Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tuplakattoluukun purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    e34 tuplakattoluukun purku

    eli ongelma on kun e34 touringin tuplakattoluukku ei aukea vaan kun yrittää avata sitä niin kuuluu kauhea runksutus eikä luukku liiku, todennäköisesti jotain on avausmekanismin kiskoissa tiellä eikä luukku aukea. mites tuollainen puretaan että kiskot saadaan näkyville. tarkat ohjeet jos joku voisi kertoa niin olisin kiitollinen

    kiitos jo etukäteen
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Näillä pääsee varmaan alkuun:

    Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

    Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • Prostore
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 14

      #3
      Joo, kerro mullekki miten kävi. Itellä samaa vikaa omassa kattoluukussa ja kävin just kysymässä yhdeltä korjaajalta, joka arveli että päivän tai parin homma.... :(

      Comment

      • petteriu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1164
        • Pori

        #4
        Lainataan vähän topiccia:

        Itse tuohon aiemmin linkittämäni ohjeet ovat kyllä seikkaperäiset, mutta entä jos luukut eivät liiku mihinkään - ei sähköllä eikä "hätäveivillä".

        Miten systeemi silloin puretaan, onko kokemuksia ?

        Petteri
        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

        Comment

        • Kaasuttaja
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 211
          • Rajalla

          #5
          Otin juuri omastani etumoottorin irti ja huomasin hammasrattaan kuluneen ihan loppuun ja hampaitakin oli irronut.. kaiken kukkuraksi oli moottorikin kärähtänyt. Se nyt olisi ensimmäinen ja helpoin juttu tarkistaa.
          Pitää olla veekasi

          Comment

          • petteriu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1164
            • Pori

            #6
            Moottori toimii, ratas kunnossa, mutta toiseen siirtokaapeliin pitäisi päästä paremmin käsiksi tai jopa vaihtaa.

            Petteri
            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #7
              Sain luukkuja sittenkin avattua kuusiokoloavaimella. Salaisuus oli siinä, että niitä pitää veivailla auki tietyssä järjestyksessä. Eivät silti vielä suostu toimimaan moottoreilla (takaluukku mykkä vaikka moottori toimii), mutta nyt on ainakin edellytykset alkaa purkaa systeemiä ja katsoa mättääkö jokin mekaanisesti vai onko sähköongelma. Yksi uusi siirtokaapeli tilattu vaihtoa varten (48EUR) selkeästi viallisen tilalle.

              Systeemissä ei ilmeisesti ole varsinaisia rajakytkimiä ollenkaan, vaan moottoreissa jonkinlaiset pyörintävahdit jotka laskevat kierroksia ees-taas. Jotta käyttöyksikölle voidaan opettaa nollatilanne (luukut suljettu) on sitä varten järjestelmässä resetointitoiminto:

              -Luukut asetetaan suljettuun asentoon (käsikäyttö tai sähkökäyttö)
              -Moottorivaihteistot irrotetaan mekanismista, joko tuosta ulosvedettävästä kytkimestä tai ruuvaamalla paketit irti autosta. Jälkimmäistä tapaa varten pitää kattoverhoilun takaosa irrottaa autosta, samalla näkee ohjainboksin (93/94-). Moottoreita ei kannata jättää johtojen varaan roikkumaan, mutta niiden pitää olla kiinni sähköjohdoissa.
              -Tarkistetaan luukkujen asento, tulee olla 100% oikein suljettuna !
              -Painetaan kattoluukkujen käyttökytkintä suoraan ylös ~20sek. ja kun moottori(-t) pysähtyvät on nollaus tapahtunut.
              -Moottorit tai kytkimet takaisin paikoilleen ja testaamaan. Prosessin joutuu mahdollisesti toistamaan, jotta paras lopputulos saavutetaan.

              Järjestelmän pitäisi keskustella myös vikadiagnostiikkalaitteen kanssa, mutta testailemani Bosch Esitronic ei kattoluukkua löytänyt.

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • DiisseliKiisseli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 550
                • Uusimaa

                #8
                Järjestelmän pitäisi keskustella myös vikadiagnostiikkalaitteen kanssa, mutta testailemani Bosch Esitronic ei kattoluukkua löytänyt.
                Mikäs tää Bosch Esitronic on?

                Comment

                • petteriu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1164
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by DiisseliKiisseli
                  Mikäs tää Bosch Esitronic on?
                  linkki: Bosch Esitronic-C
                  -The ESI[tronic]-A includes access to the complete vehicle equipment from Bosch and added value through conversion of Bosch numbers to manufacturer's numbers.

                  -You get a complete catalogue of electrical systems and spare parts with the ESI[tronic]-E „Electrical spare parts“.

                  -The Archive of spare parts is on the ESI[tronic]-F, so it saves time consuming searching for data of older products.

                  -The ESI[tronic]-D includes the most extensive catalogue of Bosch diesel products and the ESI[tronic]-ZD of Diesel spare parts from Zexel.

                  Clear exploded views, productimages and precise and detailed part lists simplyfy the identification.


                  Petteri
                  BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                  Comment

                  • DiisseliKiisseli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 550
                    • Uusimaa

                    #10
                    Siis se on Windows-softa joka juttelee bemarin laitteiden kanssa, myöskin E34:sen kanssa? Mistä hommasit softan ja kaapelin ja paljonko maksoi?

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by DiisseliKiisseli
                      Siis se on Windows-softa joka juttelee bemarin laitteiden kanssa, myöskin E34:sen kanssa? Mistä hommasit softan ja kaapelin ja paljonko maksoi?
                      Tämähän rupeaa kuulostamaan mielenkiintoiselta...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • petteriu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1164
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by DiisseliKiisseli
                        Siis se on Windows-softa joka juttelee bemarin laitteiden kanssa, myöskin E34:sen kanssa? Mistä hommasit softan ja kaapelin ja paljonko maksoi?
                        En hommannut mistään. Isäni on korjaamopäällikkönä ja hommasi tuollaisen keikkalaitteen sinne ja eihän sitä kukaan viikonloppuisin tarvitse.... :roll:

                        Näpsäkkä peli (Bosch KTS 650 kannettava tietokone kosketusnäytöllä ja DVD:llä) sis. softan&asennuksen, yleiskaapelin, ODB-kaapelin ja salkullisen erilaisia adapterijohtoja. Keskustelee KAIKKIEN Bosch -järjestelmien kanssa, listassa autoja Alfasta VW:hen, ilmeisesti myös NON-Bosch -autoja (esim. Toyota vilkkukoodilliset?) puhumattakaan nyt standardi ODB:stä. Joka autolle löytyy yksityiskohtainen piuhojen kytkentäohje Help-fileistä.
                        Hinta taisi olla 12kEUR (ALV 0%), joka tapauksessa 5 nroa (ilman desimaaleja).

                        M50:ssä pystyi ajamaan puolia, suihkuventtiilejä jne. napin painalluksella yksitellen ja sai näytettyä(+logattua) numeroina tai käyränä ajonaikaista dataa. M51:ssä en ole paljon testannut, mutta siellä ei tuntunut olevan noita ajonaikaisia näyttöjä. Automaativaihteiston laite autosta löysi (ei vikoja). E30:sen ABS:ää ei systeemi tunnistanut, mutta eipä toiminut ABS silloin muutenkaan (rele rikki).

                        Niin, ja huoltoilmaisemen nollaus onnistuu myös, tosin arvokas siihen tarkoitukseen.

                        Petteri
                        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                        Comment

                        • DiisseliKiisseli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 550
                          • Uusimaa

                          #13
                          Näpsäkkä peli (Bosch KTS 650 kannettava tietokone kosketusnäytöllä ja DVD:llä)
                          No varmasti. Kattelin tota esitettä niin tavallisen läppärin kanssakin tarvittaisiin tuollainen kts 520/550 poksi, joten eipä varmaan peruspemaristin kannata laitetta hankkia.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎