onko katsastus vikalistani paha? (e34 520 -89)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eskoasko
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 51

    #1

    onko katsastus vikalistani paha? (e34 520 -89)

    - etuoikea iskari 8%
    - molemmilla puolilla helmoisssa sellaset 20cm ruosteviirut
    - apurungonpuslat rikki (takana)
    - molemmilla puolilla uloimmat raidetangonpäät väljät

    minkäverran noin varaosat maksanee ja onko kovinkin aikaavieviä hommia?
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Originally posted by eskoasko
    - etuoikea iskari 8%
    - molemmilla puolilla helmoisssa sellaset 20cm ruosteviirut
    - apurungonpuslat rikki (takana)
    - molemmilla puolilla uloimmat raidetangonpäät väljät

    minkäverran noin varaosat maksanee ja onko kovinkin aikaavieviä hommia?
    Perusvikoja. Homman suuruus on hieman hankala määrittää, koska en tiedä onnistuuko homma itseltäsi vai vietkö johonkin, onko tallia vai mitn, jne. Osien hinnatkin riippuu aika paljolti paikasta mistä ostaa. Eli jos se on paha, niin bemu paaliinko ? Ei kai niin pahaa vikalappua saa, etteikö kannata laittaa.( Lukuunottamatta kerran C-kadetista saamaani vikalappua, jossa ruostevauriot: Kori ja alusta kauttaaltaan ) Molemmat iskarit luonnollisesti kannattaa ostaa, mutta se mistä ne haet määrittelee hinnan. Biltemasta saa iskarit parilla kympillä, merkki-iskaria taas ei. Jokatapauksessa, hommina nuo ei nyt mahdottomat ole. Ainoa mikä on hieman ikävä vaihtaa, niin nuo takapuslat. Käsittääkseni samat kuin e30:ssä, mutta kyllä nekin saa vaihdettua. Osia kannattaa kysyä vaikka Kl-varaosista tai paikallisesta vastaavasta, niin ainakin hinnat on selvillä.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Tom1s
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 669
      • .

      #3
      Originally posted by Rockford
      Ainoa mikä on hieman ikävä vaihtaa, niin nuo takapuslat. Käsittääkseni samat kuin e30:ssä, mutta kyllä nekin saa vaihdettua. Osia kannattaa kysyä vaikka Kl-varaosista tai paikallisesta vastaavasta, niin ainakin hinnat on selvillä.
      Noihin takakelkan pusliinkin kun tekee kunnon työkalun sitä varten niin homma sujuu reilussa tunnissa ilman kiirettä! Työkalun mitat löytyivät muistaakseni täältä foorumiltakin.
      F31 328i M-Sport

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Originally posted by Tom1s
        Noihin takakelkan pusliinkin kun tekee kunnon työkalun sitä varten niin homma sujuu reilussa tunnissa ilman kiirettä! Työkalun mitat löytyivät muistaakseni täältä foorumiltakin.
        Jep, ja jos oikeaa työkalua ei ole, niin kaasulla myös irtoaa näppärästi.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • ankkuli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 938
          • Hyvinkää

          #5
          tarvikeosien hinnat ja työmäärä suunnilleen:
          raidetangon päät 20-30€/pari, 1-2h (sis. säätö)
          takakelkan puslat 50-60€/pari, 1-2h
          iskarit 100-150€/pari, 2-4h

          ruostevaurion paikkuu ehkä n. 2h

          eli osiin 170-240€ ja työtä 6-10 tuntia a'40€=160-400€.

          noi ajat on veikkaus siitä, mitä paikallinen korjaamo veloittaisi. tuskin ammattilaisilla niihin ainakaan 10 tuntia menisi, mutta tommosiin ehdotuksiin voi varautua. hae/tilaa osat motonetistä ja koita sopia edullinen könttäsumma korjauksesta etukäteen.

          ite tehden kotikonsteilla ja vähän harjotellen menee viikonloppu helposti (ainaki mulla menis)
          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            .....
            Last edited by T3; 08-01-2007, 15:24.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #7
              Osta samalla raidetangon ulko- ja sisäpäät. Niiden vaihto onnistuu ihan amateuriltakin puolessa tunnissa per tanko. Jos rupeet kikkailemaan vaihtamalla vain ulkopään, niin helposti särkyy sisäpään tangosta kierteet.

              Ulkopää tipahtaa kun löysää sen kiinnitysmutterin ja mosauttaa isolla vasaralla irti. Sisäpää on muistaakseni lukkoprikalla (pitää siis oikaista ennen avaamista) ja isolla mutterilla. Sit vaan katot vanhasta raidetangosta pituuden mahdollisimman tarkasti ja säädät uudet osat sen mukaan mahdollisimman lähelle vanhoja säätöjä. Ja kun olet vaihtanut myös iskarit, niin viet auton aurauskulmien säätöön. Räjäytyskuvista on apua!

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Tuossa vaihdellaan mm. hieman raidetankoja ja E34:n apurungon puslatyökalun piirrustuksia voi kysellä multa
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • eskoasko
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 51

                  #9
                  millä nimellä muuten nuo osat tunnetaan motonetissä?

                  Comment

                  • Sickness
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 1923
                    • Helsinki

                    #10
                    Miksi katsastussetä on kiinnostunut helmoissa olevista ruosteista?
                    E39 520iA -02

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Sickness
                      Miksi katsastussetä on kiinnostunut helmoissa olevista ruosteista?
                      Vedähän Topi vielä toinen pannu kahvia...

                      t.Ville

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Kyytsis
                        Vedähän Topi vielä toinen pannu kahvia...

                        t.Ville
                        Kiitos vinkistä, siinä ei kauan nokka tuhissut... ja sitten asiaan:

                        20cm ruosteviiru ei liene laaja-alainen ruostevaurio eikä helma ole kantava rakenne? Joten miksi katsastussetä on siitä kiinnostunut?

                        EDIT: Vai onko se perkeleen helma kantava rakenne?
                        Last edited by Sickness; 12-04-2006, 15:22.
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • eskoasko
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 51

                          #13
                          500s E34 Raidetangonpää U/V ja S/O (vasenkätinen kierre). . 17-2125 9.90
                          500s E34 Raidetangonpää U/O ja S/V (oikeakätinen kierre). . 17-2124 9.90

                          500s E34 Tukivarren--poikkipalkin helasarja (Ø44mm). . . . 18-1591 23.21
                          500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . . 18-1226 24.90

                          onko nämä käypiä osia, kopioitu motonetin listoilta

                          Comment

                          • aaronp
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 906
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Sickness
                            Kiitos vinkistä, siinä ei kauan nokka tuhissut... ja sitten asiaan:

                            20cm ruosteviiru ei liene laaja-alainen ruostevaurio eikä helma ole kantava rakenne? Joten miksi katsastussetä on siitä kiinnostunut?

                            EDIT: Vai onko se perkeleen helma kantava rakenne?

                            Ruosteviiru??? mikäs vittu se semmonen on? Jos on reikä/murtuma niin se pitää korjata, muuten ei tarvi mistään pintaviiruista huolehtia.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Sickness
                              EDIT: Vai onko se perkeleen helma kantava rakenne?
                              On se...
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X