Mistä löytyis Vaasan alueella, mikä tarkistais ton kylmäkoneen aineet ja mahdolliset vuodot?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 ilmastointi ei toimi
Collapse
X
-
Mistä tuota vikaa kannattais etsiä, ennen kuin menee korjaajan työ, edellinen omistaja sanoi, että viime kesänä on laitetettu ainetta kylmäkoneeseen, olisko joku liitos hapettunu tai jotain? Viime kesänä se toimii vielä, mutta ei ole talven jäljiltä lähteny toimimaan! Olisko kellään ollut vastaavaa vikaa?
-
-
kyllähän toi joka kevät tulee esiin. jostain vuotaa/kuivuu talven aikana... Kannattaa ensin täyttää nesteet ja laittaa sekaan väriainetta, niin vuokohta on sitten ensi kerralla helppo paikallistaa. Ainakin helsingissä litkut+värit olivat vaihdettuna 120€.:: Pling!
Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa
Comment
-
-
Originally posted by janneylirantaMistä tuota vikaa kannattais etsiä, ennen kuin menee korjaajan työ, edellinen omistaja sanoi, että viime kesänä on laitetettu ainetta kylmäkoneeseen, olisko joku liitos hapettunu tai jotain? Viime kesänä se toimii vielä, mutta ei ole talven jäljiltä lähteny toimimaan! Olisko kellään ollut vastaavaa vikaa?
Eli kannattaa kysellä onko sielläpäin jotain pajaa joka pystyy koeponnistamaan järjestelmän. Aineet maksaa kuitenkin n.100€ ja ei ne siellä pysy nytkään kauaa, jos edellisetkin on vuoden sisään hävinneet... Ja kuivain olisi tietysti hyvä vaihtaa myös, jos on aineet hävinneet...
Comment
-
-
Jos on aineet hävinneet, niin antaako mitään vikakoodia? Itsellä ilmastointi ei myöskään lähde nyt käyntiin, mutta aineet tarkistettu viime vuonna ja silloin oli jopa hieman liikaa ainetta ja vika ilmastoinnin ajoittaiseen toimimattomuuteen löytyi kompuran kytkimestä. Toisessa ilmastointijutussa (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=50034) oli mainittu, että aineen vähyyden voi tarkistaa itse kuivaimen kytkimillä (2 kpl). Kuivain on oikealla lamppujen läheisyydessä, mutta mitenköhän nuo kytkimet pitäisi testata?
Edit: Onko vaara tuohota jotakin, jos pakottaa kompuran päälle (12V suoraan kompuralle) ja aineet ovat vähissä? Tarkistusluukusta katsoessa näyttää kuitenkin vihreältä ja kuplia/samentumaa ei näy.Last edited by O.K.; 04-05-2006, 08:48.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Kuivaajasäiliöllä olevan painekytkimen ohittamalla saa jotain viitettä viasta. Jos kompura lähtee pyörimään painekytkimelle tulevat johdot yhdistämällä, on vika todennäköisesti liian vähäisessä kylmäaineen määrässä.
Tästä johtuen ei kannata kovin kauaa pitää piuhoja yhdessä, saattaa kompura vaurioitua.
QOUTE:Edit: Onko vaara tuohota jotakin, jos pakottaa kompuran päälle (12V suoraan kompuralle) ja aineet ovat vähissä? Tarkistusluukusta katsoessa näyttää kuitenkin vihreältä ja kuplia/samentumaa ei näy.
Ei niitä kuplia näy, jos kompura ei pyöri. Järjestelmän oikein toimiessa näkyy lasissa muutamia kuplia.
Comment
-
-
Tänään käytin ilmastointihuollossa oman e34. Ennen huoltoa puhalteli semmosta 10 asteista ilmaa ja huollon jälkeen noin 4-5 asteista, puhallin 3 nopeudella. Isceon 49 oli jo ennestään niin lisättiin sitä sitten eikä rs-24, 1.2kg meni tavaraa sinne.
Kylmäainetta oli varmaan karannut koska sähköflekti on ollut toimimattomana ja sen takia on paine päässyt kasvamaan korkeaksi. Mitään vuotoja ei löytynyt.
Comment
-
-
Tännekin apuja
Täältä löytyy sellaien vika että lähtee kyllä päälle mutta polttaa nro 9 sulakkeen hetken päästä tai heti. Kompuran sulake toi 9 muuten, syytä en tiedä mutta rupeis olemaan tuo ilmastoinin toiminta aika ajankohtaista. Painetta systeemissä oli viime kesänä 5.5bar jolloin teki ihan samaa.Retard Member
Comment
-
-
Ei kierrä aineet
No kysytään samalla, ku kävin viime syksynä täyttämässä laiteistoon kylmä ainetta ja mitään ei tapahtunut, ja se täyttäjä jätkä sanoi että aineet ei kierrä että on joku ventiili jumissa. Mistä semmoinen venttiili löytyy?
Vai onko vika jossain muualla onko kellään ollu sammanlaisia onkelmia?
Comment
-
-
Originally posted by herjaTäältä löytyy sellaien vika että lähtee kyllä päälle mutta polttaa nro 9 sulakkeen hetken päästä tai heti. Kompuran sulake toi 9 muuten, syytä en tiedä mutta rupeis olemaan tuo ilmastoinin toiminta aika ajankohtaista. Painetta systeemissä oli viime kesänä 5.5bar jolloin teki ihan samaa.
Se on sen kompuran "kytkimen" kela joka tuon sulakkeen polttaa. Luultavasti kela lämmennyt vähän liikaa joskus ja lakat palaneet. Tai sitten piuha jostain nirhautunut ja iskee maihin.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by Michael HaidenKuivaajasäiliöllä olevan painekytkimen ohittamalla saa jotain viitettä viasta. Jos kompura lähtee pyörimään painekytkimelle tulevat johdot yhdistämällä, on vika todennäköisesti liian vähäisessä kylmäaineen määrässä.
Tästä johtuen ei kannata kovin kauaa pitää piuhoja yhdessä, saattaa kompura vaurioitua.
Nyt vain kylmäaineen täyttöön ja mahdollista vuotoa paikallistamaan...
Edit: Jossakin muussa topicissa oli juttua ilmastoinnin merkkivalon päälle menemisestä. Minulla ainakin automaatti-ilmastoinnissa valo meni päälle, vaikka kompressori ei käynnistynytkään.Last edited by O.K.; 06-05-2006, 21:20.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by MasinolSe on sen kompuran "kytkimen" kela joka tuon sulakkeen polttaa. Luultavasti kela lämmennyt vähän liikaa joskus ja lakat palaneet. Tai sitten piuha jostain nirhautunut ja iskee maihin.Retard Member
Comment
-
-
Syy ilmastoinnin toimimattomuuteen selvisi: Tukossa ollut ekspansioventtiili (x-venttiili). Liikkeessä meni vaihtamiseen 3h, kun ilmastointiputkien rintapellin läpivientien kiristysruuvien avaamiseksi pitää purkaa konehuoneen puolelta aika reilusti ja kaikki ruuvit olivat kuulemma aika ahtaissa paikoissa.
Mutta nyt puhaltaa 3-4 -asteista ilmaa
Edit: oli sieltä siis aineetkin poistuneet, joten tuo paineanturitestaus oli toimiva tapa selvittää aineiden määrä. Huollossa kompura lähti heti käyntiin, kun lisäsi edes hiukan ainetta.Last edited by O.K.; 17-05-2006, 08:32.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment