Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Madalluksesta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larpa
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 18
    • Kuopio

e34 Madalluksesta

Paljon tota 535i -89.vm kannattas madaltaa, että ois vielä suht koht pehmeä ajaa...? vanteet on Dezent S 18" Renkaat 225\40 18" ja mitkä ois sit hyvät jouset hinta\laatu suhteeltaan?
  • Oizo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 181
    • Perkele

BMW 5-er (E34) - madallus 60/40
    399€

BMW 5-er (E34) - madallus 75/40
    409€

itse olen katsellut nuota mutta onkohan tuo 75/40 jo liian matala ja olisiko nuo nyt varmasti sopivat minun autooni (e34 m20b25 vm-89)
    Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
    Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

Comment

• Larpa
      Newbiemmer
      • Apr 2006
      • 18
      • Kuopio

Originally posted by Oizo
      http://www.kitupiikki.net/productdescription1352.aspx
      399€

409€

itse olen katsellut nuota mutta onkohan tuo 75/40 jo liian matala ja olisiko nuo nyt varmasti sopivat minun autooni (e34 m20b25 vm-89)
      Tuleekos noissa nyt sit sekä Jouset että Iskunvaimentimet?

Comment

• Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

se on koko paketti, eli jouset ja iskarit.

tuo FK:n 75:set etujouset ei kyllä tiputa ku sen 50-60mm maksimissaan e34:sessa. tästäkinhän on jauhettu jo moneen kertaan, eli haulla kannattaa tarkempia kokemuksia ettiä.

Comment

• Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

Originally posted by Martti
          tuo FK:n 75:set etujouset ei kyllä tiputa ku sen 50-60mm maksimissaan e34:sessa. tästäkinhän on jauhettu jo moneen kertaan, eli haulla kannattaa tarkempia kokemuksia ettiä.
          Aivan ja taitaa olla enemmän tänne teknikkaosioon kuuluva aihe kuin ongelmiin.
          sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• Larpa
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 18
            • Kuopio

Originally posted by Leka
            Aivan ja taitaa olla enemmän tänne teknikkaosioon kuuluva aihe kuin ongelmiin.
            Noh jos sitä ostas sit tollasen jonkun satsin... Joo niin mä tajusin vasta sitten kun laitoin että meni väärälle puolelle... Pahoittelen...

Comment

• Jeff
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 202
              • Mämmilä

Originally posted by Larpa
              Paljon tota 535i -89.vm kannattas madaltaa, että ois vielä suht koht pehmeä ajaa...? vanteet on Dezent S 18" Renkaat 225\40 18" ja mitkä ois sit hyvät jouset hinta\laatu suhteeltaan?
              Älä madalla yhtään. Joka sentti huonontaa ajo-ominaisuuksia. Ulkonäöllinen vaikutuskin on sama; mitä matalampi, sen typerämmän näköinen.

Comment

• Cock
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 752
                • Tsadi

Originally posted by Jeff
                Älä madalla yhtään. Joka sentti huonontaa ajo-ominaisuuksia. Ulkonäöllinen vaikutuskin on sama; mitä matalampi, sen typerämmän näköinen.

Khyyl kai sen näin on sitte oltava....
                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                Audi A6 C7 S-Line ABT

Comment

• Satuli
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 28
                  • Pori

Olen kanssa etsiskellyt alustasarjaa e34 bemuun, tosin vain 2.5 koneella. Oisko muita suositeltavia (kohtuuhintaisa) satseja, kuin tuo Kitupiikin? Olen vaan kuullut, että kaikki ei oo ihan ollut tyytyväisiä ko. alustasarjaan...
                  BMW E34 525i 1993

Comment

• Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

Originally posted by Satuli
                    Olen kanssa etsiskellyt alustasarjaa e34 bemuun, tosin vain 2.5 koneella. Oisko muita suositeltavia (kohtuuhintaisa) satseja, kuin tuo Kitupiikin? Olen vaan kuullut, että kaikki ei oo ihan ollut tyytyväisiä ko. alustasarjaan...
                    kyllä tuohon alustaan hintaan nähden voi olla ihan tyytyväinen. ei varmaan voi mihinkään h&r/bilstein yhdistelmään verrata, mutta siis ei tuo mikään huono minusta ole. täytyy vaan ottaa huomioon jo aikaisemmin mainuttu tosiasia, että tuskin kukaan e34:sen kyseessä ollessa on saavuttanut 75mm madallusta etupäässä noilla 75/40 jousilla. takaa se ottaa sen luvatut 40mm.

lyhyesti omien kokemusten ja täältä/muualta luetun/kuullun perusteella voisin väittää, että näissä halvemmissa seteissä tuo FK on ihan harkinnan arvoinen alusta. toki muitakin löytyy.

Comment

• ihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 243
                      • Kota

Lesjöförsin jouset ja Bilsteinin sport iskarit (keltaset) tuli laitettua tossa kuukaus takaperin. Ei valittamista muuten, mutta vähän jäykän puoleinen setti. Ja takapään ulosjousto vaimennus sais olla pinnan tai pari vahvempi.

Tossa yks huono/valovikanen kuva.
                      Attached Files
                      Last edited by ihi; 10-04-2006, 11:16.

Comment

• Save
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 189
                        • Lohja

Originally posted by Oizo
                        http://www.kitupiikki.net/productdescription1352.aspx
                        399€

http://www.kitupiikki.net/productdescription1353.aspx
                        409€

Ja 2,5 kone painaa vielä vähemmän kun 3,5 et siitäkin edessä muodostuu eroa (tiedä sitten tarkkaan kuinka paljon) mutta kuitenki..
                        E39 523i Sedan

ex: E36 328i Coupe M-Sport

Comment

• alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

Niin jos vielä tuosta FK:n sarjoista ja e34:n painoeroista. Nuo FK:n sarjat ovat kaikki samat 520i 12v - 535i? Koneilla on totisesti painoeroa ja lisäksi esmes AC nostaa keulan painoa. Toisaalta itselläni olisi 520i 24v:ssa akku keulalla joka varmasti nostaa 20 kg painoa.

Siis laadullisesti ei olla vertaamassa H&R/Bilstein - yhdistelmään, mutta hintaeroa on 235€(jouset)+2*170€(etuiskarit)+2*100€(takaiskarit )=775€-409€=366€ FK:n setin eduksi. Toisaalta jos laittais vain eteen Bilsteinit niin hintaeroa olisi 166€....

Onko noissa sarjoissa TUV-todistus, että madaltaa vain 40 mm? Ainiin, mutta ei tarvinnut olla -95 vanhemmissa todistusta vaan riittää, että maavaraa on 80 mm?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

Kertokaas nyt kuinka mun käy jos laitan tohon raktoriin (kuva alhaalla linkiss&#228 H&R -40/10 mm jouset (vai paljonko se nyt olikaan). Kun takana on et 8 ja rengas 245/45 9x16"-vanteella. Isossa töyssyssä otti rengas kerran kiinni kaareen. Perusasennossa kaaren ja renkaan välillä on noin 30 mm ja renkaan ulkoreuna on melkein kaaren alla joten takaa ei sovi madaltaa mitään 40 mm:ä tai ottaa kiinni kokoajan.

Vakiotakajousilla tuntuu keinuvan vaunu aika rankasti. Onko tollaset H&R:n takajouset jäykemmät kuin vanhat orggikset? Kaiken järjen mukaan pitäisi olla. Tuleeko mulla kaaren osuminen lisääntymään vai pysymään samana vai jopa vähentymään? Kaarien rullaus ei kiinnosta.
                            G30 520d xDrive

Comment

• alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

Mistä H&R:n -35/10 mm jouset halvimmalla? KL:ssä nykyään kuulemma 250€ eikä alennusta vaikka olisi klubilainen. eBayssakin taisi olla 210€ + kulut.

Mitä muita sarjoja on jotka madaltaa takaa korkeintaan 20 mm? On tossa sigun autossa takana et niin pieni, ettei saa enempää madaltaa. Kuitenkin vähän pitäisi Vaikee asiakas
                              G30 520d xDrive

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎