Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 tyyppiviat ym?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZNG
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 30

    E34 M5 tyyppiviat ym?

    Moro
    Elikäs mitä tyyppivikoja noissa ruukaa olla & mitä kannattaa erityisesti katsoa ostatellessa kun kovasti on alkanu ämmäläinen kiinnostamaan kymmenen japskiauton jälkeen. pelkkää huonoa mulle on niistä kerrottu, mm. kansiremontteja saa tehä joka viikko, sähköt ei pelaa, puslia saa uusia alustaan vähän väliä ja mitä lie, mutta ajattelin että fiksuin on täältä kuitenkin kysellä ku saattaa olla jollakulla vähän parempaa tietoa. ja onko mitään fiksua konstia virittää jos tarvetta tulee, kulkuja siinä kyllä taitaa olla vakionaki ihan hyvänlaisesti mutta eihän tehoa ole koskaan liikaa saattaa olla joku vanhempiki juttu täällä mutta en haulla ainakaan löytäny, laittakaa toki linkki jos tämmönen topicci valmiina jossain on.

    Kiitoksia jo etukäteen
    BMW e21 -79 2.0
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1211
    • Tampere

    #2
    Itse en M5:sta ja sen koneesta niinkään osaa sanoa mutta E34:sta noin yleisesti ottaen pystyn sanomaan senverran että alustaan tosiaan joutuu vaihtamaan melkein vuosittain jotakin osaa.. koiranluut, puslat, raidetangonpäät.

    sähköjen kanssa ei ainakaan omassa autossa ole mitään vikaa ollut mutta kyllähän noiat saattaa kovilla pakkasilla tulla. tietysti omien sähkövirityksien määrä vaikuttaa noihin sähkövikoihin(isäukolla kun oli komeat viritykset niin kyllähän niitä sähkövikojakin ilmeni)

    M5 lisätehoja lähtisin hakemaan turbolla. muuta ei vissiin edes kannata koittaa. varsinkaan japsivehkeille tyypillisiä lastu, putki ja vapaavirtaussuodin. varsinkaan tuota viimeistä koska mitatusti se saattaa jopa heikentää bemarin tehoa toisin kuin japseissa.

    Toisaalta auton kun auton saa rikki kun polkee tarpeeksi eli järjenkäyttö on sallittua ja normaaliajolla M5 kestää hienosti.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • Leba
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2101
      • Espoo

      #3
      Originally posted by ZNG
      pelkkää huonoa mulle on niistä kerrottu, mm. kansiremontteja saa tehä joka viikko, sähköt ei pelaa, puslia saa uusia alustaan vähän väliä ja mitä lie,
      Sullehan on ollut oikein asiantuntijat kertomassa
      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

      Comment

      • Jaghaath
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1273
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by full
        Itse en M5:sta ja sen koneesta niinkään osaa sanoa mutta E34:sta noin yleisesti ottaen pystyn sanomaan senverran että alustaan tosiaan joutuu vaihtamaan melkein vuosittain jotakin osaa.. koiranluut, puslat, raidetangonpäät.
        Tuokin on vähän miten sen ottaa, jos ostaa 250tkm ajetun pommin mihin ei oo mitään koskaan vaihdettu niin tottakai niitä osia joutuu uusimaan, mutta kun kerran laittaa kuntoon niin taas ajelee pitkän matkaa.

        Comment

        • ana80
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 150
          • Lohja

          #5
          Omani on pelannut kuin enkeli siitä asti kun viime kesänä ostin.
          Ajotavalla ja huolloilla on varmaan suurin merkitys sen kestävyyteen.
          Ite kun en oo mitään rahamiehiä niin täytyy tuota autovanhusta ajeluttaa järjen kanssa, muuten saa repiä lompakkoa aika huolella. Tiivisteitä öljypohjassa ja stefoja varmaan joudun jossain välissä vaihtamaan kun tuppaa ikä tappamaan noi tiivisteet. Ei kuitenkaan mitään akuuttia ole ilmennyt...

          Comment

          • Rockwell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 1713
            • Helsinki

            #6


            Onneksi toi toimii tuolla tavalla. Sieltä löytyy aika hyvät vinkit.
            BMW F31 330d M-Sport -13
            ex. BMW F21 116i -13
            ex. BMW 540i(g) Touring -01
            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
            ex. BMW 316g -99
            ex. BMW M5 Touring -92
            ex. BMW 535i -91
            ex. BMW M5 -91
            ex. BMW 325i Touring -90

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3450
              • Janakkala

              #7
              No mitäs nyt yleensä tommosesta tehokkaasta 270tkm ajetusta vanhasta autosta voi odottaa? missä on mittarilukema vaan 147tkm , ei vaan eihän niillä ole yhtään revitelty...

              No rahallahan kaikista vioista selviää mitä sitä suremaan ei se raha ikinä mihinkään katoa täältä pallolta

              ÄMMÄ kaupoille mars mars!!!
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎