Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käyntivikaa, HC korkea, E34 m50 B20 6S2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmer_freak
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 5

    Käyntivikaa, HC korkea, E34 m50 B20 6S2

    Käyntivikaa, HC korkea
    suositellaan: Ilmamassan Mittarin Vaihtoa

    Nopea Joutokäynti:
    Vapaa Joutokäynti:
    RPM: 2570
    RPM: 760
    CO: 0000
    CO: 0.008
    co2: 14.63
    co2: 14.60
    HC: 125
    HC: 689
    o2: 0.06
    o2: 0.09
    Lambda: 0.997
    Lambda: 0.976


    Uudella Ilmamassa Mittarilla. HC korkea vielä. Arvot ovat:

    Nopea Joutokäynti:
    Vapaa Joutokäynti:
    RPM: 2160
    RPM: 720
    CO: 0.019
    CO: 0.019
    co2: 14.37
    co2: 14.37
    HC: 138
    HC: 469
    o2: 0.00
    o2: 0.00
    Lambda: 0.993
    Lambda: 0.980

    Lambda sensori suositellaan vaihdettavaksi joka 60 – 70 000 km välillä. Mutta HC arvo voi olla korkea myöskin katallisaattorin takia tai pakoputki. Onko kenelläkään ollut sama ongelma tai tietoa mitä pitäisi tehdä?
  • halpa
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 3

    #2
    Mulla on iS:ssä hc kans korkealla. Tutkin koko konehuoneen imuvuotojen perässä, kokeilin useemmalla ilmamäärämittarilla ja vaikka mitä. Viime viikolla porasin putkeen reijän ennen kattia ja kasvain, päästöt samat ennen ja jälkeen katin. Mulla tosin hc reilusti korkeemmalla.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by halpa
      Viime viikolla porasin putkeen reijän ennen kattia ja kasvain, päästöt samat ennen ja jälkeen katin. Mulla tosin hc reilusti korkeemmalla.
      Tämä ei todista mitään, sillä katti tarvitsee toimiakseen tietyt olosuhteet, joten jos motti käy aivan liian rikkaalla, se ei toimi. Lambda vaihtoon, se näiden perusvika tuntuu olevan jos ei ilmavuotoja ole ja hc korkealla. Merkkiliikkeestä ei kannata ostaa, samoja boschin lambdoja saa alle satasella sillä erotuksella, että liittimen joutuu ottamaan vanhasta kun merkkiliikkeen yksilössä se tulee mukana.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • pmtk
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1560
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by Cell
        Tämä ei todista mitään, sillä katti tarvitsee toimiakseen tietyt olosuhteet, joten jos motti käy aivan liian rikkaalla, se ei toimi. Lambda vaihtoon, se näiden perusvika tuntuu olevan jos ei ilmavuotoja ole ja hc korkealla. Merkkiliikkeestä ei kannata ostaa, samoja boschin lambdoja saa alle satasella sillä erotuksella, että liittimen joutuu ottamaan vanhasta kun merkkiliikkeen yksilössä se tulee mukana.
        Muistaakseni Motonetissä 104 euroa Bosch, jossa liittimet valmiina, eli ei tartte vanhasta ottaa mitään.
        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          #5
          Lainaan tätä topiccia kun itellä on lähes samanlaiset päästöarvot M50B20 nonvanos motissa + satunnaisia käyntihäiriöitä. Osaako kukaan sanoa että mitkä asiat voisivat vaikuttaa siihen että kulutusmittari ei ikinä laske alle 4L/100km vaikka autosta on virrat poies. Itsestäni ainakin tuntuu sille että kun käyntihäiriöt alkoivat niin kulutusmittari ei ole senkoomin enää laskenut itseään nollaan, ei edes moottorijarrutuksessa.
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Originally posted by Laxa
            Lainaan tätä topiccia kun itellä on lähes samanlaiset päästöarvot M50B20 nonvanos motissa + satunnaisia käyntihäiriöitä. Osaako kukaan sanoa että mitkä asiat voisivat vaikuttaa siihen että kulutusmittari ei ikinä laske alle 4L/100km vaikka autosta on virrat poies. Itsestäni ainakin tuntuu sille että kun käyntihäiriöt alkoivat niin kulutusmittari ei ole senkoomin enää laskenut itseään nollaan, ei edes moottorijarrutuksessa.
            Oletko nollannut Motronicciasi? Ota joskus yöksi akun kenkä irti ja seuraavana päivänä "ohjelmoit" monipuolisella ajolla koneen.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Viceroy
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 17

              #7
              Repikää paremmaksi

              Asiahan ei tähän kuulu mut kummiski pakko laittaa

              Yli 2000 1/min

              Mitattu Sallittu
              Co-pitoisuus 11,90 0,30%
              HC-pitoisuus 4900 100ppm
              Lambda-arvo 0,57 0,97-1,03
              CO2-pitoisuus 7,54
              O2-pitoisuus 0,23 5,00%

              Kyseessä on 325i coupe -92 jossa kierrokset heittelevät tyhjäkäynnillä 700-1400 rpm. Tasakaasulla myös ajoittaista nykimistä, kierrosten lisääminen auttaa. Kone kylmänä ja kuivalla ilmalla toimii paremmin. Lämpimänä kierrosten heitto lisääntyy. Epäilen et katalysaattori paskana, lambda vaihtoon, ilmamäärä mittari uusiks tai ilmavuoto tai sitten paskimmillaan nämä kaikki yhdessä
              BMW:llä kun ajaa niin ei ole riemulla rajaa

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Katalysaattori ei aiheuta nykimistä eikä tyhjäkäynnin seilausta, miksi yleensäkin epäilet että se olisi rikki? Aloita ilmavuodoista, sitten mittaa lambda joka todennäköisesti on rikki, älä ainakaan sitä katalysaattoria mene vaihtamaan ensimmäisenä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Viceroy
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 17

                  #9
                  oisko näin

                  Viittaan edelliseen jossa kerroin päästömittauksen arvot. Kiitos Cell etten vaihda katalysaatyttoria ensimmäisenä Tarkemmin asiaan perehtyneenä veikkaan et vika on lambdassa, en epäile ilmavuotoa, koska O2 arvot ovat noin hyvät, jos olisi ilmavuoto olisivat varmasti korkeammat. Lisää saa kertoa kokemuksista
                  BMW:llä kun ajaa niin ei ole riemulla rajaa

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Ilmavuodot putkessa näkyisivät tuossa O2 määrässä, mutteivät imupuolen ilmavuodot. Tsekkaa se ilmamäärämittarilta lähtevä haitariputki, ne joskus hapertuvat ja aiheuttavat päänvaivaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      #11
                      Jos on päästöt pielessä ja tyhjäkäynti seilaa, on kyseessä hyvin usein lambda vika. (itselläni jo kolme kertaa) Ei muuta kun lähimpään autosähköliikkeeseen vikakoodien lukuun, ei niitä osia kannata arvailemalla alkaa vaihtamaan.
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • halpa
                        Newbiemmer
                        • Nov 2005
                        • 3

                        #12
                        Originally posted by Cell
                        Tämä ei todista mitään, sillä katti tarvitsee toimiakseen tietyt olosuhteet, joten jos motti käy aivan liian rikkaalla, se ei toimi. Lambda vaihtoon, se näiden perusvika tuntuu olevan jos ei ilmavuotoja ole ja hc korkealla. Merkkiliikkeestä ei kannata ostaa, samoja boschin lambdoja saa alle satasella sillä erotuksella, että liittimen joutuu ottamaan vanhasta kun merkkiliikkeen yksilössä se tulee mukana.

                        Onhan se ninkin. Mulla tilanne oli se että katti oli säpäleinä, kirjaimellisesti. Otin putken irti ja kattelin kun tallin lattialle putoili kiitävää silppua.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎