Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: ruostuu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dunez
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 36
    • Vantaa

    E34: ruostuu..

    Auto siis E34 535i -91. Alkaa olee jonku verran ruostetta jo pinnassa, muun muassa peräluukun alareunassa on reikä ja vähä ruoste paistaa siinä. Ja myös kuskin oven alareuna on ruosteessa, kuten myös hieman lokareiden reunat. Onko mitään tyyppivikapaikkoja kyseisessä mallissa mistä ruostetta kannattaa katsella kun vie autoa pajalle korjaukseen?

    Luonnollisesti myös vinkin hyvistä ja edullisista peltikorjaamoista/tms. pääkaupunkiseudulta otan vastaan. Johonkihan tuo on kohta vietävä ennenku lahoaa parkkikselle..
  • jazma
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1115
    • Oulu

    #2
    Katteleppa että onko sulla vedenpoistoreikiä ruostepaikkojen lähettyvillä. Töki auki ne jos ovat tukossa. Et joudu sitte heti paikkaileen uudelleen.
    e30 318i

    Comment

    • patte.525iM
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 188
      • raasepori

      #3
      Originally posted by dunez
      Auto siis E34 535i -91. Alkaa olee jonku verran ruostetta jo pinnassa, muun muassa peräluukun alareunassa on reikä ja vähä ruoste paistaa siinä. Ja myös kuskin oven alareuna on ruosteessa, kuten myös hieman lokareiden reunat. Onko mitään tyyppivikapaikkoja kyseisessä mallissa mistä ruostetta kannattaa katsella kun vie autoa pajalle korjaukseen?

      Luonnollisesti myös vinkin hyvistä ja edullisista peltikorjaamoista/tms. pääkaupunkiseudulta otan vastaan. Johonkihan tuo on kohta vietävä ennenku lahoaa parkkikselle..
      ovien alareunat
      patte.525im

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Originally posted by patte.525iM
        ovien alareunat
        Tarkasti luettu
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • O.K.
          Moderator
          • Nov 2003
          • 4854
          • Espoo

          #5
          Tässä tietoa etujalkatilojen mahdollisesta ruosteesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=22150, johon syynä voi olla etusisälokasuijen takana oleva ruostekolo, tai kuten itsellä, pohjatulpan katoaminen kilometrien mukana maantien varteen.

          Itsellä oli myös helmat ihan edestä (heti eturenkaiden takaa) hiukan ruosteessa, mutta ne paikkasi itse hoimalla ja suihkuttamalla päälle sinkkimaalia + mustaa pohjamassaa.

          Minulla on ruostetta tällä hetkellä kuskin oven alareunan lisäksi myös konepellin pokauksessa kuskin puolella, mutta se on varmaankin enemmän yksilö- kuin tyyppivika.

          Edit: kuskin jalkatilan ja edellisen auton pohjaruosteet kävin paikkauttamassa Matinkylän autossa. Niillä on myös oma maalauspaikka (siitä ei tietoa, kuinka hyvää jälkeä tulee, kun itse toistaiseksi olen paikkauttanut vain pohjaruosteita), mutta koko auton ylimaalauksia eivät kuulemma tee.
          Last edited by O.K.; 27-01-2006, 09:30. Reason: Korjauspaikka
          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
          E34 525i

          Comment

          • petteriu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1164
            • Pori

            #6
            Yksi hyvä paikka on myös tankin luukun alareuna. Ja tietty vakio merkistä ja mallista riippumatta: tunkin paikat helmoissa, jos vaikka olisi joskus tunkki lipsahtanut nosteltaessa.

            Petteri
            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

            Comment

            • Tapani K.
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 423
              • Tampere

              #7
              Niinkun jo sanottu niin tunkin paikoista löytyy ruostetta varmasti enenmän tai vähemmän. Alustassa olevassa pvc-pinnoitteessa on se huono puoli, et jos se menee rikki jostain niin sille kohtaa muodostuu tasku joka hautoo kosteuden sen massan ja pellin välissä. Ja sehän ei ole pitemmän päälle hyvä juttu

              Comment

              • visentti
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 53
                • Espoo

                #8
                Lainataanpas hiukan.. Eli tarkoitus olisi kiskoa muoviset helmat irti -94 520:stä ja korjata alta paljastuvat ruosteet.. Nyt kysymys kuuluukin, kuinka helposti kyseiset helmat saa irtoamaan ehjänä? Vaatiiko erityisiä temppuja, ruuveja piilossa tms?

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  #9
                  Originally posted by visentti View Post
                  Lainataanpas hiukan.. Eli tarkoitus olisi kiskoa muoviset helmat irti -94 520:stä ja korjata alta paljastuvat ruosteet.. Nyt kysymys kuuluukin, kuinka helposti kyseiset helmat saa irtoamaan ehjänä? Vaatiiko erityisiä temppuja, ruuveja piilossa tms?
                  en tiiä tarkkaan millaiset kiinnityset e34ssa on mut 95 e36ssa oli ainaki muovilhelmat kiinni takaa päädystä kahdella muovikiinnikkeellä ja alapuolelta koko helman matkalta samallaisilla kiinnikkeillä ja sit vielä keskeltä semmosilla samantyylisillä kiinnikkeilä ku ovien listat... lähtee vaikka meisselillä tms. varovasti kampeamalla mut oikeanlainen kiinnikkeiden iroitus työkalu/verhoilurauta olis paras
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • turbopuusti
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 823
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by dunez View Post
                    Auto siis E34 535i -91. Alkaa olee jonku verran ruostetta jo pinnassa, muun muassa peräluukun alareunassa on reikä ja vähä ruoste paistaa siinä. Ja myös kuskin oven alareuna on ruosteessa, kuten myös hieman lokareiden reunat. Onko mitään tyyppivikapaikkoja kyseisessä mallissa mistä ruostetta kannattaa katsella kun vie autoa pajalle korjaukseen?

                    Luonnollisesti myös vinkin hyvistä ja edullisista peltikorjaamoista/tms. pääkaupunkiseudulta otan vastaan. Johonkihan tuo on kohta vietävä ennenku lahoaa parkkikselle..
                    Voi kyllä kiitos jokapuolelta. Mutta pahimmat on etuhelmat. Takapuskurin yläreunassa oleva kumi"tiiviste" joka tulee peltiä vasten kannattaa heittää jorpakkoon, mulla oli ainakin siellä pintaruostetta puskurin ja korin välissä kun vesisuolapaska kerääntyy sinne eikä pesuharja mahdu väliin. Pieni rako saattaa jäädä puskurin ja korin väliin, mutta eipähän ainakaan mätäne. Muutenkin katsoisin takapuskurin alle, mulla jäi kiinnikkeet jo käteen kun otin puskuria irti (eikä ole edes ihan ohutta laatua ne kiinnikkeet!). Bensaluukun ympäristö on usein mätää minkä nyt varmaan kaikki jo tuntevat...
                    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎