Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 3.8 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hela
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 397
    • Turku

    E34 M5 3.8 ei käynnisty

    Nyt kun oli noi kovat pakkaset lopetti ämmä käymisen. Se kyl lupaa kerran mut sen jälkeen ei mitään toivoa. Bensaa se ainakin saa kun bensa haisee ja tulpat on ihan likomärät. Luulin jo et se lähtee käymään nyt kun ilmat on lauhtuneet mut ei. Tässä ämmässä on ihan samat oireet mitä mulla oli joskus 520i sekään ei käynyt kovilla pakkasilla ja sekin lupas kerran ja sit kasteli tulpat. Sen sai käymään kun otti bensapumpun releen pois ja starttas ni se läks käymään ja sit äkkiä rele takas. Ainut ero on siinä et se alko toimimaan aina kun ilmat lämpeni. Silloin en siihenkään mitään vikaa löytänyt.

    Olen mitannut kaikki lämpötila anturit ja ne näyttäis olevan hehtaarilla. Eilen annoin koneelle lämpöä ison puhaltimen kanssa mut ei sekään auttanut.

    Oisko jollain heittää jotain vinkkiä?
    Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
    M47/M57/n/tu
    N43, N47

    Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

    Osia:
    https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

    Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
    MB AMG C32 -01
    Alpina B3 -94
    120d -09
    520ia -81
    535d -11
    535d -12
    750il -92
    750il -00
  • Hasardi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1860
    • Der Hauptstad

    #2
    Masinolia tankkiin kunnolla, ja starttailee....
    Stadtluft macht frei.

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 997

      #3
      Originally posted by Hela
      Nyt kun oli noi kovat pakkaset lopetti ämmä käymisen. Se kyl lupaa kerran mut sen jälkeen ei mitään toivoa. Bensaa se ainakin saa kun bensa haisee ja tulpat on ihan likomärät. Luulin jo et se lähtee käymään nyt kun ilmat on lauhtuneet mut ei. Tässä ämmässä on ihan samat oireet mitä mulla oli joskus 520i sekään ei käynyt kovilla pakkasilla ja sekin lupas kerran ja sit kasteli tulpat. Sen sai käymään kun otti bensapumpun releen pois ja starttas ni se läks käymään ja sit äkkiä rele takas. Ainut ero on siinä et se alko toimimaan aina kun ilmat lämpeni. Silloin en siihenkään mitään vikaa löytänyt.

      Olen mitannut kaikki lämpötila anturit ja ne näyttäis olevan hehtaarilla. Eilen annoin koneelle lämpöä ison puhaltimen kanssa mut ei sekään auttanut.

      Oisko jollain heittää jotain vinkkiä?
      Taksi näillä pensahinnoilla halvempi?
      ite asiaan, ekana tulisi mieleen vesi polttoainejärjestelmässä? mutta jos se tulpat kastelee niin se on sitten toinen selittämätön juttu, miten antaako kipinän sitten?

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #4
        Oletko vikakoodeja päässyt lukemaan? Oma M50-koneinen kolmenelkku lähti huonosti käyntiin ja sammahteli välillä. Oireet sopi jäätämiseen, mutta todellisuudessa kampiakselin asentotunnistin veteli viimmeisiään. Ja tämä näkyi luonnollisesti vikakoodit lukemalla.

        Comment

        • Tappu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 825
          • Tampere

          #5
          Sytytystulpat rikki.
          AMG

          Comment

          • Hela
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 397
            • Turku

            #6
            No niin nyt läks ämmä käymään viimisen tulppien kuivauksen jälkeen. Joku paikka vetää jäähään mut mikä. Nyt kun taas alkaa kunnolla pakastuun ni vika tulee takas ja tarttis varmaan jotain keksiä ennen niitä. Tulpista en tiiä mut ne on vaihdettu 20tkm sitten ja kaikkien tulppien kärjet on hyvässä kunnossa. Vikakoodeja ei ole luettu lähiaikoina mut tarkoitus olis heti kun on pakosarja kunnossa.
            Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
            M47/M57/n/tu
            N43, N47

            Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

            Osia:
            https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

            Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
            MB AMG C32 -01
            Alpina B3 -94
            120d -09
            520ia -81
            535d -11
            535d -12
            750il -92
            750il -00

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9992
              • KVLA

              #7
              Tuskimpa kaikki tulpat menee rikki yhtäaikaa noilla kilometreillä,jos on oikean lämpöarvon tulpat laitettu.

              Comment

              • M_Power
                Moderator
                • Jul 2003
                • 2758
                • Espoo, HML

                #8
                Kyllä nämä viat viittaavat usein juuri sytytystulppiin S-sarjan moottoreissa.
                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                Team vier Zylinder!

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #9
                  Ja jos ne on vielä kastunut niin menee herkemmin.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9992
                    • KVLA

                    #10
                    Voi olla tottakin tuo tulppien vikaisuus,mutta empä ole vielä tavannut moottoria jossa KAIKKI 6 sytytystulpaa olisi mennyt kerralla mykäksi.(Edellyttäen,että koneeseen on vaihdettu oikeat tulpat).Luulisi edes muutamalla pytyllä yrittävän käyntiin.Olen aina semmoinen epäilevä Juudas näissä asioissa ja vasta sitten kun on faktaa,niin allekirjoitan tuon tulppien yhtäaikaisen vian.

                    Comment

                    • Tappu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 825
                      • Tampere

                      #11
                      Itse törmäsin muutama kuukausi sitten töissä juuri semmoiseen ongelmaan, että kaikki 6 tulppa oli paskana ja niillä ei ollut ajettu kuin ~1000km. Kyseessä oli juurikin M5 (S38B36). Ei sitä kovin helposti usko, mutta kuivasin kaikki tulpat(vanhat) ja kokeilin käyntiin, niin just ja just kävi kaasu pohjassa n. 2000rpm. Tulpat vaan vaihtoon, niin johan alkoi käymään hienosti. Yhtään vikakoodia ei ollut.
                      AMG

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9992
                        • KVLA

                        #12
                        No kun isot miehet noin väittää,niin on kai se sitten uskottava.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎