Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 e34, vielä tyyppivioista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jouskari
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 442
    • Tampere

    535 e34, vielä tyyppivioista

    enhän mie löytänyt mitään "tarkasta nämä ostaessa" listaa vaikka nutasin tunnin searchilla ja selasin vanhoja juttuja..

    Lähinnä siis nuo 34 koppasen ruosteviat kiinnostaa. Mitkä kohdat kannattaa katsoa autoa ostaessa? Ja tarkennetaan vielä että ainakin nuo ovien listat. Onko se samanlainen vika kuin CRX:ssä, että puoli ovea lahoaa muovin alla ja kaikki on vielä päälisin puolin hyvin, vai lähteekö se lista ensin irti ja sitten ruoste pääsee raiskaamaan ovea?

    Toinen juttu, lämppärin kenno. Kuulemma voipi olla rikki/vuotaa? Miksi ja mistä se leviää? E28:sia olen purkanut, 34:seen moinen vaihto taitaa olla samanlainen juttu (osta koppa kaljaa ja pura koko sisusta,).

    3. Muut jutut mitä pitää älytä katsoa.
    Tärinä ja puslajutut on luettu, M50 sähkömoottoreita ei tarvi sotkea nyt tähän. Auto tulee olemaan manuaali, joten automaagi viatkin voi jättää tästä topikista pois. Mutta jos jotain muuta tulee mieleen, niin kerroppa.

    Lisävarusteista vielä..
    miten ne teillä toimii? vieläkö ilmastointi kylmentää? lasit nousee? keskuslukko lukitsee ja avaa joka paikan? kattoluukku pelaa eikä vuoda? Tottakai joissain ne on hajalla, mutta noin yleensä ottaen, voiko näiden odottaa vielä toimivan moitteetta?

    4. erikoisemmat varusteet.
    Miten kauán lukkoperä kestää? Tyhmäkysymys, mutta onko niissä jotain kilsamäärää missä lukon levyt tms ovat varmasti finaalissa? Eli pitääkö voiko niitä jotenkin huoltaa muutenkin kuin ölpät vaihtamalla. Ja onko mitään keino tutkia miten se vielä pelaa? (Kumit katuun ei onnistu talvella, ja lumessa varmaan pitää kuluneempikin lukko?)

    Luistonesto. Miten pelaa? rajoittaa vain moottorin tehoa vai toimii yhdessä ABS:n kanssa? Toimiiko yleensäkään vielä 90 alun autoissa vai onko jo iän takia vain tarpeeton sähkövikavaruste?

    -tnx
    J
    Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    Ruosteista en osaa sanoa oikein kun en oo purkanut pahemmin listoja tai muuta, päällisinpuolin ei näy mistään mitään ruosteita.

    Kaikki lisävarusteet toimivat mitä löytyy, ja kaikki sähkölelut kanssa aivan täydellisesti jokaista penkkien sähkösäätöä ja kääntyviä peilejä pakittaessa myöten.

    Luistonesto on ihan pätevä varuste liukkaalla ajettaessa, rajottaa kaasuläpiltä tehoa sähkösillä läpillä ja ei käytä luistossa absiä korjaamiseen mitenkään.
    Pelaa mulla ainaskin ok ja säästää bensaa ja renkaita kun ei sudi kokoajan normiajossa.

    Comment

    • an13
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 260

      #3
      Noista kun aloittaa niin tietää mitä jossain vaiheessa on vaihdettava, aika hyvin tuntuu kaikki mainitut tulevan kohdalle. http://www.bmwe34.net/e34main/troubl...will_break.htm

      Lisäksi lasinpyyhkimet osuu konepeltiin kun akseleiden värkkeihin tulee väljää ja lähivalojen heijastimet häviävät suomen päivävalokäytännöllä olemattomiin. Alipaine ja imuletkut hapristuvat, imusarjan tiivisteet menevät poikki ja käynti menee huonoksi, bensaletkut vuotavat imusarjan ja bp-säätimen luota. Ilmamäärämittarin potikan kontakti menee huonoksi. Ja tietty alustan kolinat ja takakelkan puslien aiheuttama vetely.

      Ovien alareunojen ruoste lähtee sieltä kumimuovilistan alta liikkeelle kun sinne kertyy vettä, tarpeeksi kun odottaa niin ruoste näkyy jo listan ulkopuolella. Lista pois, ruosteet pois, uudet kunnon maalaukset ja uusi lista ja ruosteenestoa perään.
      ex-535iA E34

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Muita yleisesti ruostuvia paikkoja E34:ssa: Takaluukunkannen pintapellin sauma rekisterikilven valojen luona. Polttoaineluukun aukon alapuoli. Pohjalevyn reikien ympäristö kuskin- ja aapparinpuolen jalkatilassa.

        Lukkoperälle ei ole oikein muuta itsetehtävää huoltoa kuin säännöllinen öljynvaihto OIKEALLA öljylaadulla.

        Yleiset sähköviat: Mittariston toimintahäiriöt, keskuslukituksen toimintahäiriöt ja valot (LKM-moduuli).

        Lämppärinkenno vuotaa yleensä putkien tiivisteistä.

        M30B34 moottori kestää oikein huollettuna kauemmin kuin kori...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #5
          Kannattaa tarkistaa myös molemmat etujalkatilat pohjasta, ettei ole ruoste päässyt iskemään. Joistakin autoissa on pohjasta tippunut peltinen peitelevy ja sen jälkeen vesi pääsee tekemään pahojaan lattiamaton alle. Tämä on kuitenkin aika harvinaista, mutta hyvä varmistaa.
          Damn, Leka ehti ensin.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎