Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kaukos.keskuslukituksen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scorpion
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 7

    E34 Kaukos.keskuslukituksen asennus

    Tätä on varmaan selvitetty täällä miljoonaan kertaan, mutta n00bina en löytäny selvyyttä searchilla.

    Eli mulla on 535 vm.91, jossa on jo keskuslukitus. Eikös tohon sais suoraan kytkettyä jonkun systeemin että lukkoa vois ohjata kaukosäätimellä? Vai tarviiko tehdä isompiakin asennustöitä? Jostain kuulin että tyyliin joku rele tarvii asentaa ja ettei olis paha homma. Mutta auttakaa te ammatti-bemaristit.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Tuosta löytyis ihan orkkis asennusohjeet keskuslukituksen kauko-ohjaukselle.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Scorpion
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 7

      #3
      Kiitokset Lekalle!

      Jos vielä kertoisitte mistä saa halvimmalla nuo tarvittavat vermeet ja mitä kustantaa?

      Comment

      • Masinol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 988
        • "Turku"

        #4
        Osta samantien joku halpa hälytin.. niissä on mukana tuo keskuslukituksen ohjaus.


        esim. www.halytin.com, eikä noitten cobrienkaan hinnat ihan älyttömiä ole.
        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

        Comment

        • Scorpion
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 7

          #5
          No onko noi halvat hälyt mistään kotosin? Niistäkin kuulee ties mitä legendaa että vinkuvat miten sattuu. Ja en nyt täällä maalla välttämättä tarvi mitään ihmeempiä hälläreitä, auton omat hälyttimet + ajonestot saa riittää.

          Mahdollisesti tilaan ton 100 euron Viper-systeemin (pelkkä kaukosäätönen lukitus). Toivottavasti on hyvä. Jos on ihan paska niin varottakaa.

          Comment

          • Z3BMW3
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 159
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Scorpion
            No onko noi halvat hälyt mistään kotosin? Niistäkin kuulee ties mitä legendaa että vinkuvat miten sattuu. Ja en nyt täällä maalla välttämättä tarvi mitään ihmeempiä hälläreitä, auton omat hälyttimet + ajonestot saa riittää.

            Mahdollisesti tilaan ton 100 euron Viper-systeemin (pelkkä kaukosäätönen lukitus). Toivottavasti on hyvä. Jos on ihan paska niin varottakaa.
            Viperin vanhassa mallissa oli ainakin huonot kauko-ohjaimet. Päästivät veden sisälle, ei siis ollenkaan tiivisteitä tms.

            Toinen ohjain taisi kuolla staattiseen sähköön talvipakkasella.

            Itse häly toimi, sen ajan mitä pidin autoa, n. 1v.
            Z3BMW3

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Leka View Post
              Tuosta löytyis ihan orkkis asennusohjeet keskuslukituksen kauko-ohjaukselle.
              Tuolla ohjeella aloin asentamaan. Itse pähkäilin siihen asti, että autossani (525i 3/93) ei ole tuota keskuslukitusyksikköä (ohjeessa kuvassa 14, olisi ilmeisesti siinä takapenkin alla?). Siispä asentamaan kuvan 15 mukaisesti. Kytkettävät pinnit selviävät ohjeen sivun 5 vasemmasta yläkulmasta kohdasta F34 62 214.

              Ohjeesta: "If plug Nos 7. and 16 are not occupied by connector X255..." ja ohjeen alussa lukitus "...basic module A1, yellow 26-pin connector X255, plug-in station No. 7, white/red/yellow cable" sekä avaus "...basic module A1, yellow 26-pin connector X255, plug-in station No. 16, blue/red/yellow cable". Ja avuksi vielä kuva 1, kuva 2 ja kuva 3. Eli kuvissa on nyt tuo liitin X255. Kuvassa 2 oikealta laskien 7. pinni on tyhjä ja "U":n muotoisesti pinnejä laskien myös nro 16 (kuva 3, kolmas oikealta) on tyhjä. Ja mainitun värisiä johtoja tuossa liittimessä ei näy.

              Edit: asennettu on ja juurikin noihin tyhjiin paikkoihin. Tuossa mustassa liitinosassa on päästä työnnetty muovinen lukitsin, joka pitää vetää ensin pois. Sitten vain PC:n cd-aseman/äänikortin välisestä piuhasta liittimet ja johtoa ja tökätään tuohon auton liittimeen. Pinnit menevät "väärinpäin", eli äänikorttipinnin kiinnipitoklipsi jää liittimen keskiosaan päin ja tuo muovinen lukitsin pitää pinnin paikallaan.

              Takalukkoon ovet saa, kun johtaa lukitussignaalin myös avaussignaaliin. Tähän tarvitaan 2 diodia alla olevan mukaisesti, jolloin avaussignaali menee vain avaukseen, mutta lukitussignaali kumpaankin auton puoleiseen johtoon, mutta ei laitteeseen. (Pisteet ovat kuvassa vain siksi, että se pysyisi oikean muotoisena)

              AVAUS --|>|--------------AVAUS
              ........................../..................
              LAITE........._|>|_/............AUTO
              .............../..............................
              LUKITUS ------------------LUKITUS

              Ja vilkkujen kytkennät ovat kyllä liittimessä X15 (ohjeen kuva 16), itsellä tosin ylärivissä vasemmalta laskettuna 2. ja 3. pinni.
              Last edited by O.K.; 31-10-2006, 12:55. Reason: Kysymys muutettu vastaukseksi
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • Raputurkki
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 545
                • Suomi

                #8
                Nostan tän ylös vaihteeks.

                Tarttisin nyt hieman apua ton kaukosäädettävän keskuslukitusyksikön asentamiseen.

                Auto on e34 12/89, eli ton keskuslukituksen kontrolliyksikön pitäis ilmeisesti olla kuskin jalkatilassa olevan kickpanelin alla? Miltäköhän toi kontrolliyksikkö näyttää? otin valokuvan näkymästä kuskin jalkatilasta, pystyykö joku kertomaan kuvasta mitään?

                Johdotukset kiinnostaa myös mun pitäis nyt löytää tuolta jalkatilasta keskuslukituksen avausjohto, keskuslukituksen kiinnijohto ja joitain muita johtoja. Mistäköhän saisin jonkun kaavion, joka kertoo johtojen värit ja toiminnot 12/89 e34:een?

                Toivottavasti toi kuva kertoo jotain. Onko tolla keltasella tai valkosella isolla mötikällä jotain tekemistä keskuslukon johtojen kanssa.

                Kiitos.
                Last edited by Raputurkki; 25-03-2007, 14:02.

                Comment

                • Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

                  #9
                  Eikö tosiaan kukaan tiedä tosta keskuslukituksen kontrollihässäkästä mitään?

                  Oikeat johdot pitäis nyt löytää:

                  -keskuslukituksen avaus
                  -Keskuslukituksen sulku
                  -jatkuva 12V
                  -lukkojen mukavuussulkutoiminto

                  Olen löytänyt netistä paljonkin ohjeita noiden johtojen väreihin, mutta varmuutta ei oikein saa millään. Johtojen värit tuntuu vaihtuvan auton valmistusajankohdan mukaan paljonkin.

                  Tää on 12/1989 valmistunu. Kai joku nyt osaa jotain jeesailla?

                  Comment

                  • Makee28
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 527
                    • Kitee

                    #10
                    BMW E34 keskuslukituksen kauko-ohjaimen asennus.

                    -kurkistappas takapenkin alle,kuskinpuoleisesta etunurkasta
                    löytyy k.lukituksen ohjainyksikkö,siinä keltainen liitin
                    Aukaisu:
                    5/1989 --> valko/musta/keltaiseen johtoon
                    5/1992 --> pinni 16(puna-keltainen johto)
                    5/1992--> pinni 16(puna-keltainen johto)
                    5/1994 --> pinni 16(sini-puna-keltainen johto)
                    touring 1992--> pinni 16(sini-ruskea-keltainen johto)

                    Sulku:
                    5/1989 --> valko-puna.keltainen johto
                    5/1992 -->pinni 7(sini-keltainen johto)
                    5/1992-->pinni 24(sini-ruskea-keltainen johto)
                    5/1994 --> pinni 7 (sini-ruskea-keltainen johto)
                    touring 1992--> pinni 7(valko-puna-keltainen)

                    kaikissa vuosimalleissa on käytössä ”positiivinen ohjaus”
                    keskuslukitukselle.varmista vielä oikeat kytkennät seuraavasti:

                    ota ”virtakynä” ja kytke hauenleuka paikkaan,johon tulee +12v
                    tökkää piikillä pinniä/johtoa,jos paikka on oikea
                    ovet menee kiinni /aukeaa.
                    Käytä ”virtakynää” sen takia,että jos tökkäätkin väärään paikkaan
                    siitä ei aiheudu oikosulkua,kuten kävisi pelkällä johdonpätkällä
                    kokeillessa.

                    Kuskin puoleisessa reunassa kulkee johtonippu (paksuin johtonippu mitä penkin alla on) josta
                    löytyy puna-valkoinen johto.
                    Tästä saat otettua jatkuvan +12v

                    Mukavuuksista ei tietoa..

                    Comment

                    • Raputurkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 545
                      • Suomi

                      #11
                      Kiitos paljon! Foorumin porukka on pelastanu mut jo satoja kertoja. Koetan päästä noilla tiedoilla eteenpäin.

                      Comment

                      • Raputurkki
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 545
                        • Suomi

                        #12
                        No nyt on sit takapenkin alle vilkastu. Sitä keltaista liitintä ei löytyny kerta kaikkiaan. Vai pitääkö mun irrottaa se koko musta laatikko sieltä ja kattoa sen alle? Tuolta e34.de sivustolta sain sellasen kuvan, että se keltainen liitin löytyy sen takapenkin alla olevan mustan relelaatikon alta, kun sen irrottaa. Oonko mä nyt aivan hakoteilla? Toisaalta, siellä kuskin kick panelin allahan oli yks keltanen iso liitin, josta pistin kuvankin aikasemmin. Onkohan se nyt mahdollisesti kyseinen keskuslukituksen liitin? Mä oon aivan kujalla.
                        Last edited by Raputurkki; 14-03-2007, 21:42.

                        Comment

                        • bmw e34
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 633
                          • raahe

                          #13
                          Originally posted by Raputurkki View Post
                          No nyt on sit takapenkin alle vilkastu. Sitä keltaista liitintä ei löytyny kerta kaikkiaan. Vai pitääkö mun irrottaa se koko musta laatikko sieltä ja kattoa sen alle? Tuolta e34.de sivustolta sain sellasen kuvan, että se keltainen liitin löytyy sen takapenkin alla olevan mustan relelaatikon alta, kun sen irrottaa. Oonko mä nyt aivan hakoteilla? Toisaalta, siellä kuskin kick panelin allahan oli yks keltanen iso liitin, josta pistin kuvankin aikasemmin. Onkohan se nyt mahdollisesti kyseinen keskuslukituksen liitin? Mä oon aivan kujalla.
                          vänkärin jalkatilan kick-paneelin takana olevassa isossa keltaisessa liittimessä on avaus- ja sulku pulssien johdot, ja tuossa aikaisemmin jo näyttikin olevan kuva siitä liittimestä. mutta samat karvat löytyy myös takapenkin alta jossa alkuperäisen kaukolukitus matorasian liittimetkin ovat. muistaakseni värit on AVAUS = keltainen / SULKU = valko/sininen. sä varmaankin tarkoitat tuolla mukavuus- toiminnolla ikkunoiden ja kattoluukun sulkua koska ei sellaista lukkojen mukavuussulku- toimintoa ole olemassakaan. ja sen saa aktivoitua sillä että pidentää lukitus pulssin kestoa (+ 2 sekunttia). se toimii myös kuskin oven lukosta sillä että kun kääntää avaimella ovet lukkoon ja sen jälkeen kun ne on menneet lukkoon, antaa avaimen olla lukitus- asennossa vieläkin niin kattoluukku ja ikkunat sulkeutuvat jos ovat avonaisia.
                          Last edited by bmw e34; 15-03-2007, 00:08.

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4328
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by bmw e34 View Post
                            ... sä varmaankin tarkoitat tuolla mukavuus- toiminnolla ikkunoiden ja kattoluukun sulkua koska ei sellaista lukkojen mukavuussulku- toimintoa ole olemassakaan. ja sen saa aktivoitua sillä että pidentää lukitus pulssin kestoa (+ 2 sekunttia)...
                            2 sekuntia tuskin riittää sulkemaan kaikkia luukkuja, hyvä jos edes yhtä ikkunaa. Mun omassa hälyssä tuo lukituspulssin pituus on muistaakseni noin 40 sekuntia.

                            Comment

                            • Raputurkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 545
                              • Suomi

                              #15
                              Sain systeemin asennettua. Keskuslukituksen johtonippu löytyi lopulta sieltä sen rele/johtohässäkän alta. Jos joku asentelee omaansa kauko-ohjattavaa keskuslukitusta, ni multa voi halutessaan kysellä ohjeita. Autan parhaani mukaan. Kiitos mua auttaneille!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎