E34: Lämmöt nousee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arseee
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 6

    E34: Lämmöt nousee

    Joo elikkäs lämmöt nousee ns. normaliajossa melkolailla tappiin asti. Jäähytinnesteet ja muut pitäisi olla kunnossa elikkäs mitkä kaikki asiat voi vaikuttaa tähän ongelmaan? Itse kaikkia testannut mitä nyt osaan sille tehdä

    Edit: joo tulipa tuossa mieleen että vois testata noiden muiden samankaltaisia ratkaisuja eka

    -> Elikkäs 530 bensakone
    Last edited by arseee; 09-05-2006, 20:04.
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by arseee
    Joo elikkäs lämmöt nousee ns. normaliajossa melkolailla tappiin asti. Jäähytinnesteet ja muut pitäisi olla kunnossa elikkäs mitkä kaikki asiat voi vaikuttaa tähän ongelmaan? Itse kaikkia testannut mitä nyt osaan sille tehdä

    Edit: joo tulipa tuossa mieleen että vois testata noiden muiden samankaltaisia ratkaisuja eka
    aloita kertomalla onko bensa vai diisseli koneella.

    sitten voisi olla hyvä tarkistaa tuleeko syyläri kunnolla kuumaksi.

    sitten se ohut merkkivesiletku joka tulee paisunta säiliölle niin varmistu että se ei ole tukossa

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Ja jos bensakone niin mikä?

      Comment

      • penariM5
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 62

        #4
        visko

        kato onko visko kunnossa.
        jos pyörii ihan sika hiljaa niin luultavasti ei toimi.

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Nouseeko lämmöt ajossa vai paikallaan?
          E39 520iA -02

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Vesipumppu kannattaa myös tarkistaa, varsinkin jos on mallia M50 ja korkkaa 'heti' / paljo rajummin kuin M20:n vastaava (siis yleensä).
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • GANTZU 535i
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 815
              • 00720 Helsinki

              #7
              Sammuta moottori lämpöisenä, aukaise hetken kuluttua paisuntasäiliön korkki. Tapahtuuko mitään? Jos nesteet tulvii ulos, järjestelmässä liikaa painetta -------> kannentiiviste sökö tai kannessa halkeama..
              -Official member of BTCF-Sauna team-
              -KUOPION PUTKIMIEHET - team

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                Originally posted by GANTZU 535i
                Sammuta moottori lämpöisenä, aukaise hetken kuluttua paisuntasäiliön korkki. Tapahtuuko mitään? Jos nesteet tulvii ulos, järjestelmässä liikaa painetta -------> kannentiiviste sökö tai kannessa halkeama..
                turvallista matkaa

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11738
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by larmatin
                  turvallista matkaa


                  No jos lämmöt kerta nousee ajossa niin lähtisin ettimään seuraavista vikaa: termostaatti jumissa (vesi ei kierrä syylärin kautta ollenkaan), vesipumppu vetelee viimeisiään tai huonosti ilmattu järjestelmä (vesi ei kierrä kaikkialla)

                  lämmöt kyllä pysyy normaalissa ajossa vaikkei viskoa olisi ollenkaan...paikallaan tietty homma on toinen

                  jos nyt tarkastaisit noi kolme vinkkiä ennen kuin alat tekemään kansiremppaa

                  Comment

                  • arseee
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 6

                    #10
                    Originally posted by Esko


                    No jos lämmöt kerta nousee ajossa niin lähtisin ettimään seuraavista vikaa: termostaatti jumissa (vesi ei kierrä syylärin kautta ollenkaan), vesipumppu vetelee viimeisiään tai huonosti ilmattu järjestelmä (vesi ei kierrä kaikkialla)

                    lämmöt kyllä pysyy normaalissa ajossa vaikkei viskoa olisi ollenkaan...paikallaan tietty homma on toinen

                    jos nyt tarkastaisit noi kolme vinkkiä ennen kuin alat tekemään kansiremppaa
                    joo ei eilen ainakaa enää noussu lämmöt ku ilmasin kunnolla, mut nyt tuli se ongelma ettei bensa- eikä lämpömittari toimi enää pitänee rueta sitä seuraavaks tutkailemaan.
                    Last edited by arseee; 09-05-2006, 23:00.

                    Comment

                    Working...
                    X