E39 vs E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1876
    • Lappeenranta, Finland

    E39 vs E34

    Kun ei ole tullut kurkattua kuin E30 ja E34 pellin alle, niin tässä kohtaa paha aukko.

    Eli, mikä E39 moottorivaihtoehdoista on lähinnä (fyysiseltä kooltaan, kiinnikkeiltään jne) E34:ssä ollutta M50B25 pataa ? Onko se M52B25 ? Mikähän mahtaa olla noiden mallien raideleveyksien ero ?

    Joku kuitenkin ihmettelee, että miksi. Tuli mieleen vaan huima idea, että voisiko olla mahdollista istuttaa E34:n iX-tekniikka E39:iin.

    Tuo kolmenelkku ei ole ikuinen ja ennenkuin X5 tms. on meikäläisen hintahaarukassa ehtii vettä virrata Nevassa aika paljon. Tuolla tapaa voisi joskus tehdä mukavasti päivitetyn nelivetoversion.

    Keulassa menis vaihtoon melkein kaikki, perää tuskin tarvitsisi vaihtaa.

    Sanoisin, että pahin juttu tossa olis ihan takuulla sen apurunkohässäkän sovittaminen alle. Ja varmasti monen monta muutakin asiaa mietittävänä, unohtamatta katsastusviranomaista...

    Luultavasti susi idea jo syntyessään, pälkähtipä vaan mieleen.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Jos meinaat koko koneen vaihtaa vanhemmasta autosta, niin ota eka selvää mitä leimalla ovat mieltä pakokaasupäästöluokan huononemisesta.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Idea on aivan älytön, lupaakaan ei heru takuulla. Vapauta mielesi muihin aktiviteetteihin.

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1876
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Niinno, varmaan on erittäin hankala toteuttaa, ainakin laillisesti. Tuskin koskaan itse edes ryhdyn moiseen. Tulipahan vaan mieleen.

        Mutta, ovatko kaikki ideat ja hankkeet, joissa pyrkimyksenä ei ole mahdollinen tehonlisäys, kelvottomia...? Onhan tässä nähty yhtä sun toista enemmän ja vähemmän järjellistä auton rakentelua.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • samivaan
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 176

          #5
          Ennustus: Kohta tulee 15 postia joissa sanotaan ettei kannata, ei onnistu, elä edes halua, valitettavasti yhtään ohjetta, edes spekulointia ei välttämättä tule, miten tuo toimenpide tapahtuisi jos sen ehdottomasti haluaisi tehdä.

          Kiva olisi lukea tuollaisen operaation asioista, vaikka se suomessa olisikin hankala, mahdoton, turha, ihan mitä vaan.

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #6
            Älkäähän nyt innostuko itkemään. Luulen että Lanttu kirjoitti tuon pilke silmäkulmassa...
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              No joo, osittain...

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Lanttu
                No joo, osittain...
                Ai, no vittu sitten minä vetäisen ainakin puolikkaan herneen otsaonteloon saakka!
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • ttsalo
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 38
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by 525iiäxä
                  Tuo kolmenelkku ei ole ikuinen ja ennenkuin X5 tms. on meikäläisen hintahaarukassa ehtii vettä virrata Nevassa aika paljon. Tuolla tapaa voisi joskus tehdä mukavasti päivitetyn nelivetoversion.
                  Veikkaisin että E34:n kori kestää täkäläisissäkin oloissa kevyesti 20 vuotta. E21:kin kesti 20 vuotta ennen kuin alkoi kiihtyvällä tahdilla lahota käsiin, ja E34:ssä on varmasti paremmat ja kestävämmät pintakäsittelyt. Kaiken muun kuin korin voikin uusia Ja sitten vuonna 2015 käytetyn E60-korisen 530xi:n alkaakin varmaan jo saada järkihinnalla...

                  Mutta mielenkiintoinen projekti olisi M5 nelivedolla, "E34 M5ix". Miten mahtaisi ix:n "etuperä" mahtua S38-koneen kylkeen. Oikean puolen vetarikin menee öljypohjan läpi...
                  2003-2005 315 '83
                  2005-2011 525ix '94
                  2011-2017 330xi '00
                  2017-???? 525i '04

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3121
                    • Välisuomi

                    #10
                    Originally posted by ttsalo
                    Veikkaisin että E34:n kori kestää täkäläisissäkin oloissa kevyesti 20 vuotta.
                    Minulla oli vuonna 2004 E34:nen vuodelta 1991. Koppa oli täysin mätä. Lokarinkaarista puuttui alareunasta kymmenen senttiä ja kynnyskotelot sai painettua sormilla sisään. Ajettu 330 tkm ja Suomen suolassa koko ikänsä. Pesemättä ei siis kolmenelonenkaan kestä kovin pitkään..
                    ---

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1876
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Originally posted by samivaan
                      Ennustus: Kohta tulee 15 postia joissa sanotaan ettei kannata, ei onnistu, elä edes halua, valitettavasti yhtään ohjetta, edes spekulointia ei välttämättä tule, miten tuo toimenpide tapahtuisi jos sen ehdottomasti haluaisi tehdä.

                      Kiva olisi lukea tuollaisen operaation asioista, vaikka se suomessa olisikin hankala, mahdoton, turha, ihan mitä vaan.
                      Niin joo, tosiaankin kaipasin raakoja teknisiä faktoja (jos suinkin niitä löytyy) homman mahdollisuudesta/mahdottomuudesta. Tai sitä, että onko kukaan muu koskaan miettinyt vastaavaa. Myönnetään, idea on aika huima...

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • jpeltoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 600
                        • pirkanmaa

                        #12
                        En tiedä, mutta tätä vauhtia mitä alkupään E39:t pudottaa hintaansa, niin pianhan siittä voi rakennella vaikka mitä. Alle kybätonnin taidetaan jo halvemmissa mennä...
                        __________________________________________________ ________________________
                        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                        Comment

                        • kalkkuna
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 864
                          • vaajakoski

                          #13
                          Onkos e39 ollu nelivetona? Jos ei niin ei onnistu koska 2 vetoista autoa ei saa muuttaa 4 vetoiseksi jos ei ole ollut tuotantomallina nelikkoa. Olishan se hieno toteuttaa tommonen härveli mutta eihän täällä sarvikuonojenmaassa saa mitään hauskaa tehdä. Kun esim. enklannissa on niitä fiestoja ym. pikkuautoja 4wd cossun tekniikalla.
                          VW sharan 1,8T
                          e30 318i 4d -89 projekti
                          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #14
                            E39:stä ei ole ollut nelivetoversiota.

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1876
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Originally posted by kalkkuna
                              Onkos e39 ollu nelivetona? Jos ei niin ei onnistu koska 2 vetoista autoa ei saa muuttaa 4 vetoiseksi jos ei ole ollut tuotantomallina nelikkoa. Olishan se hieno toteuttaa tommonen härveli mutta eihän täällä sarvikuonojenmaassa saa mitään hauskaa tehdä. Kun esim. enklannissa on niitä fiestoja ym. pikkuautoja 4wd cossun tekniikalla.
                              Nonii, siinä se. Jos näin kerran on, niin ajatus jääköön sitten ajatuksen asteelle, lopullisesti.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X