Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540 Ohjaussimpukan kiristys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 560Zeta
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 17

    #16
    Originally posted by luntti
    Mulla auttoi tämä. Tämän liikakiristys aiheuttaa, että ratin korkeussäätö menee jäykäksi tai jää jumiin. Eli ei ihan niin kireälle kuin mutteri menee. Voi kokeilla välillä kun kiristää mutteria.
    Ylempänä rattiakselissa on myös tämmöinen jonka kireys kannattaa tarkistaa.

    Simpukan liika kiristys taas aiheuttaa tuota, että ohjaus ei palauta(keskitä). Ja on jäykkä.
    Miten tuo vaikuttaa ratin säätöihin? (En ole kyseenalaistamassa vaan tiedustelemassa) Itsellä nimittäin on jumissa tuo säätö ja kokeilin löysätä mutteria mutta ei edes liikahtannu koko mutteri vaik kui kaverikin piti ratista vastaan.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #17
      Olikos se sellain että e34 se ratti liikkuu vaan ylös alas eikä ollenkaan syvyyssuunnassa, liittyen topicciin.
      ?

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        Oliskohan mulla siellä ratin tuntumassa jotain liian kireellä kun ratti ei liiku kuin millin syvyyssuunnassa ja korkeussuunnassa ei ollenkaan. Vai onko jokin e34 niin karvalakki ettei ratissa ole säätöjä. Kampi kylllä löytyy ja kääntyy.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • ankkuli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 938
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by Antti O
          Olikos se sellain että e34 se ratti liikkuu vaan ylös alas eikä ollenkaan syvyyssuunnassa, liittyen topicciin.
          ?
          juuri päinvastoin. säätö rattiputken suuntaisesti on vakiovaruste, ylös-alas säätöä en muista edes nähneeni. sen rattiputken säätömutterin voi vetää niin tiukalle, että säätö on "nahkean" tuntuinen.

          alspe: mutteri liian tiukalla. auki vain ja kiristystä sen verran, että vielä toimii, muttei enää klappaa. jos on kampi, niin pitäs olla säätökin.

          IMO uusi simpukka on niin kallis, että kannattaa kyllä koittaa kaikki muu (säätö, rattiputki, apusimpukka, raidetanko) ennen sen uusimista.
          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            On se nyt kumma jos e34:ssä ei ole ratin korkeussäätöä? Tarvis saada 5 - 10 mm rattia alaspäin kun se on hieman näkökentässä (pätkä ). Penkkiä ei viitsi nostaa kun tuntuu kummalta ajaa korkealla.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by alspe
              On se nyt kumma jos e34:ssä ei ole ratin korkeussäätöä?
              Onpas ja oikein sähkötoiminen, lisävarusteena...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #22
                Originally posted by alspe
                On se nyt kumma jos e34:ssä ei ole ratin korkeussäätöä? Tarvis saada 5 - 10 mm rattia alaspäin kun se on hieman näkökentässä (pätkä ). Penkkiä ei viitsi nostaa kun tuntuu kummalta ajaa korkealla.

                ota rattiputken pultit pois ja vaihda ne pidempiin, ja laita yhdet mutterit rattiputken kiinnikeiden ja pulttien vastakappaleiden väliin ja ei muutakuin pulttaat rattuputken kiinni..--> muttereiden palsuuden verran ratti putoo alemmas...
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎