Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 bensaletkun sisähalkaisija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1837
    • Lappeenranta, Finland

    E34 bensaletkun sisähalkaisija

    Söötsi ei toimi minulla vieläkään, joten...

    Muistaako kukaan ulkoa, mikä on M50B25 bensaletkun sisähalkaisija ? Etenkin se, mikä tulee jostain ja menee koneen etupäähän siihen kiinni siihen "jakotukkiin" (Injection tube ETK:ssa) jossa on suuttimet kiinni. Oisko se 6 mm ?

    Se letkun liitos nimittäin kylmillä keleillä vähän tihkuttaa gasoa ja kiristys on vedetty jo ihan tappiin. Alkuperäinen letku (juuri onnistuneesti asennetun ETK:n price listin mukaan) maksaa 30€, metritavara on takuulla vähän toisissa hinnoissa... Ajattelin vaihtaa koko letkun enkä perinteisesti parantaa rispaantunutta päätä letkua lyhentämällä.

    Ei mutta hetkonen... ETK näyttää, että sehän olis metalliputkea ja liitoskohdassa vain pikku pätkä kumiletkua. Oisko sitten joku vaihtanut koko matkalle letkuksi. Mutta eipä se muuta varsinaisen kysymyksen asettelua.

    Edellinen E30 nimittäin paloi pahasti kun alkoi vuotaa vastaavasta paikasta...

    Edit: on ollu niin v...n kylmä, että ei ole kyennyt mittaamalla selvittämään asiaa...
    Last edited by 525iiäxä; 09-02-2006, 09:40.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by 525iiäxä
    Söötsi ei toimi minulla vieläkään, joten...

    Muistaako kukaan ulkoa, mikä on M50B25 bensaletkun sisähalkaisija ? Etenkin se, mikä tulee jostain ja menee koneen etupäähän siihen kiinni siihen "jakotukkiin" (Injection tube ETK:ssa) jossa on suuttimet kiinni. Oisko se 6 mm ?

    Se letkun liitos nimittäin kylmillä keleillä vähän tihkuttaa gasoa ja kiristys on vedetty jo ihan tappiin. Alkuperäinen letku (juuri onnistuneesti asennetun ETK:n price listin mukaan) maksaa 30€, metritavara on takuulla vähän toisissa hinnoissa... Ajattelin vaihtaa koko letkun enkä perinteisesti parantaa rispaantunutta päätä letkua lyhentämällä.

    Ei mutta hetkonen... ETK näyttää, että sehän olis metalliputkea ja liitoskohdassa vain pikku pätkä kumiletkua. Oisko sitten joku vaihtanut koko matkalle letkuksi. Mutta eipä se muuta varsinaisen kysymyksen asettelua.

    Edellinen E30 nimittäin paloi pahasti kun alkoi vuotaa vastaavasta paikasta...

    Edit: on ollu niin v...n kylmä, että ei ole kyennyt mittaamalla selvittämään asiaa...
    Joskus tullu vaihdettua se ~10cm tukille tuleva letku,maksoi muistaakseni 0,70€ kelalta.Äkkiähän tuon irrotat vaikka liikkeen pihassa.kunhan muistat startata linjan tyhjäksi ennen irrotusta

    ...pakkanen mitään haittaa,joskus tuli vaihettua purkaamon pihassa opeliin -27´ pakkasessa puhaltimen moottori.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1837
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Originally posted by Cunttory
      ...pakkanen mitään haittaa,joskus tuli vaihettua purkaamon pihassa opeliin -27´ pakkasessa puhaltimen moottori.
      Joo, ei haittais jos olis sopiva osa näpissä eikä tartte purkaa ja huomata ettei käy ja taas vanhat rojut nippuun. Heitin arvauksen ja ostin jo 6 mm letkua, enemmän tohon omaan vehkeeseen menee kyllä kuin 10 senttiä. Jotain patenttia ilmeisesti tehty joskus.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Wangel436
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1029
        • Ylöjärvi

        #4
        Originally posted by 525iiäxä
        Joo, ei haittais jos olis sopiva osa näpissä eikä tartte purkaa ja huomata ettei käy ja taas vanhat rojut nippuun. Heitin arvauksen ja ostin jo 6 mm letkua, enemmän tohon omaan vehkeeseen menee kyllä kuin 10 senttiä. Jotain patenttia ilmeisesti tehty joskus.
        Se taitaa olla kyllä 8mm,kun äsken asentelin webaston omaani niin sellainen muistikuva jäi?
        Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

        E61 530D ///M-sport




        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5726
          • Rovaniemi

          #5
          Jakotukin päässä oletvat letkulähdöt on 6mm, kun mittaisin ne ylös ennen sen myyntiä..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Wangel436
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1029
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by jmp2002
            Jakotukin päässä oletvat letkulähdöt on 6mm, kun mittaisin ne ylös ennen sen myyntiä..
            No sitten niitä taitaa olla kahta kokoa,kun kävin oikein tarkastamassa äsken että 8mm näyttää työntömitta ja letkussa myös lukee 8mm
            Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

            E61 530D ///M-sport




            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Wangel436
              No sitten niitä taitaa olla kahta kokoa,kun kävin oikein tarkastamassa äsken että 8mm näyttää työntömitta ja letkussa myös lukee 8mm
              Juu mahdollista on. 8mm mullekki jäi mieleen,mutta on niin pitkä aika vaihosta että en uskaltanu väittää.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1837
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by Cunttory
                Juu mahdollista on. 8mm mullekki jäi mieleen,mutta on niin pitkä aika vaihosta että en uskaltanu väittää.
                Nonii, tarkempi analyysi kertoi, että olihan siellä originaali systeemi tallella, letkua on vain sen vaaksan verran. Meni edellisellä tutkimuskerralla letkut ja putket silmissä sekaisin. Ja sisähalkaisija on se 8mm, eli uudestaan letkukauppaan...

                Mitä tarkoittaa ja miten tehdään jossain postauksessa mainittu "startata linja tyhjäksi ennen vaihtoa" ? Vai onko siinä letkussa enemmänkin painetta vaikka auto ei käy ?

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • an13
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 260

                  #9
                  Originally posted by 525iiäxä
                  Mitä tarkoittaa ja miten tehdään jossain postauksessa mainittu "startata linja tyhjäksi ennen vaihtoa" ? Vai onko siinä letkussa enemmänkin painetta vaikka auto ei käy ?
                  Bensapumpun sulake irti ja starttaa vähän aikaa niin kone imee sen bensan mitä letkuissa on. Eipähän sitten roisku silmille kun irroittaa.
                  ex-535iA E34

                  Comment

                  • Oizo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 181
                    • Perkele

                    #10
                    mistä bensaletku menee m20b25 koneessa kun autossa välillä tuoksahtaa bensa (ja kulutus on kasvanut)
                    läikkiä ei jää maahan tai mitään
                    Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
                    Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎