Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m5 ihmeellinen tapaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jooma
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 121

    e34 m5 ihmeellinen tapaus

    elikkä, eilen ajelin moottoritiellä hieman reilumpaa vauhtia erään M3 kanssa, vauhtia oli sitten kertynyt jonkun verran ja m3 ajeli edessäni ja eiköhän sieltä lentänyt kivi tai joku,,, taikka sitten ei lentänyt mitään mutta ääni kuului kuin kivi olisi osunut keulaan,, no, eipä mitään ajelin kotia kohti n.20km, ja kotipihassa huomasin että konepellin alta nousee höyryä, konepelli auki ja koneen etuosa joka puolelta jäähdytin nesteen peitossa, sitten n.3s auton sammuttamisen jälkeen rupes loriseen, auto tiputti kaikki jäähdytin nesteet öljypohjan kohdalta :( tänä aamuna huomasin että propellin jokaisesta siivestä on haljennut palanen!!!! :/ niin ja auto ei keittänyt ja kävi normaalisti. niin ja sitten vielä n. 15km ennen kotia kun kiihdytin risteyksestä niin siinä 4000rpm kohdilla rupes kuulumaan semmonen laturinhihnan vinkumisääni. (laturi oli aivan märkä ku konepellin kotona avasin) onko jollain käyny vastaavaa?? konehuoneen yläpuolelta katsottuna ei ainakaan näy mitään mihin propelli olisi osunut, mutta tosiaan jokainen siipi on halki :(
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Onko mahdollista, että vesipumppu olis hajonnut?!
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • samtheMan
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 4759
      • Tikkaslovakia

      #3
      Oiskos sieltä lentänyt sitten kivi ja mennyt syyläristä läpi?
      Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
      PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

      Comment

      • jooma
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 121

        #4
        ja ajotietokone sanoo näin: kuhlwasserstand, betriebsanleits. mitäs nuo meinaavat?

        Comment

        • jooma
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 121

          #5
          niin ja nuo propellin siivet jotka olivat hajonneet, ne kaikki olivat märkiä siitä kohdasta mistä olivat lohjenneet, muualta ei,oisko mahollista että joku vesiletku pompsahtanu siihen propellin eteen ja sit hajottanu letkun tai jotain....??

          Comment

          • Aukes!
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2014
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by jooma
            ja ajotietokone sanoo näin: kuhlwasserstand, betriebsanleits. mitäs nuo meinaavat?
            Wasseri meinaa alhaista jäähd.nesteen pintaa. Tosta betriebsistä ei hajua, tehdas, toimintalaitos? Kehottaa ilmeisesti huoltoon? Joku fiksumpi lisätköön =)


            - E60 -05 "too small to mention"
            ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

            Comment

            • CeSsI
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 263
              • Mäntsälä

              #7
              Originally posted by jooma
              ja ajotietokone sanoo näin: kuhlwasserstand, betriebsanleits. mitäs nuo meinaavat?
              Betriebsanleitung tarkoittaa omistajan käyttöohjekirjaa eli check control varoittaa jäähdytysnesteen alhaisesta tasosta ja käskee katsomaan tarkemmat ohjeet ko. kirjasta.
              F11 530 xd ’14
              E23 735i ’85
              E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
              Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
              Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
              Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

              -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
              -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1848
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by jooma
                elikkä, eilen ajelin moottoritiellä hieman reilumpaa vauhtia erään M3 kanssa, vauhtia oli sitten kertynyt jonkun verran ja m3 ajeli edessäni ja eiköhän sieltä lentänyt kivi tai joku,,, taikka sitten ei lentänyt mitään mutta ääni kuului kuin kivi olisi osunut keulaan,, no, eipä mitään ajelin kotia kohti n.20km, ja kotipihassa huomasin että konepellin alta nousee höyryä, konepelli auki ja koneen etuosa joka puolelta jäähdytin nesteen peitossa, sitten n.3s auton sammuttamisen jälkeen rupes loriseen, auto tiputti kaikki jäähdytin nesteet öljypohjan kohdalta :( tänä aamuna huomasin että propellin jokaisesta siivestä on haljennut palanen!!!! :/ niin ja auto ei keittänyt ja kävi normaalisti. niin ja sitten vielä n. 15km ennen kotia kun kiihdytin risteyksestä niin siinä 4000rpm kohdilla rupes kuulumaan semmonen laturinhihnan vinkumisääni. (laturi oli aivan märkä ku konepellin kotona avasin) onko jollain käyny vastaavaa?? konehuoneen yläpuolelta katsottuna ei ainakaan näy mitään mihin propelli olisi osunut, mutta tosiaan jokainen siipi on halki :(
                Löytyikö se varsinainen vuotokohta ?

                En usko siiven osumista letkuun tms. Eikös se kuiteskii ole aika hyvin sen kehyksen ympäröimä. En ole nähnyt M5 konehuonetta, joten en tiedä miten lähellä ropelia letkuja menee. Melko varmasti joku osa irronnut jostain ja siihen sitten osunut. Mahtuisko niin iso kivi syylärin välistä, että rikkoisi joka siiven...?

                Näkyykö siellä mitään rikkinäisiä paikkoja ?

                Roiskunut neste "voidellut" varmaan laturin hihnapyörän ja alkanut luistaa, siitä varmaan ääni.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • jooma
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 121

                  #9
                  vuotokohta ei vielä ainakaan löytynyt, pitäs päästä auton alle tsiikaan, sieltä pohjapanssarin kohdalta se virtaus kävi. tuo vaan kummastuttaa kun n.15km ennen kotia kuului jo tuo laturin ääni elikkä sillon on jo vedet sinne päässy! mutta vasta kotona auton sammuttamisen jälkeen tuli loputkin pihalle! niin ja siis pitääkö tuo laturikin nyt vaihtaa ku kastu, vai voiko sen jotain kuivata tai jotain? niin ja siis nuo siivet ovat kaikki haljenneet sieltä moottorin puolelta, kaikki ovat ehjiä syylärin puolelta.

                  Comment

                  • jooma
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 121

                    #10
                    ja jollain vielä tarkennusta tuosta mitä tuo betrieb..... juttu meinaa?

                    Comment

                    • jam75
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 654
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by jooma
                      ja jollain vielä tarkennusta tuosta mitä tuo betrieb..... juttu meinaa?
                      CeSsIhän kertoili tuossa aikasemmin jo, eli jäähdytysneste vähissä ja auton käyttöohjekirjaan pitäis tutustua

                      Comment

                      • JiiP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1734
                        • Tampere

                        #12
                        Laitat tuosta "pommistasi" avaimen ykkösasentoon ja sitten painat sitä "cc" nappulaa (eli ei sitä tripin nollausta) ni hetken ku jaksat painaa ni muuttuu kieli ihan englanniksi ni ymmärtää helpommin.
                        Official member of BTCF-Sauna Team
                        E46 316i -03
                        Ex:
                        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          nasta

                          itsellä lensi kerran nasta jäähdytimeen ja nesteet pihalla...
                          olisiko mahdollista jos vauhtia oli paljon ja m3:ssa nastakumit.. nastat kun tahtoo lentää helvettiin jo helposti 150km/h nopeudessa..?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jooma
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 121

                            #14
                            kyllä se vauhti tais joo olla 200 paremmalla/huonommalla puolella

                            Comment

                            • csimann
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 433
                              • (not available)

                              #15
                              Originally posted by JiiP
                              Laitat tuosta "pommistasi" avaimen ykkösasentoon ja sitten painat sitä "cc" nappulaa (eli ei sitä tripin nollausta) ni hetken ku jaksat painaa ni muuttuu kieli ihan englanniksi ni ymmärtää helpommin.

                              Ei alkuperäiskieltä saa mennä vaihtamaan, ainakaan mihinkään liittoutuneiden kieleen... Mutta oikeesti, aikas tyhmä täytyy olla, jos nuo muutamat Saksan sanat ei mene jakeluun!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎