Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 (M20B25) nykii satunnaisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oizo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 181
    • Perkele

    E34 (M20B25) nykii satunnaisesti

    eli kun kone on lämmin niin auto rupeaa nykimään silloin tällöin. painaessa kytkimen pohjaan kun auto rupeaa nykimään niin kierrokset heiluu 250-2300 ja joskus auto saattaa sammuakin mutta lähtee silti heti käyntiin kun starttaa. tätä saattaa esiintyä kyllä myös kylmänäkin. myös bensan kulutus on kasvanut hirveästi. tuntuu myös että bensaa olisi ruvennut kulumaan entistä enemmän (en ole mitannut kylläkään nyt kulutusta), mutta kulutus mittari näyttää kulutuksen ihan "normaaliksi" mitä ennenkin.

    ja toinen juttu: (tää on hoidossa kunhan ilmat vain lämpenis)
    onko tuossa auton puhaltimessa jossain joku suodatin mikä voisi olla tukossa kun tuntuu että ilmaa ei tule kovin hyvin vaikka puhallin on täysillä (ikkunatkaan tahdo aueta ja kädellä hätinä tuntee että ilmaa tulee)?
    Last edited by Oizo; 07-02-2006, 16:27.
    Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
    Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89
  • Sturmovik
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 360
    • häme

    #2
    ja toinen juttu:
    onko tuossa auton puhaltimessa jossain joku suodatin mikä voisi olla tukossa kun tuntuu että ilmaa ei tule kovin hyvin vaikka puhallin on täysillä (ikkunatkaan tahdo aueta ja kädellä hätinä tuntee että ilmaa tulee)?[/QUOTE]



    Searchilla löytyy paljonkin juttua raitisilmasuodattimesta ja sen vaihdosta. Se varmaan kannattais kattella ensimmäiseks.

    Comment

    • Oizo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 181
      • Perkele

      #3
      Originally posted by Sturmovik
      Searchilla löytyy paljonkin juttua raitisilmasuodattimesta ja sen vaihdosta. Se varmaan kannattais kattella ensimmäiseks.
      jep löyty jotain ja pitääpi purkailla kun ilmat lämpenee (ei kehtaa tuo pakkases säätää).
      Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
      Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

      Comment

      • bemari320mies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 788
        • Suodenniemi

        #4
        Lambdan toimivuus kannattaa testata, samoin tyhjäkäynnin säätömoottorin toiminta. Jos ei nämä auta, niin imuvuodot vois tarkistaa. Nämä nyt aluksi. Vikakoodien lukeminen auttaa alulle.
        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
        EX: BMW E34 525i -90
        EX: BMW E28 528iA -85
        EX: BMW 320i Taxi -86

        Comment

        • Oizo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 181
          • Perkele

          #5
          Originally posted by bemari320mies
          Lambdan toimivuus kannattaa testata, samoin tyhjäkäynnin säätömoottorin toiminta. Jos ei nämä auta, niin imuvuodot vois tarkistaa. Nämä nyt aluksi. Vikakoodien lukeminen auttaa alulle.
          ok.
          paljokahan tuo vikakoodien luetuttaminen maksaa? (seinäjoen seudulla).

          unohtui mainita että aina kun auto alkaa nykiä niin mittaristossa vilkahtelee/palaa kokoajan välillä tämännäköinen valo (!)
          Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
          Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

          Comment

          • Oizo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 181
            • Perkele

            #6
            tänään mennessä töihin meinasin lähteä ohittamaan kuorma-autoa niin hätinä olin keriinnyt toiselle kaistalle niin auto rupesi nykimään ja menin sitten takaisin omalle kaistalle niin auto sammui mutta sain vaudista vielä startattua heti käyntiin (auto oli ollut lämmityksessä ~1,5h ennen töihin lähtöä). viikonloppuna ajellessani (moottori lämmin) niin auto nyki ~5min välein mutta kotia tullessa välillä semmoista 180km/h (piiiitkä suora tie valoilla eikä yhtään liikennettä) niin auto ei nykinyt kertaakaan.
            Originally posted by bemari320mies
            Lambdan toimivuus kannattaa testata.
            tässä kohtaa täytyy nostaa kädet ylös ja myöntää tyhmyytensä. mikä on lambda ja missä se on? ohjeita sen sen testaukseen voisin haluta ja onko se kova homma?
            halu oppia on silti kova korjaamaan tätä baijeri viritelmää itse kun tästä on löytynyt jo monenmoista entisen omistajan rautalanka/purkka patenttia mitä olen jo tehnyt kunnolla
            Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
            Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Lambda sijaitsee pakoputkessa, hieman pakosarjan alapuolella. Tuosta kuvasta selviää tarkemmin:http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=18&fg=05

              Lambdan testaukseen tarvitaan, kotikonsteilla tehtynä, yleismittari. Lambda toimii ikäänkuin pienenä virtalähteenä, se tuottaa 0,1-1,0V jännitteen. Jännitteen suuruus vaihtelee moottorissa palaneen seoksen mukaan. Jos lambda on kunnossa, jännitteen tulisi "sahata" tuon 0,1-1,0V välillä kokoajan. Jos lambdan jännite on jumittuneena yhteen kohtaan, se todennäköisesti on rikki. Ongelmana on nyt vain mittauksen toteuttaminen, kun lambdan johto täytyy mittauksen aikana olla kiinni, joten sinun tulisi rakentaa jonkinlainen johtoviritys liittimen ja lambdan johdon väliin. Eli käytännössä on helpompaa kun viet auton korjaamolle, jossa testaavat lambdan ja lukevat vikakoodit. Hinnoista en osaa sanoa, kun en käytä autoani korjaamoilla, vaan korjaan itse. Voihan sitä tietysti koittaa mitata johto irrallaan, kyllä sieltä jännitettä pitäisi tulla, tosin liittimen napoja mistä mitata, en tiedä. Joku muu jatkakoon.
              Last edited by bemari320mies; 07-02-2006, 19:37.
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • ViisKolmeVitonen
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 390
                • Kauhajoki

                #8
                Jotenki kuullostais siltä että vikaa vois olla ilmamäärämittarissa.
                Tuskin lambda vika autoa sammumaan saa. Itse otin johdon irti,
                niin auto kävi vielä kohtalaisen hyvin. Mitä nyt vähän rikkaalla
                seoksella, kun meinas tukehtua kaasua painettaessa ja kulutus
                nousi.

                Ilmamäärämittarin testauksesta ei ole tietoa, mutta jos saisit
                vaikka joltain kaverilta/tutulta ehjää lainaksi niin voisit kokeilla
                sitä.

                Ja se ilmamäärämittari on se "möltti" siinä putkes joka tulee
                ilmanputsarin kotelolta
                Ja tulee siihen tietysti johtokin.
                Passat tdi -04

                Comment

                • Dillinger
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 511
                  • Lappeenranta/Kotka

                  #9
                  Löytykö tähän ongelmaan ratkaisua? Itselläni sama vika.
                  sigpic

                  Jetta Mk2 -89

                  ex.E34 535i -89

                  ex.E34 525i -88

                  Comment

                  • Dillinger
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 511
                    • Lappeenranta/Kotka

                    #10
                    Löytykö tähän ongelmaan ratkaisua? Itselläni sama vika.
                    sigpic

                    Jetta Mk2 -89

                    ex.E34 535i -89

                    ex.E34 525i -88

                    Comment

                    • Bob
                      Newbiemmer
                      • Feb 2006
                      • 16

                      #11
                      Mulla on ollut kahdesti m50:llä saman tyylisiä ongelmia. Ekalla kerralla vika oli kaasuläpän (mikä lie oikea nimi ) asentoanturin johdon liittimessä (tämä läpän anturi on helppo tarkistaa itse yleismittarilla) ja toisella kerralla oli yksi kumiletkuista halki.

                      Comment

                      • seve_
                        Newbiemmer
                        • Jan 2008
                        • 4

                        #12
                        Originally posted by Oizo View Post
                        eli kun kone on lämmin niin auto rupeaa nykimään silloin tällöin. painaessa kytkimen pohjaan kun auto rupeaa nykimään niin kierrokset heiluu 250-2300 ja joskus auto saattaa sammuakin mutta lähtee silti heti käyntiin kun starttaa. tätä saattaa esiintyä kyllä myös kylmänäkin. myös bensan kulutus on kasvanut hirveästi. tuntuu myös että bensaa olisi ruvennut kulumaan entistä enemmän (en ole mitannut kylläkään nyt kulutusta), mutta kulutus mittari näyttää kulutuksen ihan "normaaliksi" mitä ennenkin.

                        ja toinen juttu: (tää on hoidossa kunhan ilmat vain lämpenis)
                        onko tuossa auton puhaltimessa jossain joku suodatin mikä voisi olla tukossa kun tuntuu että ilmaa ei tule kovin hyvin vaikka puhallin on täysillä (ikkunatkaan tahdo aueta ja kädellä hätinä tuntee että ilmaa tulee)?
                        juu, eli jos et o viel ehtiny kaasuläpän asentoanturia kattoon ni ny katot, se aiheuttaa juurikin noi ongelmat jos rikkoutuu.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎