Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 nakkas öljyt pihalle !apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommy T
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 268

    #31
    Mulla oli tuo paksumpi letku kahdesta osasta, välissä metalliliitin joka oli jäätyny tukkoon. Näytti ainakin ihan alkuperäisasennukselta, se liitin toimi samalla letkun kannakkeena. Tämä liitin on siinä kohtaa missä letku tulee imusarjan alta näkyviin.
    Jos korvais tuon liittimen ja 2letkua yhdellä pitemmällä letkulla, niin vois kestää paremmin sulana.
    No nyt vaan putsailin letkut ja liittimet, laitoin solumuovia pintaan. Saa nyt nähä miten pitkään toimii...
    ix---xi

    Comment

    • jc
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 60

      #32
      Kattelin tossa itekkin ne mahdolliset jäätymispaikat ja putket läpi,ei mitään paskaa sisällä.En usko että on jäätynyt kun ei siellä ollu mitään likaa/tukkeutumia.

      Comment

      • Oizo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 181
        • Perkele

        #33
        Originally posted by jc
        Kattelin tossa itekkin ne mahdolliset jäätymispaikat ja putket läpi,ei mitään paskaa sisällä.En usko että on jäätynyt kun ei siellä ollu mitään likaa/tukkeutumia.
        mullaki oli vaan ihan pieniä jäähileitä siinä letkun reunoilla jotka ei kyllä millään saa aikaan tukkeutumista mutta silti tuli öljyt pihalle :(
        Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
        Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

        Comment

        • patte.525iM
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 188
          • raasepori

          #34
          Originally posted by antti79
          Hmmh, ihmetyttää nämä huohotin jäätymiset M50 koneissa. Tai ainakin sitten ne jutut edellis- vai oliko se viimetalvena kun BMW-huollot lähettivät bemaristeille kotiin kehotuksia tulla tarkistuttamaan huohotinputket jäätymisen varalta. Silloin kyselin asiasta täällä foorumilla ja sain vastauksia että ei tarvii M50 koneessa suojata huohotinta, ikinä ei ole jäätynyt umpeen, kunhan merkkihuollossa haluavat vaan asiakkaita. oli kuulemma ainoastaan joidenkin uudempien 4 sylinteristen ongelma, nooh ei ole kyllä vielä oma mennyt jäähän mutta täytyy nyt varmaan eristää.
          asiaa mä toin kans auton saksasta 11/2003 525im -90 m50 24v eikä mennyt kuin 4 viikkoa niin tuli kirje himaan että kannattaa tulla tarkistuttamaan onks huohotinputki eristetty en kyllä käynyt eikä oo jäätynytkään eukon m 40 kävi

          huollossa ja siinä oli eristetty huohotin
          patte.525im

          Comment

          • jc
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 60

            #35
            Onko kukaan laittanut tuossa m50 koneessa huohotinputken huohottelemaan konehuoneeseen ja sit tulpannu sen imuputken puoleisen pään?Alkaa ottamaan päähän koko huohotussysteemi. Vaikka on eristetty putki niin silti sinne kertyy vettä ja sitä jäähilettä.Se sitten helposti jäätyy siihen huohotinputken ja haitariputken liitokseen.Kokemuksia tuollaisesta??

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #36
              Originally posted by jc View Post
              Onko kukaan laittanut tuossa m50 koneessa huohotinputken huohottelemaan konehuoneeseen ja sit tulpannu sen imuputken puoleisen pään?Alkaa ottamaan päähän koko huohotussysteemi. Vaikka on eristetty putki niin silti sinne kertyy vettä ja sitä jäähilettä.Se sitten helposti jäätyy siihen huohotinputken ja haitariputken liitokseen.Kokemuksia tuollaisesta??
              On laittanu joo, mulla on semmonen tapa että syksyisin ennen pakkasia irroitan aina huohotinletkun siitä mittatikun "jatkoholkista", vaihdan pa-suotimen ja ilmansuodattinen. Öljyt on pysyny sisällä, eikä muitakaan käyntiongelmia ole esiintynyt.
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎