memebuy23buy

E34 535i -91 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    #16
    Tänään otettiin paikallisella pajalla kansi irti, kävin katsomassa niin kansipahvihan se oli mennyt, korjausukko arveli ettei kansi ole halki, mutta miten on? Samalla ilmeni että tuohon on joskus vissiin tehty ns. myyntiremontti, kannen tasopinnassakin näkyi selvät hiomapaperin jäljet.

    Nokasta pari nenää oli kulunut aika pahoin, eli se pitää varmaan vaihtaa, ja samoin varmaan keinutkin. Mutta mistäpä noita osia alkaisi hommaamaan? Ei oikein huvittaisi mennä merkkiliikkeestä kyselemään...Olisikohan tuohon mitään "kireämpia" nokkia saatavissa?

    Edittiä: kävin paikallisista liikkeistä kyselemässä, keinut 14e/kpl, yläpään tiivistesarja 125e, jossa kansipahvi mukana, venttiilinvarren kumit 10e, hinnat mielestäni ihan kohdallaan? Enää mietityttää mistä sen nokan hommaisi, vinkkejä?
    Last edited by Tomba87; 23-01-2006, 16:17.
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      #17
      No, eikö kukaan osaa kertoa mistä kannattaisi lähteä nokkaa kyselemään? Oili Jalonen Oy:llä olisi yksi kansi, jossa kuulemma hyvä nokka ja keinut, ne lähtisi 200e:llä. Mutta näinköhän ne kuitenkaan on niin "hyvät"? Porukoilla ilmeisesti vähän huonoja kokemuksia kyseisestä putiikista..?

      Kyselin maililla prostreetiltä nokkaa, löytyisi joku 284 asteinen hintaan 317e, mutta pitäisi ilmeisesti päivittää moottorinohjaus ja hommata bensanpaineen säädin. Nyt olisi tarkoitus saada auto vaan nopeasti takaisin ajoon..
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #18
        Originally posted by Tomba87
        No, eikö kukaan osaa kertoa mistä kannattaisi lähteä nokkaa kyselemään? Oili Jalonen Oy:llä olisi yksi kansi, jossa kuulemma hyvä nokka ja keinut, ne lähtisi 200e:llä. Mutta näinköhän ne kuitenkaan on niin "hyvät"? Porukoilla ilmeisesti vähän huonoja kokemuksia kyseisestä putiikista..?

        Kyselin maililla prostreetiltä nokkaa, löytyisi joku 284 asteinen hintaan 317e, mutta pitäisi ilmeisesti päivittää moottorinohjaus ja hommata bensanpaineen säädin. Nyt olisi tarkoitus saada auto vaan nopeasti takaisin ajoon..

        nyt kun sulla on kansi irti niin huolehdi siitä että tarkistetaan ettei lohko ole halki!!
        omassani tuli öljyä paisariin ja kannen kun otin pois niin lohkohan siellä halki on,se halkeaa pultinreijästä vesitilaan, todella vaikea nähdä jos ei todella tarkasti katso!

        muutahan siitä hommasta ei haittaa ole kuin se että öljyä tulee paisariin.
        itse ratkaisin homman siten että laitoin tiivistys silikoonia kannen pultin kierteet täyteen ja pultit kiinni. nyt mennyt 15000km ja yhtään ei ole enään tullut öljyä paisariin.

        sitten paisarin putsauksesta sen verran että tämä malli kerää hyvin kaikki möhnät paisariin joten ei tarvitse kuin ottaa paisari irti ja pestä se kunnolla niin saa möhnät pois järjestelmästä

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #19
          Originally posted by larmatin
          nyt kun sulla on kansi irti niin huolehdi siitä että tarkistetaan ettei lohko ole halki!!
          omassani tuli öljyä paisariin ja kannen kun otin pois niin lohkohan siellä halki on,se halkeaa pultinreijästä vesitilaan, todella vaikea nähdä jos ei todella tarkasti katso!

          muutahan siitä hommasta ei haittaa ole kuin se että öljyä tulee paisariin.
          itse ratkaisin homman siten että laitoin tiivistys silikoonia kannen pultin kierteet täyteen ja pultit kiinni. nyt mennyt 15000km ja yhtään ei ole enään tullut öljyä paisariin.

          sitten paisarin putsauksesta sen verran että tämä malli kerää hyvin kaikki möhnät paisariin joten ei tarvitse kuin ottaa paisari irti ja pestä se kunnolla niin saa möhnät pois järjestelmästä
          Eipä taida tässä kylässä olla ponnistuspenkkiä missä pääsisi kattomaan onko se halki. Silmämääräisesti ei ainakaan mitään näkynyt ja kannentiiviste oli niin paskana parista kohtaa että uskoisin että vika oli siinä.

          Löytyipä sitten kuitenkin nokka paikallisesta puljusta hintaan 250e(siis uusi), ei paha mielestäni? Tarvitseeko muuten kannen pultteja uusia? Korjaamon ukko oli sitä mieltä ettei niitä tarvitse tuohon vaihtaa, mutta miten on?
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #20
            Kyllä ainakin itse vaihdoin kannenpultit. Oman remontin aikoihin luin jostain manuaalista että ne pitää vaihtaa joka avauskerta. Esim. Motonetista saa M10 neloskoneen pultit edukkaasti (samat kuin M30), pitää vaan ostaa kaksi sarjaa.
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by Tomba87
              Tarvitseeko muuten kannen pultteja uusia? Korjaamon ukko oli sitä mieltä ettei niitä tarvitse tuohon vaihtaa, mutta miten on?
              Täytyy vaihtaa ja kiristysmomentit löydät E34 FAQ:sta.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #22
                No nyt on sitten remppa tehty ja auto tuntuu toimivan hyvin. Sellainen vaan vielä mietityttää että kun auton hain pajalta, kone kävi ilman mitään sivuääniä, eli venakoneisto ei raksuttanut yhtään. Tuossa vaiheessa venojen välykset oli säädetty kahteen kertaan, no ajelin sitten jonkun aikaa ja taas alkoi kuulua se perus rallatus. Eli pitäiskö välykset säätää vielä kerran vai eikö tuota konetta yksinkertaisesti vaan voi saada ihan hiljaiseksi?
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                Working...
                X