Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lämmintä ilmaa koko ajan kuskin puolelle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuunaaja82
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 55

    E34 lämmintä ilmaa koko ajan kuskin puolelle

    eli minulla on e34 bemari, jossa tulee kuskin puolelle pelkkää kuumaa ilmaa. Automaattisen lämmönsäädön letku, joka on jarrutehostimen jossain venttiilissä kiinni, niin on tulpattu. Kun sen letkun laittaa takasi nii kuuluu kun ampiaisia olis jalkatilassa. Alipaineen ääni kuuluu tosi selvästi noista lämpötilaantureista. Missä vika?
    Last edited by tuunaaja82; 21-08-2006, 21:53.
    Bemari sen olla pitää!
  • kehveli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 276
    • Lappeenranta

    #2
    Sun bimmeristä on vesiventiilistö sanonut itsensä irti, Ja osa löytyy siitä kuskin puolella kone huoneesta, ihan siitä sulakerasian vierestä, seuraile vesi putkia siihen osaan pitäisi liittyä neljä vesiputkea, osa on helppo irroittaa ja purkaa, katot et onko niiten ventiilien kumiset osat kunnossa, jos on paskana, niin sit on ostettava uus koko ventiilistö. osan hinta 180 euroa noin. Käytettyä EI kannata ostaa, kun niissäkin tulee kuitenkin se sama vika eteen, buimurin perusvikoja e34 korisessa.
    Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
    Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Hakusanalla vesiventtiilit löytyy monta theardia aiheesta ja sen alipaineletkun kuuluu olla toiminnassa.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Jeff
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 202
        • Mämmilä

        #4
        > Ärsyttää ajaa autolla, kun koko ajan puhaltaakuskinpuolen suuttimista kuumaa ilmaa, vaikka lämmönsäätö olis kylmimmällä asennolla, mikä avuksi? Autossani ei ole ilmastointia!!! Olisko niissä lämmönsäätöventtiileissa vikaa? Missä ne sijaitsee?

        Kuulostaa tosiaan vesiventtiilin jumittamiselta. Linkin kuvassa osa numero 15. Venttiili sijaitsee konehuoneessa kuskin puolella tuulilasin etupuolella.



        > Autossani oli alipaineletku joka on tehostimen letkun lähellä lähes poikki. Otin palan pois välistä ja laitoin takasi kiinni. Tää alipaineletku menee rintapellistä läpi ohjaamoon. Heti sen jälkeen, kun käynnistin auton, niin aloin ihmettelemään surinaa auton sisällä. Huomasin, että kuskinpuoleisesta sisätilanlämpötunnistimesta kuului se surina. Laitoin sormeni siihen lähelle ja se tuntui imevän. Alipaine siis tuli sinne. Kuuluuko tulla näin?

        Näin kuuluu olla. Jotta lämpötilantunnistimet saisivat mitattavaa ilmaa, pitää se imeä jalkatilasta tunnistimen saataville.

        Comment

        • tuunaaja82
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 55

          #5
          mut ku siitä kuuluu niin iso imuääni ku laittaa sen letkun kiinni, ei se voi olla normaalia. Tuntuis ku olis ampiaisia jalkatilassa. Eikö tuo vaikuta moottorin käyntiin, kun imusarjan alipaine vuotaa ohjaamoon? Meneekö noi letkut noilta tunnistimilta suoraa konehuoneeseen vai onko välillä jotain alipainereleitä ym muita liitoksia, jotka vois vuotaa? apua!!!
          Bemari sen olla pitää!

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #6
            Loppu suhinat kun tulppas letkun, ja parasta oli että lämmityslaite pelaa silti kuten pitää.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • tuunaaja82
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 55

              #7
              juu oon mäkin tulpannut, mutta ei toimi silti normaalisti
              Bemari sen olla pitää!

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by tuunaaja82
                juu oon mäkin tulpannut, mutta ei toimi silti normaalisti
                Paremmat edellytykset varmasti toimia, kun pidät letkun auki ja kuristat imua pienemmäksi. Kaikenkaikkiaan hämärä systeemi ilmiöiltään..
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • tuunaaja82
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 55

                  #9
                  toimii, korjaantu sillä et väänteli tarpeeksi kauan lämmönsäädintä ja koputteli magneettiventtiileitä
                  Bemari sen olla pitää!

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by tuunaaja82
                    toimii, korjaantu sillä et väänteli tarpeeksi kauan lämmönsäädintä ja koputteli magneettiventtiileitä
                    Veikkaan että se vika ei ole "korjaantunut" vaan opahan tilapäisesti vähän aikaa poissa...

                    t.Ville

                    Comment

                    • Arthur
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 74
                      • Sipoo

                      #11
                      Sama vika

                      Sama vika e32 -90:ssä. Ainoa ero, että pelkkää kuumaa pelkääjän puolelle. Mun autossa noi vesiventtiilit on vähän eri näköset....onkohan toiminta kuitenkin sama?
                      Ja muuteskin, onkohan vika muualla, koska kun käännän kuskin puolen lämpötilansäätöä, niin kuuluu kun joku siellä liikkuu kiinni/auki, mutta pelkääjän puolta kun säätä, niin eipä kuulu mitään.

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #12
                        Samoilla linjoilla Kyytsiksen kanssa. Itsellä jumittaa kuuma-asentoon venttiilin kun poikkeaa vaikka tankkaamaan. Ei siis jumita lähtiessä, mutta jos kuumana sammuttaa ja käynnistää niin voi heittää kuumalle.

                        Sen lisäksi, (vaikka en oo mikään Mode) ei ole mitään järkeä poistella teksteja kun vian saat korjattua. Jälkipolvet eivät löydä täältä neuvoja jos poistellaan tekstejä.


                        ei näin
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by alspe
                          Sen lisäksi, (vaikka en oo mikään Mode) ei ole mitään järkeä poistella teksteja kun vian saat korjattua. Jälkipolvet eivät löydä täältä neuvoja jos poistellaan tekstejä.

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=34473
                          ei näin
                          Nimenomaan!!! Eihän tästä jatkossa ole mitään apua kenellekkään jos editoidaan kirjoituksia tyyliin: Korjattu, vika löytyi, toimii, yms. tavalla.

                          Perkele

                          http://www.btcf.fi/forum/announcement.php?f=11&a=7
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14450
                            • Oulu

                            #14
                            Itselläni hieman samaista ongelmaa... Samoten kuskinpuoli huurustuu kostealla ilmalla melko hurjasti vrt. vänkärin puoli?
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2883
                              • Akaa / Toijala

                              #15
                              Originally posted by Arthur
                              Sama vika e32 -90:ssä. Ainoa ero, että pelkkää kuumaa pelkääjän puolelle. Mun autossa noi vesiventtiilit on vähän eri näköset....onkohan toiminta kuitenkin sama?
                              Ja muuteskin, onkohan vika muualla, koska kun käännän kuskin puolen lämpötilansäätöä, niin kuuluu kun joku siellä liikkuu kiinni/auki, mutta pelkääjän puolta kun säätä, niin eipä kuulu mitään.
                              Täysin identtinen vika mullakin tosin E34:ssa. Pelkääjänpuoleinen vääntönamikka tuntuu jotenkin löysältä, toisin sanoen kuskinpuolelta väännettäessä namikassa on vähän "vastusta". Pelkääjän puoli ei myöskään napsu. Kovin on mystinen vekotin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎