Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 virtalukko-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #16
    Laitetaas vielä muutama kuva tuosta lukkopatruunasta:





    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • jm2003
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 7

      #17
      lukkopesän irrotus

      kun esim. naulan työntää tuohon kyseiseen reikään niin tuntuuko siinä aivan selvästi että jokin osa painuu sisään vai mitenkä?tarviiko käyttää voimaa?itse yritin työntää kuusiokolo avainta mutta ei siellä reiässä mitään tunnu eikä lukko yrittänytkään lähtä pois.auto on 525 tds vm-92.

      Comment

      • jm2003
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 7

        #18
        virtalukon irrotus

        no niin lukko on irti.tiedoksi tuleville virtalukon irrottajille että naula tai vastaava työnnetään vaan niin pitkälle kuin se menee eli pohjaan asti ja jos lukkopesä ei sormilla avaimesta vetämällä lähde niin käyttäkää kättä pitempää apuna.minulla oli niin tiukalla sovituksella ettei lähtenyt sormilla vaan pihtejä apuna käyttäen.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1842
          • Lappeenranta, Finland

          #19
          Aukeaako rattilukko jos pesän saa irti ? Tänään piru vie virtalukko jymähti ihan jumiin lukkoasentoon. Pitäis päästä liikkeelle, mutta jos ratti on lukossa niin onhan se vähän hankalaa.

          Pesän jos saa irti, niin ehkä sitten näkee mikä on jumissa, pesä vai joku muu...

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1842
            • Lappeenranta, Finland

            #20
            Nonii, ei irtoa ei. Lukko juuttunut siis rattilukkoasentoon, avain kääntyy vain hiukan. Se musta pesän kehys piti ajaa dremelillä poikki että sai irti. Sit näkyy se reikä, minne puikko pitäis tunkea. Kokeiltu on kaikkia tankoja, mitä mieleen tulee. Porasin jopa reikääkin hiukka isommaksi, että sai järeämpää kamaa tungettua sisään, mutta ei irtoa ei. Itse pesä tuntuu hiukan liikkuvan kolossaan ihan avaimesta edestakaisin nitkuttamallakin, joten tuskin pesä on jumissa. Lukitus ei vaan aukea.

            Virtalukon pohja on kunnossa, ruuvarilla lähti käyntiin mukisematta.

            Ratin pirulainenkaan ei lähde irti kun on rattilukossa. Kehysmuovien irrotuskin oli oma temppunsa. Sen verran onneksi ratti liikkui ulospäin kun mutteri oli irti, että ruuvimeisseli mahtui ratin ja muovin välistä ja sai ruuvit auki.

            Hyviä neuvoja ??? :think

            Lukkorungossa näkyy se kyhmy, minkä sisällä se lukitustappi on. Todennäköisesti vetäsen dremelillä ko. kyhmyyn viillon, josta pääsee painamaan lukituksen sisään ja sitten nyhtämään pesän ulos. Kuulostaa taas niin helpolta... Kohta sitten alkaa isompi laikka laulamaan jos ei sovinnolla...

            Jos sen pesän saa pois, niin tuleeko se valuosa ulos samalla ja aukeaako rattilukko ? Muutenhan tolla pääsis matkaan, mutta kun ratti ei käänny.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Jos sen pesän saa pois, niin tuleeko se valuosa ulos samalla ja aukeaako rattilukko ? Muutenhan tolla pääsis matkaan, mutta kun ratti ei käänny.
              Ei tule, eli sulla on se tanko sieltä poikki tai muuten jumissa. "Carman" löi talttapäisen ruuvarin vasaralla vänkkyrätangon väliin tjsp. jotta rattilukko ei mene päälle ja autolla pystyi ajamaan, tosin tuossa on kohtalainen riski että kikkakakkonen pettää ja rattilukko menee vauhdissa päälle... Eli kannattaa korjata ASAP.

              "Carman" vois taas kommentoida tuota viritystä ja laittaa yksityiskohtaisempia ohjeita.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                #22
                Pesä tuli vihonviimein ulos kun sen lukituskynnen vastapuoli lukkorungosta oli melkein kokonaan dremelillä ajettu veks. No, jäi siihen sen verran, että pysyy paikallaan kun taas saa nippuun.

                Eli, tommonen sieltä löytyi. Ehjä vastaava jos joltain löytyy, niin tänne saa laittaa tulemaan. Tuli kyllä ulos ilman väkivaltaa, sopivasti kääntelemällä se solahti pihalle.

                Homma jatkuu nyt kuitenkin "aryhasen" viitoittamaa tietä, eli palat yhteen vaan jotenkin.

                Ilmeisesti tuota katkoskohtaa vois Chemical Metallilla paksuntaa. Tuo vaseliinissa oleva kohta liikuttaa rattilukon kampea, muuten noilla vänkyröillä ei liene erikoisempaa virkaa. Millähän tuon pikkutapin jousineen saa pysymään reiässään asentaessa... ? Ja mikä sen merkitys mahtaa olla ?

                Ajamaan pääsee varmaan varmimmin kun sulloo siihen reikään jonkun riittävän paksun putken tms. jöötin, mikä pitää rattilukkokammen käännettynä.

                Antakaas homman kertaalleen tehneet vinkkiä ensikertalaiselle...
                Last edited by 525iiäxä; 13-08-2007, 11:37.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • zanzibar
                  Newbiemmer
                  • Dec 2006
                  • 14

                  #23
                  Vinkkiä kiitos

                  Eli tilanne on vastaava. Tuo välitanko poikki. Auto mallia -95 joten tämä on se ohuempi malli. Olen yrittänyt foorumilta ja toista viikkoa kysellä kyseistä osaa mutta kaikilla tuntuu olevan se toinen malli tarjolla joka on ihan eri näköinen. Laitan tähän kuvan, niin sanokaapa onkohan tuota edes mahdollista saada kestämään liimaamalla. Ei tuohon oikein voi porata reikääkään, jotta saisi vaikka pienen metallitapin sitä tukemaan kun on niin ohut kohta. Ehkä 1-2 mm terällä saattaisi onnistua. Mutta anyways, onko keltään mennyt juuri tämä ohut tanko poikki vastaavasta kohdasta ja jos on niin kertokaa tuleeko joku liima sen pitämään. Jos muistaa niin saa sanoa liimamerkinkin. Ja voiko tuota paksuntaa tuosta kohdasta vai ottaako se johonkin kiinni mahdollisesti takaisin paikalleen laitettaessa tai haittaako jotain? Auttakaas nyt, pitäis saada auto ajoon :think
                  Attached Files

                  Comment

                  • vili89
                    Newbiemmer
                    • Jun 2008
                    • 6
                    • vantaa

                    #24
                    alkaa hermot menemään

                    joo oon kohta 2 päivä taistellu ton virtalukon pesän kanssa eikä taho tulla ulos
                    leikkasin sen lätkän poiskin siitä että pääsisin tunkemaan rautalankaa sinne koloon mutta ei silti lähde pitääkö avaimen kääntyä siihe kello 16 jotta
                    pesän saa pois? vai teenkö reijän sinne jotta saan työnnettyä sen kielen sisälle?:think

                    Comment

                    • RedBullet
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 256
                      • Anttola

                      #25
                      Joskus saattaa auttaa sen avaimen jumittamiseen, kun irrottaa sen ruskean mötikän mihin tulee ne virtalukon johdot (olikohan virtalukonpohja?) ja kääntää sitä kautta pihdeillä sitä välitankoa
                      No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                      "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        #26
                        Originally posted by RedBullet View Post
                        Joskus saattaa auttaa sen avaimen jumittamiseen, kun irrottaa sen ruskean mötikän mihin tulee ne virtalukon johdot (olikohan virtalukonpohja?) ja kääntää sitä kautta pihdeillä sitä välitankoa
                        tällä tavoin itse sain e36:ssa palautettua lukon:

                        eli jäi virtalukko jumiin ja auto jäi käyntiin --> sammutin vaihteella auton --> virtalukon pohja irti ja käänsin pohjasta virrat pois --> lukkopesän pohjasta tapista kun kääntää, niin palautu lukkopesä paikalleen ja rattilukko naksahti päälle --> avaimella kääntäen lähtee rattilukko pois päältä (jos lähtee, sillä avain pyörii välillä tyhjää lukossa - toivottavasti myös pysyy pois päältä...) ja sitten lukkopesän pohjasta auto käyntiin..

                        työkaluna leatherman..

                        EDIT: onko vinkkejä, miten tuon rattilukon saa kiilattua, ettei varmasti naksahtaisi päälle ajossa, kun nyt joutuu autoa liikuttelemaan kuitenkin..?

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • WILLE_O
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 69
                          • Heinola

                          #27
                          Mitenkäs tuosta e34:sen paskasta saa virtalukon irti kun ei käänny siihen 1.asentoon asti? On tehny niin monet kerrat mieli tuikata tuleen tuo baijerin viritelmä ku eihä noista ole kun huolta ja harmia ja aina saa olla jotain rassaamassa.
                          Ex BMW:t (nykyään ajellaa muilla)
                          -e28 520i "vimpanpäälle" rakennettuna
                          -e61 525d touring 2kpl
                          -e46 316i
                          -e39 530dA touring
                          -e34 525iA
                          -e34 525 tds touring
                          -e30 318is
                          -e30 318i touring
                          -e30 320i

                          Comment

                          • awwwshit
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 559
                            • Vantaa

                            #28
                            Nostetaas tätä nyt hieman ku itellä pääs käymään kyseinen ongelma viikonloppuna. Auto toimi kuin unelma ja käyn kioskilla, hyppään autoon ja kas, ei lähdekkä enää käyntiin eikä avain pyöri edes ykkös asentoon. Sain käyntiin virtalukon pohjasta ja avaimesta saa just ja just sen verran käänettyä että rattilukko menee pois päältä. Eli piti ajaa n.100km himaan vääntäen avaimesta ja toivoo ettei rattilukko pamahda pääle. Varmasti on tullut esille jossakin mut saako siis tätä irti ilman että avain kääntyy siihen 1-asentoon? Sit kun sen lukkosylinterin saa irti niin uusitaanko koko se alumiinimötikkä uuteen vai? Vinkkejä kiitos ja kokemuksia, varmasti jollakki käynyt sama ongelma Autona siis e34 m5 -89
                            Nykyiset:

                            Opel Insignia OPC line sedan -15
                            e61 520D -08
                            Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

                            Comment

                            • automiaes
                              BTCF Member
                              • May 2007
                              • 62

                              #29
                              ..tämä vaikutti parhaalta threadilta aiheesta, herätetään tämä siis henkiin..

                              ELI APUJA.. Miten pirussa tuon välitangon saa ehjänä irti purkuautosta? Ajo-autosta ja purkupelistä on virtalukot saatu edestä irti hienosti tämän threadin avulla mutta miten saan nyt tuon rikkinäisen tangon tilalle kaivettua uuden purkupelistä. Sekä ajo-auto että luovuttaja on 95 mallia - eli puhumme tästä uudesta ja heikosta mallista, niin en oo oikein uskaltanut voimaakaan käyttää..

                              Comment

                              • Juhtuke
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2015
                                • 52
                                • Kotka

                                #30
                                Henkiin uudestaan..

                                Itsellä meni poikki tuo samainen tanko. Auto on e34 525 -95.
                                Vaihtuuko tuo tangon koko ja muoto jossain vuosimallissa?
                                Tossa mun omassa on kaiketi se pitempi ja ohuempi, elikkäs jos jollain sattuisi tommonen löytymään niin ostajaehdokas on valmiina. Noita 5-sarjalaisia ja varsinkin tuon korisia ei ole purkuautoina kovinkaan paljon.
                                E61 525d -08
                                E39 523i -00
                                E30 316 -86
                                E28 520iA -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎