Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 vetokoukkuropleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1855
    • Lappeenranta, Finland

    E34 vetokoukkuropleema

    Tourinkini tuli eilen perämällikorjauksesta. Asiallinen tuli, meni pari vanhaakin lommoa samalla kertaa Camaron vakuutuksesta

    Mutta, autossa on siis mitä todennäköisimmin orkkis irroitettava vetokoukku. Itse kerran yritin saada sitä irti, mutta avainpesä on syöpynyt ihan pilalle enkä ole varma oliko avainkaan edes sopiva. Anyway, lukko on ihan jumissa ja sen näköinen että on sökö muutenkin.

    Noh, korjaamossa olivat saaneet koukun irti. En kyllä tiedä miten. Ongelma on nyt siinä kun eivät saaneet sitä takaisin. Itse en vielä ole ehtinyt tutkia tarkemmin. Uskon kyllä, että olisivat laittaneet jos olisivat saaneet.

    Kuvassa on siis tämä tapaus. Tuota mustaa nuppia kääntämällä menee tuo tappi sisään ja koukun saa muljautettua paikalleen ja sitten tappi nupista kääntämällä esiin, näinhän se kaiketi menee. Mitäs jos nappaa pläkkändekkerin käteen ja kylmästi poraa veks koko lukkopesän nupin keskeltä ? Saisiko sillä konstilla nupin lukituksen purettua ? Tuo lukkohan kaiketi vain lukitsee tuon nupin. Itse iso nuppi kyllä vähän liikkuu sen minkä lukko antaa periksi, joten se ei tunnu olevan jumissa.

    Ja mikä merkitys on tuolla koukun "selkäpuolella" olevalla piikkimäisellä osalla, joka on about kynsien välissä. Ainakin se näkyy liikkuvan tuon tapin mukana rakenteesta päätellen.

    Toinen juttu samaa autoon liittyen. Etupuskuri meni samassa rytäkässä myös vaihtoon ja vanhassa oli siinä keskellä alhaalla ihan oikea ritilä, tässä uudessa on samaa näköä, mutta on umpinainen. Mahtaako olla suurta vaikutusta lämpöihin, nyt ilma menee läpi vain puskurin yläpuolelta... Missä mallissa on tuollainen umpinainen ?

    Olisiko joitain vinkkejä ???
    Last edited by 525iiäxä; 05-09-2006, 22:40.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #2
    Originally posted by 525iiäxä
    Toinen juttu samaa autoon liittyen. Etupuskuri meni samassa rytäkässä myös vaihtoon ja vanhassa oli siinä keskellä alhaalla ihan oikea ritilä, tässä uudessa on samaa näköä, mutta on umpinainen. Mahtaako olla suurta vaikutusta lämpöihin, nyt ilma menee läpi vain puskurin yläpuolelta... Missä mallissa on tuollainen umpinainen ?
    No nyt kun sanoit, niin myös minulla on keväisen puskurinvaihdon jäljiltä se alaosa ummessa. Hieman kanssa ihmettelin asiaa, mutta koska kyseessa on alkuperäinen Laakkoselta haettu varaosa, niin en sitten jaksanut kiinnittää asiaan enempää huomiota. Tähän hätään ei ole vanhempia kuvia, joten en voi varmaksi sanoa, oliko se kolo aiemmin auki. Lämpöihin, ilmastointiin, jne. en ole sillä toistaiseksi huomannut ollevan vaikutusta. Ja autohan on '93 525i.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1855
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Joo, no selviää ajan kanssa onko vaikutusta vai ei. Mutta tuo koukkujuttu kummastuttaa enemmän.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • nut
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1613
        • Vaasa/Kauhajoki

        #4
        Originally posted by 525iiäxä
        Joo, no selviää ajan kanssa onko vaikutusta vai ei. Mutta tuo koukkujuttu kummastuttaa enemmän.
        Oletko varma, että se on lukossa? Varmaan olet kokeillut mutta muistikuva sellainen että tuota nuppia täytyy painaa alaspäin samalla kun kääntää ja perkeleen jäykkä se ainakin omassa oli, meinas usko loppua mutta kyllä se siitä aukes.

        Ja tosiaan kun omaan vaihdoin joskus etupuskurin niin samaten tukossa oli alhaalta, eipä tuo ole ainakaan lämpöihin tms mitenkään vaikuttanut edes kuumimmilla kesähelteillä.
        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1855
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Originally posted by nut
          Oletko varma, että se on lukossa? Varmaan olet kokeillut mutta muistikuva sellainen että tuota nuppia täytyy painaa alaspäin samalla kun kääntää ja perkeleen jäykkä se ainakin omassa oli, meinas usko loppua mutta kyllä se siitä aukes.
          That's it !! Ei ollut lukossa, mutta aika tosi jäykkä oli. Tai jos oli lukossa, niin ei oo enää Nuppia vääntämällä ei tapahtunut mitään. Laitoin nupin höyläpenkin leukojen väliin ja käänsin koukusta niin johan antoi periksi. Koukku on nyt paikallaan, eikä tarvinnut rikkoa mitään. KIITOS !

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎