Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:n nopeusanturin tarkistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rocroc
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 573
    • keminmaa

    E34:n nopeusanturin tarkistus

    Pystyykö tuota anturia mittaamaan/tarkistamaan millään opilla kun se on autossa paikallaan? Mittariston johdoista mittasin ja arvoksi tuli 700Kohm??

    Autosta lopetti toimintansa nopeusmittari ja muutkin laittet jotka käyttää samaa signaalia (Obc:stä osa, cruise, pyyhkimien 1 asento, kulutusmittari), kaikki viittaa anturiin mutta olisi kiva tarkastaa se ennen kuin ryömii pakkasessa auton alle.
  • Lajitoveri
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 54
    • Pori

    #2
    alota helpommasta paikasta:

    ittel 88 e34 520 ja vika oli nopeusmittarin nastoissa tai lähinnä vastakappaleessa. monta pientä vierekkäin. mittaristo vaan syliin paloina ja hiomaan. sopivan työkalun sai aikaseks kun leikki pikaliimalla, saksilla ja hiomanauhalla: sopiva miniviila, jolla vastakappaleen koloihin ylsi.

    Comment

    • jupiler
      Newbiemmer
      • Jan 2003
      • 26
      • Espoo

      #3
      Itsellä oli anturin liittimen toinen johto "hapettunut" poikki,
      ei siis mitään mekaanista kulumaa

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Jos pystyt sähkökuvista pähkimään mikä piuha mittariston liitimellä on/tuo signaalin niin perinteinen neulamallin ohmimittari sen ja maan väliin (ymmärtääkseni anturi antaa maata mittarille) ja rullausta. Jos ketään ei kuulu voi vika yhä olla anturissa tai johdoissa ant.-mitt. Auton alta mittaamalla anturi suoraan voi tietää sen kunnon varmasti (pukeille ja pyörän pyöritystä).
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • rocroc
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 573
          • keminmaa

          #5
          Originally posted by Tzeimi
          Jos pystyt sähkökuvista pähkimään mikä piuha mittariston liitimellä on/tuo signaalin niin perinteinen neulamallin ohmimittari sen ja maan väliin (ymmärtääkseni anturi antaa maata mittarille) ja rullausta. Jos ketään ei kuulu voi vika yhä olla anturissa tai johdoissa ant.-mitt. Auton alta mittaamalla anturi suoraan voi tietää sen kunnon varmasti (pukeille ja pyörän pyöritystä).

          Mittariston pään piuhat on selvillä ja niistä mittailinkin noita resistansseja, viisarimallin mittaria ei tähän hätään ole, täytynee jostain lainata.

          Niin olisko kellään tietoa mitä ehjä anturi antaa lukemiksi? vaikka irrallaan?

          Mittariston käytin irti varmuuden vuoksi ja purin sen, juotokset tarkastin, mitään erikoista ei löytynyt.

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Vanha (käytetty) anturi (laattaliit.) irrallaan 3 ohmia ja uusi (tappiliit.) about 0.1 ohmia irrallaan. Tähtikehän lapa hahlossa = ääretön.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • kartse
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 75
              • Tampere

              #7
              Mun vessa rupes tänään tekeen samaa eli kaikki mittarit sippas,mulla vikana oli sulake.Huonompi juttu on se että uusi sulake ei tahdo kestää ku hetken ja taas kyrvähtää

              Comment

              • rocroc
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 573
                • keminmaa

                #8
                Originally posted by Tzeimi
                Vanha (käytetty) anturi (laattaliit.) irrallaan 3 ohmia ja uusi (tappiliit.) about 0.1 ohmia irrallaan. Tähtikehän lapa hahlossa = ääretön.

                Kiitoksia tiedosta, täytyy ilmojen lämmettyä alkaa tutkimaan anturia/ johtoja


                Vika selvisi, anturi ehjä, liittimen juuresta johto poikki.
                Last edited by rocroc; 01-01-2006, 16:13.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎