ja sit se hyläpään hahlo kohalleen. ni irtoo. Saa myös väkivalloin irti(kampee klipsit nurinpäin) .

          Comment

          • Madfexx
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3646
            • Lempäälä

            #6
            Joo-o, no pitää vaan sitten koittaa vielä vääntää ja kikkailla. Perjantaina pääsen samalle paikkakunnalle auton kanssa joten silloin lisää...
            Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
            Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Jep, niitä klipsejä vääntelemällä sen saa varmasti pois jos vaan onnistuu vääntämään, mutta tosiaan jos ei hyvällä niin sitten pahalla .
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Madfexx
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3646
                • Lempäälä

                #8
                Kyllähän se sitten lopulta sieltä lattiasta irtosi kun hieman lisää sitä rakennetta pällisteli, ja lähti sitten järkeä käyttäen sitä irroittamaan. Eli kolme klipsiä sieltä löytyi; kaksi reunoilta etupuolelta, ja yksi keskeltä taustapuolelta. Niitä sitten vaan kolmella lattapäisellä ruuvimeisselillä väänteli aukipäin ja polkimen sai nostettua irti. Itsellä ratkaisevana hommana touhussa toimi se, että nostin mattoa poljinta pitkin ylöspäin, jolloin kiinnitys tuli paremmin näkyville.

                Nyt on auto sitten kiikutettu onnellisesti paikattavaksi. Voin vielä myöhemmin koittaa ottaa kuvia tuosta poljinjutusta, niin seuraava irroittaja saattaa päästä hommasta vähemmällä
                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎