Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 -95 hyökkäilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bob
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 16

    e34 520 -95 hyökkäilee

    Kävin tuossa eilen ajamassa kesäkelissä ensimmäisen pitemmän matkan (100 km ) ja pysähdyttyäni n. 20 minuutiksi ja käynnistettyäni auton uudelleen alkoivat kierrokset seilaamaan 800 - 3000 väliä. Sama ongelma jatkui vielä tänään siten, että käynnistettyäni auton tyhjäkäynti oli n. 2500 rpm ja 10 sekunnin kuluttua alkoi taas tuo seilaaminen. Voikos tälle rähmäkäpälä tehdä jotakin ihan kotikonstein vai pitääkö rikkoa säästöpossu?

    Autossa on tämä paikallisten Euro2 normitushässäkkä asennettuna, joka omalta osaltaan käsittääkseni ohjailee tuota tyhjäkäyntiä.
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    #2
    Itsellä samanlainen ongelma joskus -95 525i:ssä mutta tyhjäkäynti seilaa vain n. 500rpm suuntaan tai toiseen...

    Vaikuttaa tyhjäkäyntimoottorilta. On vain niin hankalassa paikassa imusarjan alla että aika vaikea päästä käsiksi purkamatta...

    Ohjeita tähän toimen piteeseen otetaan ilolla vastaan....???

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1223
      • Pori

      #3
      Juu kannattaa se euro2- normihässäkkä heittää pois sieltä. Mulla loppu seilaaminen siihen.
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Originally posted by eizzi
        Itsellä samanlainen ongelma joskus -95 525i:ssä mutta tyhjäkäynti seilaa vain n. 500rpm suuntaan tai toiseen...

        Vaikuttaa tyhjäkäyntimoottorilta. On vain niin hankalassa paikassa imusarjan alla että aika vaikea päästä käsiksi purkamatta...

        Ohjeita tähän toimen piteeseen otetaan ilolla vastaan....???
        Ei siihen sen kummempia ohjeita tarvita. Purat muovia ja letkua edestä pois ja naksauttelet ranteet kohdilleen. Tulee pois sieltä n. 20 minuutissa. Itsellä ei ICV:n liuottelu auttanut ajoittaiseen seilaamiseen.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • pmtk
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1560
          • Iisalmi

          #5
          Ei se ICV niin pahassa paikassa ole, miltä näyttää. Ei tosiaan muuta kun tavaraa pois edestä vaan ja kannattaa esim imusarjaan menevä letku irrottaa imusarjasta eikä ICV:stä. Ainakin minä sain sen helpommin.

          Eipä tosin omassa M50B20:sessä auttanu ICV:n putsailu. Pitää varmaan seuraavaksi käyttää mittaamassa päästöt ja niiden perusteella koettaa arpoa, josko olis lambdassa vika. Imuvuotoja tietääkseni ei ole.

          Tuosta euro2-normihässäkästä minulla ei ole tietoa.
          E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

          Comment

          • Bob
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 16

            #6
            Ongelma ratkaistu, kesti vaan kauan saada bemarin huollosta aika.

            Käytin siis autoa parilla pikkukorjaamolla, se yksi letku, mikä lähtee siitä edestä ylhäältä sinne jonnekkin pakosarjaan päin oli sökö, mutta ei aiheuttanut ongelmaa.

            ATU:lla sitten lukivat vikakoodeja ja nostivat kädet pystyyn.

            Bemarilla oli vain puolen kuun jono, mutta nyt auto on kunnossa. Vika siis oli:

            "Steckergehäuse am Drosselklappen-Potentiometer"-sökö joka vaihdettiin. Suomeksi tuo lienee kaasuläpän potikan liittimen kuori ().

            Korjauksen hinta oli kaikkineen 72 ekeä, mistä suurin osa DME:n diagnostiikkaa (tuo vaihdettu osa oli n. 20 ekeä). Ja pesivätkin auton vielä kaupan päälle . Eli halvalla päästiin tällä kertaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎