Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Käynnistysongelmia + narinaa alustasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    E34 Käynnistysongelmia + narinaa alustasta

    1. Eli kylmänä kun laittaa pakkasesta käyntiin, niin kone vain hieman hörähtää ja sammuu heti. Ainoa konsti jolla koneen saa jäämään käyntiin on painaa samalla hieman kaasua. Myös bensa haisee käynnistettäessä, mutta se varmaankin johtuu tuosta kaasunpolkemisesta. Lohkolämmitin parantaa hieman tuota käyntiin lähtöä, mutta ei se siltikään toimi niinkuin pitää. Mikä voisi olla vikana?

    2. Tyhjäkäynti soutaa kylmänä ja kuumana. Lambda vaihdettu (bosch), tyhjäkäyntimoottori putsattu 2kertaan, Imupuolen tiivisteitä vaihdettu, haitariletku on ehjä. Imusarjan tiiviste ja suuttimien o-renkaat on ainoat joita ei ole vaihdettu. Voisiko vika olla niissä?

    3. Kuumana käynnistettäessä aina välillä ei lähdekkään käyntiin ekalla startilla vaikka kuinka kauan pyörittäisi. Toisella käynnistyy heti. Eli onko niin että suuttimiin muodostuu höyrylukko? Mikä tuon aiheuttaa? Liian pieni bensanpaine?

    Ajossa moottori toimii ihan hyvin, vetää kierroksetkin ainakin 6000r/min, kulutuskaan ei ole mitenkään järkyttävä. Moottori on M20B25 Motronicilla.

    4. Alusta pitää narinaa. Takaa oikealta se tulee. Autoon se ei kunnolla kuulu, mutta ulos sen kuulee, kuuluu silloinkin kun nousee autosta ulos tai kun istahtaa sisälle. Koiranluut ja nivelpuslat on vaihdettu. ETK:sta kattelin että siellä olisi yksi hela joka voisi pitää narinaa. Onko se tuo kuvassa osa numero 2?

    Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään nuo viat :(

    EDIT: tyhjäkäynnin soutaminen parani hieman, kun säädin kaasuläpän perusasentoa, vieläkin tosin aina välillä soutaa.
    Attached Files
    Last edited by bemari320mies; 15-03-2006, 17:30.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Eikö kellään muka ole mitään tietoa näistä?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Originally posted by bemari320mies
      Eikö kellään muka ole mitään tietoa näistä?

      yhdestä E34 bemusta tein töissä narina diaknoosin ja siinä kyseessä oli tuo nro 2 pusla.

      Comment

      • bemari320mies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 788
        • Suodenniemi

        #4
        Originally posted by larmatin
        yhdestä E34 bemusta tein töissä narina diaknoosin ja siinä kyseessä oli tuo nro 2 pusla.
        Oliko tuo paha homma vaihtaa?
        KL-varaosista katselin että mahtaisiko se olla tuo: Takatukivarren kumihelasarja 33€?
        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
        EX: BMW E34 525i -90
        EX: BMW E28 528iA -85
        EX: BMW 320i Taxi -86

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Luettiin vikakoodit ja tulos oli "vikojen määrä 0". Voisiko vuotavat imusarjan tiivisteet tehdä tuollaista, että ei kylmällä lähde käyntiin ilman armotonta polkemista?
          Tein alkutalvesta ruiskun putsauksen valvolinen aineella, jota sekoitetaan bensan joukkoon, voiko tämä käsittely aiheuttaa näitä ongelmia?
          Last edited by bemari320mies; 21-03-2006, 20:10.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • Jesse
            Bimmer Rookie
            • Aug 2002
            • 64
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by bemari320mies
            3. Kuumana käynnistettäessä aina välillä ei lähdekkään käyntiin ekalla startilla vaikka kuinka kauan pyörittäisi. Toisella käynnistyy heti. Eli onko niin että suuttimiin muodostuu höyrylukko? Mikä tuon aiheuttaa? Liian pieni bensanpaine?
            Itselläni melko täsmälleen vastaavaa oiretta m20b20:ssä. Olisin sitä mieltä, että johtuu vuotavista suuttimista eli saa lämpimänä liikaa bensaa. Kasteleeko sitten tulpat vai muodostaako höyrylukon vai muuta, en tiedä. Suuttimet kun saisin aikaiseksi puhdistaa niin sillähän se selviäisi, että auttaako vai ei. Mutta laiska kun olen..

            Kylmäkäynnistyksessä ei kuitenkaan mitään ongelmia, joten vian aiheuttaja voi olla erikin kuin tässä.

            Comment

            • Jan sape
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 7

              #7
              Tässä muutama vinkki vikojen vaihtoehdoiksi:

              Originally posted by bemari320mies
              1. Eli kylmänä kun laittaa pakkasesta käyntiin, niin kone vain hieman hörähtää ja sammuu heti. Ainoa konsti jolla koneen saa jäämään käyntiin on painaa samalla hieman kaasua. Myös bensa haisee käynnistettäessä, mutta se varmaankin johtuu tuosta kaasunpolkemisesta. Lohkolämmitin parantaa hieman tuota käyntiin lähtöä, mutta ei se siltikään toimi niinkuin pitää. Mikä voisi olla vikana?

              Tsekkaa motronicin lämpötila-anturin vastus-arvot. Jos ne poikkeaa määritellyistä, kone voi käydä esim. liian rikkaalla.

              2. Tyhjäkäynti soutaa kylmänä ja kuumana. Lambda vaihdettu (bosch), tyhjäkäyntimoottori putsattu 2kertaan, Imupuolen tiivisteitä vaihdettu, haitariletku on ehjä. Imusarjan tiiviste ja suuttimien o-renkaat on ainoat joita ei ole vaihdettu. Voisiko vika olla niissä?

              Tsekkaa venttiilinvälykset. Liian pienet venttiilinvälykset aiheuttaa tyhjäkäynnin huopaamista.

              3. Kuumana käynnistettäessä aina välillä ei lähdekkään käyntiin ekalla startilla vaikka kuinka kauan pyörittäisi. Toisella käynnistyy heti. Eli onko niin että suuttimiin muodostuu höyrylukko? Mikä tuon aiheuttaa? Liian pieni bensanpaine?

              Kuuman moottorin käynnistymistä voi koettaa helpottaa painamalla kaasupoljinta puoleenväliin käynnistettäessä.Mutta tässäkin voi lämpötila-anturin viallinen toiminta aieuttaa vääränlaisen seoksen saannin...

              Ajossa moottori toimii ihan hyvin, vetää kierroksetkin ainakin 6000r/min, kulutuskaan ei ole mitenkään järkyttävä. Moottori on M20B25 Motronicilla.

              4. Alusta pitää narinaa. Takaa oikealta se tulee. Autoon se ei kunnolla kuulu, mutta ulos sen kuulee, kuuluu silloinkin kun nousee autosta ulos tai kun istahtaa sisälle. Koiranluut ja nivelpuslat on vaihdettu. ETK:sta kattelin että siellä olisi yksi hela joka voisi pitää narinaa. Onko se tuo kuvassa osa numero 2?

              Tsekkaa takaiskarin yläpään kumi. Jos narina kuuluu sieltä, voi sitä koettaa poistaa aluksi esim. crc:llä voitelemalla tai sitten suoraan vaihtamalla kumit.

              Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään nuo viat :(

              EDIT: tyhjäkäynnin soutaminen parani hieman, kun säädin kaasuläpän perusasentoa, vieläkin tosin aina välillä soutaa.

              Comment

              • full
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1214
                • Tampere

                #8
                omassa e34:ssä kuului takavasemmalta tuollanen kitinä ja narina.. crc:llä se poistui mutta tuli aina vähän ajan päästä(pari viikkoa) takaisin.

                en tiedä sitten liittyykö samaiseen narinaan mitenkään mutta katsastuksessa huomasin tuon kyseisen iskarin vuotaneen kuiviin.
                BMW M535iA -86
                Volvo V90 -18

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 788
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Nyt on sitten tyhjäkäyntimoottori putsattu K-10:llä ja ainakin toistaiseksi ei heijaa. Irroitin samalla ilmamäärämittarilta imusarjaan menevän letkun, ja sen sisältä paljastui jotakin huolestuttavaa: vaalean ruskeaa öljyistä tavaraa, ehkä jäähdytinnestettä seassa. Samanlaista tavaraa löyty öljykorkista. Tarkoittaako tuo nyt sitten että kannentiiviste tai koko kansi paskana? Jäähdytinnestettä kuluu aika lailla, vuotoja ei ole. Narinaakaan ei ole nyt ole kuulunut.
                  Last edited by bemari320mies; 25-03-2006, 14:37.
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • janii
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 51

                    #10
                    Originally posted by bemari320mies View Post
                    Nyt on sitten tyhjäkäyntimoottori putsattu K-10:llä ja ainakin toistaiseksi ei heijaa. Irroitin samalla ilmamäärämittarilta imusarjaan menevän letkun, ja sen sisältä paljastui jotakin huolestuttavaa: vaalean ruskeaa öljyistä tavaraa, ehkä jäähdytinnestettä seassa. Samanlaista tavaraa löyty öljykorkista. Tarkoittaako tuo nyt sitten että kannentiiviste tai koko kansi paskana? Jäähdytinnestettä kuluu aika lailla, vuotoja ei ole. Narinaakaan ei ole nyt ole kuulunut.
                    kyllä tuo vahvasti viittaa kannentiivisteeseen.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎