Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 E34 takaiskarin kiinnitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jouskari
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 442
    • Tampere

    520 E34 takaiskarin kiinnitys

    Laiskan kysymys tänne kun ole ei korjauskirjaa eikä huvita purkaa turhia paikkoja.

    Kumpaa kautta e34:sen takaiskarin yläpään pultit on suunniteltu avattaviksi?
    Peräkontista?
    vai kuten e28:sissa jotenkin kaiutin / hattuhylly auki kiskomalla? Miten se edes mahtaa irrota tässä..
    Vai takapenkki irroittamalla?
    Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by Jouskari
    Laiskan kysymys tänne kun ole ei korjauskirjaa eikä huvita purkaa turhia paikkoja.

    Kumpaa kautta e34:sen takaiskarin yläpään pultit on suunniteltu avattaviksi?
    Peräkontista?
    vai kuten e28:sissa jotenkin kaiutin / hattuhylly auki kiskomalla? Miten se edes mahtaa irrota tässä..
    Vai takapenkki irroittamalla?
    takapenkki ja hattu-hylly poois

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by larmatin
      takapenkki ja hattu-hylly poois
      Jep, helpommalla pääset noin kun että yrität irroittaa yläpäätä ottamalla pelkästään takakajareiden ritilät pois...

      http://www.nmia.com/~dgnrg/page_28.htm
      http://bmwe32.masscom.net/johan/rear...ing_strut.html

      Ja se korjauskirja löytyy E34 FAQ:sta
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • keisari88
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 128
        • Lappi

        #4
        Eipä tarvinut omasta kuin ottaa selkänojan sivu irti ja mahtui irrottamaan mutet.
        BMW 523i Touring -98

        Comment

        • pmtk
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1560
          • Iisalmi

          #5
          Jatketaas tätä. Vinkkejä E34:sen (-89, 525) takaiskarin alapään irrottamiseksi. 22:nen pultti on irti, jousia puristettu ja yläpään kolme pulttia irti. Iskarin alapää on vaan aivan tolkuttoman tiukassa, että keinot loppuu kesken. On lämmitelty, kammettu ja hakattu moskulla. Ideoita??
          E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

          Comment

          • alonap-1
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 824
            • Hollola

            #6
            Originally posted by pmtk View Post
            Jatketaas tätä. Vinkkejä E34:sen (-89, 525) takaiskarin alapään irrottamiseksi. 22:nen pultti on irti, jousia puristettu ja yläpään kolme pulttia irti. Iskarin alapää on vaan aivan tolkuttoman tiukassa, että keinot loppuu kesken. On lämmitelty, kammettu ja hakattu moskulla. Ideoita??
            Mä tein työkalun tota varten. rautakankeen hitsasin sopivan paksusen pultin päähän ja nilkutin edestakas autonpohjan suunnassa(varottava liiallista voimaa).apumies kampeaa samaan aikaan iskaria ulospäin kiinnityssilmukan kohdilta, eipä yksikään iskari ole istunut paikallaan yli viittä minuuttia.
            42 1:1,6 70/30

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #7
              Jollei vanhoja iskareita tarvita ehjinä niin poralla sopiva reikä alapäästä läpitte ja siitä esim. ristipääruuvarin varrella lukita kumipuslan ulkokuori ja sisäputki toisiinsa. Sittan pari KUNNON huitasua (mieluiten nimeltämainitsemattoman merkkisellä ruotsalaisvasaralla ) ja jo posahtaa irti.
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by nut View Post
                Jollei vanhoja iskareita tarvita ehjinä niin poralla sopiva reikä alapäästä läpitte ja siitä esim. ristipääruuvarin varrella lukita kumipuslan ulkokuori ja sisäputki toisiinsa. Sittan pari KUNNON huitasua (mieluiten nimeltämainitsemattoman merkkisellä ruotsalaisvasaralla ) ja jo posahtaa irti.
                Tuossa on kyllä ideaa. Niitä takaiskareita ei todellakaan tarvita enää, joten näin voisikin toimia.
                E39 ja E91

                Comment

                • pmtk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1560
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by nut View Post
                  Jollei vanhoja iskareita tarvita ehjinä niin poralla sopiva reikä alapäästä läpitte ja siitä esim. ristipääruuvarin varrella lukita kumipuslan ulkokuori ja sisäputki toisiinsa. Sittan pari KUNNON huitasua (mieluiten nimeltämainitsemattoman merkkisellä ruotsalaisvasaralla ) ja jo posahtaa irti.
                  Kiitti vinkeistä. Taidetaan koettaa tätä. Probleemahan on se, että iskaria saa moukaroida ja kammeta vaikka kuin paljon, eikä siitä hyötyä ole, jos/kun kumi antaa aina sopivasti periksi.
                  E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by nut View Post
                    Jollei vanhoja iskareita tarvita ehjinä niin poralla sopiva reikä alapäästä läpitte ja siitä esim. ristipääruuvarin varrella lukita kumipuslan ulkokuori ja sisäputki toisiinsa. Sittan pari KUNNON huitasua (mieluiten nimeltämainitsemattoman merkkisellä ruotsalaisvasaralla ) ja jo posahtaa irti.
                    HULTAF***

                    Jos taas haluaa saada takaiskarin ehjänä irti niin kannattaa porata ruuvin kantaan keskiökuoppa ulosvetäjän kärjelle ja ottaa alapää 2-sakaraisella ulosvetäjällä irti. Aina tämäkään ei toimi, vaan se alapään ohjausholkki on niin ruostunut kiinni ettei se lähde irti ilman väkivaltaa.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • pmtk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1560
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by nut View Post
                      Jollei vanhoja iskareita tarvita ehjinä niin poralla sopiva reikä alapäästä läpitte ja siitä esim. ristipääruuvarin varrella lukita kumipuslan ulkokuori ja sisäputki toisiinsa. Sittan pari KUNNON huitasua (mieluiten nimeltämainitsemattoman merkkisellä ruotsalaisvasaralla ) ja jo posahtaa irti.
                      En tiiä, oliko nimeltämainitsematon ruotsalaisvasara kyseessä, mutta tämä vinkki auttoi. Kiitokset!
                      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        #12
                        Kaikkein parhaiten lähtee iskarin alapäät irti ehjänä,on ottaa tarpeeksi iso kiintoavain noin 30-40 mm väliltä(en nyt muista tarkkaan)ja sillä siitä suorakulmaisesta metallilätkästä kiinni ja heiluttaa muutaman kerran edestakaisin.Sen huomaa kun löystyy ja iskarin voi kammeta pois vaikka meisselillä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎