auto tuli suoraan ajosta, seuraavana aamuna ei sitten enään suostunut yhteistyöhön. tähän mennessä uusittua :
- virranjakajan kansi. (entinen vuodelta - 88)
- pyöriä. (entinen vuodelta - 88)
- uudet tulpat. (olivat jo 3 vuotta vanhat ja elektrodit aivan pyöreät/helvetin karstaiset)
- uusi akku. (entinen laukesi vanhuuttaan)
- uusi pa-pumpun sulake. (entinen ehjä, uusittu varmuuden vuoksi)
startti kyllä pyörittää hyvin, ja vaivalloisesti silloin tällöin uskäisee siihen malliin kuin yrittäisi käynnistyä vaan ei sitten kuitenkaan käynnisty.
myös polttoaine pumppu pyörii, polttoaine pumpun rele toimii ja tyhjäkäynti moottori surisee kun laittaa virrat päälle.vähän aikaa kun starttaa niin alkaa bensa haisemaan elikkä ei pitäisi olla ainakaan bensan puutetta. alkaapi olemaan hermot ja keinot vähänä tuon vehkeen suhteen, auto seisoo parkkiksella laturin ja lokilämppäri nokassa. sielä ei pakkasessa paljoa pysty tekemään. nyt jos jollain on vinkkejä niin suu puhtaaksi. eniten ihmetyttää se että auto tuli suoraan ajosta ilman mitään oireita tämmöisestä. vielä tieten mahdollisuutenahan voisi olla bensapaineen säädin tai ilmamäärä mittari ??
tuli mieleen semmoinenkin, tosin aika kaukaa haetulta tuntuu mutta kuitenkin että voisko mahollisesti pahamainen pääsulake olla syypää ?. n. 3viikkoa sitten takalasinlämmitin herkesi toimimasta vaikka rele + sulakkeet ovat ehjiä (liekkö vastus menny), keskuslukko, sisävalot ja pyyhkijät kyllä toimii eikä sen takana olevan sähkökeskuksen kautta pitäisi kulkea mitään moottorin ohjaukseen liittyvää. mutta se rikkinäinen sulakehan on saanut aikaiseksi mitä ihmeellisempiä sähkövikoja...
kenelläkään clubilaisella ei tietenkään ole täällä tampereella/lähi ympäristöllä sellaista itsetehtyä vikakoodin lukulaitetta ??. sais kertaheitolla poissuljettua erinäisen määrän mahdollisia vikapaikkoja.
vihonviimmein paloi hiat auton kanssa ja se hinattiin pajalle, jossa luettiin siitä vikamuisti. no eihän sieltä löytynyt vikoja. syy käynnistymättömyyteen (perkele että on vaikea sana) oli ihan jossain muualla kuin viallisissa antureissa tai bensapumpuissa, tälläista lukee kuitissa :
MOOTTORIN KÄYNTIVIKA, EI KÄY.
- motronic - järjestelmän vikamuisti luettu, joka on tyhjä.
- mitattu välikaapelilla motronic - järjestelmä, ok
- polttoainepumpun toiminta, ok
- moottorissa ei kunnon puristuksia ja bensiiniä imusarjassa reilusti.
- moottori käynnistyi kun liika bensiini saatu pois.
tälle ylellisyydelle kertyi hintaa n. 160€, mutta liikkuupahan ainakin auto nyt taas omin voimin .
- virranjakajan kansi. (entinen vuodelta - 88)
- pyöriä. (entinen vuodelta - 88)
- uudet tulpat. (olivat jo 3 vuotta vanhat ja elektrodit aivan pyöreät/helvetin karstaiset)
- uusi akku. (entinen laukesi vanhuuttaan)
- uusi pa-pumpun sulake. (entinen ehjä, uusittu varmuuden vuoksi)
startti kyllä pyörittää hyvin, ja vaivalloisesti silloin tällöin uskäisee siihen malliin kuin yrittäisi käynnistyä vaan ei sitten kuitenkaan käynnisty.
myös polttoaine pumppu pyörii, polttoaine pumpun rele toimii ja tyhjäkäynti moottori surisee kun laittaa virrat päälle.vähän aikaa kun starttaa niin alkaa bensa haisemaan elikkä ei pitäisi olla ainakaan bensan puutetta. alkaapi olemaan hermot ja keinot vähänä tuon vehkeen suhteen, auto seisoo parkkiksella laturin ja lokilämppäri nokassa. sielä ei pakkasessa paljoa pysty tekemään. nyt jos jollain on vinkkejä niin suu puhtaaksi. eniten ihmetyttää se että auto tuli suoraan ajosta ilman mitään oireita tämmöisestä. vielä tieten mahdollisuutenahan voisi olla bensapaineen säädin tai ilmamäärä mittari ??
tuli mieleen semmoinenkin, tosin aika kaukaa haetulta tuntuu mutta kuitenkin että voisko mahollisesti pahamainen pääsulake olla syypää ?. n. 3viikkoa sitten takalasinlämmitin herkesi toimimasta vaikka rele + sulakkeet ovat ehjiä (liekkö vastus menny), keskuslukko, sisävalot ja pyyhkijät kyllä toimii eikä sen takana olevan sähkökeskuksen kautta pitäisi kulkea mitään moottorin ohjaukseen liittyvää. mutta se rikkinäinen sulakehan on saanut aikaiseksi mitä ihmeellisempiä sähkövikoja...
kenelläkään clubilaisella ei tietenkään ole täällä tampereella/lähi ympäristöllä sellaista itsetehtyä vikakoodin lukulaitetta ??. sais kertaheitolla poissuljettua erinäisen määrän mahdollisia vikapaikkoja.
vihonviimmein paloi hiat auton kanssa ja se hinattiin pajalle, jossa luettiin siitä vikamuisti. no eihän sieltä löytynyt vikoja. syy käynnistymättömyyteen (perkele että on vaikea sana) oli ihan jossain muualla kuin viallisissa antureissa tai bensapumpuissa, tälläista lukee kuitissa :
MOOTTORIN KÄYNTIVIKA, EI KÄY.
- motronic - järjestelmän vikamuisti luettu, joka on tyhjä.
- mitattu välikaapelilla motronic - järjestelmä, ok
- polttoainepumpun toiminta, ok
- moottorissa ei kunnon puristuksia ja bensiiniä imusarjassa reilusti.
- moottori käynnistyi kun liika bensiini saatu pois.
tälle ylellisyydelle kertyi hintaa n. 160€, mutta liikkuupahan ainakin auto nyt taas omin voimin .
Comment