Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i M50B25 tyhjäkäynti 1000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mallat78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 148
    • Kymi

    E34 525i M50B25 tyhjäkäynti 1000rpm

    Eli tällainen ongelma on tyhjäkäynti ei laske alle 1000rpm ja ehkä hieman seilaa tuossa. Auto myös nykäisee ajettaessa kun laskee kaasun ja painaa kaasua uudestaan. Ihan kun ei heti lähtisi mukaan.
    Tekeekö viallinen kaasuläpän asentotunnistin tuollaista.

    Tulpat vaihdoin. kaasuläpän puhdistin.letkut uusin. kaikki liittimet puhdistin. tyhjäkäyntiventtiilin puhdistin.
    Lambdakin on kesällä vaihdettu.

    Searchia on käytetty.
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    #2
    Vikakoodit kannattaisi tarkistaa ensimmäisenä. Kaasuläpän asentotunnistimen mittaaminen onnistuu yleismittarilla, arvot vaikka tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...90&postcount=4

    Comment

    • an13
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 260

      #3
      TPS kannattaisi kokeilla säätää, se nostaa tyhjäkäyntiä jos on väärässä asennossa. Yleismittarilla näkee meneekö se tyhjäkäynnin puolelle kun kaasu on poissa.
      ex-535iA E34

      Comment

      • ile01
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 191
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by mallat78
        Eli tällainen ongelma on tyhjäkäynti ei laske alle 1000rpm ja ehkä hieman seilaa tuossa. Auto myös nykäisee ajettaessa kun laskee kaasun ja painaa kaasua uudestaan. Ihan kun ei heti lähtisi mukaan.
        Tekeekö viallinen kaasuläpän asentotunnistin tuollaista.

        Tulpat vaihdoin. kaasuläpän puhdistin.letkut uusin. kaikki liittimet puhdistin. tyhjäkäyntiventtiilin puhdistin.
        Lambdakin on kesällä vaihdettu.

        Searchia on käytetty.
        mul oli eri auto, mut vika saman laine ei löyty millään, eli sytys tais olla liijan aikasella...mut tossa on jo melko uuden aikane sytkä.....
        vhl:llän vemppa team

        Comment

        • mallat78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 148
          • Kymi

          #5
          Tänään vielä autoa tutkailin ja ajattelin että pitää mennä ne vikakoodit luetuttamaan. Jos siitä ei apua niin pitää mitata tota kaasuläpänasentotunnistinta on vaa ahtaassa paikassa eikä jaksaisi enää kauheesti purkaa.

          Comment

          • mallat78
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 148
            • Kymi

            #6
            Vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimen ja nyt toimii.
            Nykäisyt hävisi ja tyhjäkäynti laskee sinne alle tuhannen.
            Tyhjäkäynti ei kylläkään laske heti kun pysähtyy vaan n 5 sekunnin päästä.
            Näin tuo on kyllä muistaakseni aina toiminut.

            Voiko tuota kaasuläpän asentotunnistinta muka jotenkin säätää??

            Comment

            • karsta
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 263
              • Hollola

              #7
              Originally posted by mallat78
              Vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimen ja nyt toimii.
              Nykäisyt hävisi ja tyhjäkäynti laskee sinne alle tuhannen.
              Tyhjäkäynti ei kylläkään laske heti kun pysähtyy vaan n 5 sekunnin päästä.
              Näin tuo on kyllä muistaakseni aina toiminut.

              Voiko tuota kaasuläpän asentotunnistinta muka jotenkin säätää??
              Itselläni auttoi tyhjäkäyntiventtiilin (ICV) puhdistaminen E36 M50B25:ssä.
              http://btcf.fi/forum/showthread.php?t=60707
              Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
              Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

              Comment

              • bemu530
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 163
                • Ekenäs

                #8
                Originally posted by mallat78
                Eli tällainen ongelma on tyhjäkäynti ei laske alle 1000rpm ja ehkä hieman seilaa tuossa. Auto myös nykäisee ajettaessa kun laskee kaasun ja painaa kaasua uudestaan. Ihan kun ei heti lähtisi mukaan.
                Tekeekö viallinen kaasuläpän asentotunnistin tuollaista.

                Searchia on käytetty.
                Lainaanpa topikkia, sillä mulla on hieman samantyyppinen ongelma M60 (V8)-koneessa.

                Oire esiintyy ainoastaan kun on ajanut hieman aktiivisemmin , ts. vauhdikkaammin, eli kiekat noin 3500 - 4000 rpm muutaman (kymmenen/kymmenien) kilometrin ajan. Tällöin tyhjäkäynti ei laskekkaan enää normaaliin 500 - 600 rpm, vaan ne jää ylös seilaan noin 1500 nurkille +- 200 rpm. Jos kaasuttaa liikkeelle, nykäisee kone hieman, samoin kuin, jos päästää takaisin tyhjäkäynnille. Muulloin kone on täysin värinätön.

                Jos moottorin vaan sammuttaa ja käynnistää välittömästi uudestaan, toimii tyhjäkäynti aivan normaalisti. Kylmänä tai lämpinänä tyhjäkäynnissä ei ole mitään ongelmia, normaaliajossa eikä lyhyaikaisissa (kiihdyttäessä) 4000 - 6000 rpm kiekoissa myöskään minkäänlaisia ongelmia.

                Searchia käytetty täälläkin, mutta enpä löytänyt yhtään kuvausta täsmälleen samanlaisista oireista.
                BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                BMW 320dA -09

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎