Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumpi E34 vai E39?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NCL
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 7

    Kumpi E34 vai E39?

    Noi Bmw E34 520-528 ja E39 520-525 kumpi on parempi suoritukseltaan ja ajo käsiteltävyydeltään hyvä ja kumpi on taloudellisempi ja tiiättekö noitten mallien hyviä puolia ja niitä huonoja.
    Jos vioista tiiätte ni kertokaa ni ne autaa aikalailla. Jos on vaikka jotain mallli kohtaisia vikoja.
    Mitä mallia te suosittelette ja miksi?
    Last edited by NCL; 05-06-2006, 11:06.
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Selvennäs nyt hiukan että haluatko tietää 5-sarjasta(E28, E34, E39) vai 3-sarjasta(E30, E36)? Vitossarjoista ei löydy malleja 320-328, kolmossarjasta kylläkin. Tuolta bmwclubin sivuilta löytyy infoa eri malleista.
    > www.bmwclub.fi > bmw tietoutta
    > http://www.ajovalo.net/Mallit/BMW_E46.htm
    > http://www.ajovalo.net/Mallit/BMW_E39.htm
    > http://www.ajovalo.net/Historia/bmw_500_88.htm

    Näillä tiedoilla pääset alkuun.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      e34 on klassinen 80-luvun tuote kun taas e39 on 90-luvun konstruktio joten näitä nyt on paha edes verrata. Jos edessä on jokin valintatilanne, niin tietenkin e39.

      Comment

      • timppa811
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 856
        • Pohojammaa

        #4
        Huoh mitä kysymyksiä.... Siis kysykkö oikeasti että kumpi on parempi, uus vai vanha 5-sarjalainen...sama kun kysyisit, etää onko tulevaks käyttö-autoksi parempi saab 96(pornosukkula) vai saab 9-5aero...

        Comment

        • ana80
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 150
          • Lohja

          #5
          Mitäs vikaa e34:ssa? Samalla rahalla saa maukkaan e34 m5, kuin e39 karvalakki mallisena!

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            Jos ei oo rahasta kiinni niin e39 ehdottomasti, mut e34 saa halvemmalla ehkä paremman hinta/laatu suhteessa...
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Jezuz
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 165
              • Varkaus

              #7
              Saattaa olla tietysti mutuakin, mutta jotenkin muodostunut sellai kuva että e34 ei happane ihan samaan tahtiin ku e39 !!
              Pimpanos Los Poslinos

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                e34:ssa ei ole eksoottisia akun tyhjenemis ongelmia eikä auto jaa valmius tilaan yksinään tyhjäämään akkua... Eikä touringin konttikaan mätäne poikki e34:ssa. Jos rahat riittää niin tietenkin virheetön erittäin vähän ajettu e28, niitä vielä löytyy.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Jezuz
                  Saattaa olla tietysti mutuakin, mutta jotenkin muodostunut sellai kuva että e34 ei happane ihan samaan tahtiin ku e39 !!
                  No voin luvata että tuo on TODELLAKIN ihan pelkkää MUTUA....
                  Jossain e39:ssä...siis huom: Vain joissain harvoissa e39:ssä on näitä luukkujen saumausongelmia(äänekkäitä tosin?), mutta muuten e39 on todellakin x5 huonommin ruostuva kuin sinkkiämpäri. e34:n alkupää on kuitenkin mätänevää vaikka loppupää onkin jo hyvin suojattua/sinkattua. Kuitenkin ns.vanhan koritekniikan edustajana e34:sta voi loppupäänkin yksilöistä löytyä pahimmillaan "pehmeyttä" millä on muutakin merkitystä kuin pelkkä esteettinen vaikutus. e39:n ostaja siis havaitsee omin silmin KAIKEN mahdollisen korroosio-ongelman mitä tässä kopassa voi olla ja e34:ssa vain endoskoopilla/purkaen.

                  ps.Mikään kontti ei siis todellakaan mätäne poikki e39:stä...

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    #10
                    Semmonen huomio on tullut tehtyä että loppupään E34:set on monesti maalipinnaltaan parempia kuin ekat suomi E39:t. Loppupään E34 kantahan on liki täysin tuontiautoja. Esim vuonna 1994 suomeen tuli Vehon kautta 32 kpl 500 sarjan BMW:tä, joista suurin osa oli vielä mallia 518 sedan....Noissa E39 suomivermeissä tuppaa oleen monesti sen liki 300 tkm. Ja se kyllä näkyy pinnassa. Kyljissä ja katossa on helposti rupia ja pinta aivan naarmuilla pesuista kivistä yms.... Uutta maalia ne tarttis päällensä.

                    E34:set on todella halpoja nykyään. Niitä on niin paljon tuotu. Ei asia ole ihan yksiselitteinen, jos on esim. 10 teur rahaa, kumman ostat sen 300 tonnia ajetun suomi E39 520:sen vm 1996 vai jonkun kaikilla mausteilla olevan 1996 tuonti E34 touringin? E39:stä voi katsella vaikka tota vapina tutina threadia...niin saa vinkkiä mitä paljon ajetun E39:sen elämä voi olla.
                    Last edited by jpeltoma; 04-06-2006, 21:26.
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #11
                      Hommaa e39 ellei ole budjetista kiinni. Kuten jo monesti todettua, e34 on selkeästi vanhempaa tekoa sekä teknisesti että muotoilulta. Toki on myös totta, että jos on valittava hyvän e34:n ja paskan e39:n väliltä, niin e34 sitten.

                      Originally posted by jpeltoma
                      E39:stä voi katsella vaikka tota vapina tutina threadia...niin saa vinkkiä mitä paljon ajetun E39:sen elämä voi olla.
                      Hommahan lähtee siitä, että ostaa kunnossa olevan auton. "Pikkuvikaisen" e39:n ostajalla saattaa hiukset harventua kun pikaisesti yrittää korjata niitä "pikkuvikoja". Minkä tahansa paljonajetun auton kanssa elämä lähentelee masokistin taivasta.
                      En usko että kohtuukilometreillä olevan hyvin huolletun e34:n ja e39:n välillä on merkittäviä eroja kestävyyden suhteen.

                      Edit: Vielä sellainen miete että kerta pohdit e34:n ja e39:n välillä, on kiikarissa alkupään e39:t. Koska kyseessä on uusi mallisarja, on siinä luonnollisesti enemmän lapsentauteja kuin viimeisissä e34:ssa...
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • jpeltoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 600
                        • pirkanmaa

                        #12
                        Ja varaosien osalta tilanne on E34:sen kannalta aika hyvä. Lähes kaikkee tarpeellista saa tarvikkeena ja hinnat on HALPOJA! Esim etutukivarsi 30 eur
                        :-O
                        __________________________________________________ ________________________
                        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                        Comment

                        • harald
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 252
                          • Kaarina

                          #13
                          E39

                          Mulla on ollut 4v E39 alla ja sitä ennen E34. En kyllä vois kuvitella, että palaisin E34:seen (vaikka olis 540 tai M5). Kyllä E39 on kaikinpuolin nykyaikaisempi - niin muotoilultaan, tekniikaltaan kuin ihan yleisilmeeltään. E39 on myös hiljaisempi ajettava. Saattaahan niitä tutinaongelmia olla jos alustassa on väljyyttä ja/tai renkaissa heittoa... Vastaavasti E34:sia vaivaa usein ohjauksen (ohjaussimpukan) väljyys, jolloin auto vaeltelee niin, että suorallakin joutuu koko ajan ohjaamaan. Ja kyllähän E39 varaosia saa siinä kuin E34:nkin, ei siinä ole mitään eroa. Kannattaa tsekata KL-varaosat, Motonet, Merteil ja eurooppalaiset varaosamyymälät netistä. Jos varaosien hinnat pelottaa, niin ei kannata ostaa kumpaakaan.

                          Nähtävästi kysymys on siis n. 10 vuotta vanhasta autosta, joten siinä ratkaisee paljon edellisen omistajan/omistajien huolenpito. Ei ole suurtakaan merkitystä kumpi korimalli on kyseessä. Oma suositukseni on kuitenkin ehdottomasti E39. Varmasti myös helpompi kauppaväline sitten taas kun seuraava autonvaihto on edessä (ellei meinaa ajaa loppuun).
                          W204 C350 AMG
                          Toyota Corolla 1.3XI 16V
                          Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                          Comment

                          • NCL
                            Newbiemmer
                            • May 2006
                            • 7

                            #14
                            joo toi E34 on kuitenkin ehkä realistisempi nimittäin ei sitä rahaakan ole hirveesti varaa maksaa yli ton 10t.€ ja sittenm on kuitenkin hyvä jäädä vähän rahaa ees säästettäväksi noihin vara osiin ja muuhun.
                            Tolla 10t.€ saa varusteilta ja muulta paremman kun E39.

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              #15
                              Niin jos rahaa on n. 10 k€, niin sanon vaan että laita 6-7 k€ autoon ja loput bensaan ja varaosiin
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎