Moi,
Taas oli vanhan auton kaikki edelliset pikkuviat korjattu, ja jopa Ringille ja takaisin ajettu. Nyt kuitenkin tuli seuraavan vian paikka - auto ei lähde käyntiin. Kun avainta kääntää kuuluu vain startin solenoidin naksahdus, ja gongin kumahdus. Check Controliin tulee herja: Sensor Oelstand. Se tarkoittaa öljynmäärän anturia, kyllä.
Liitin näytti hieman öljyiseltä, ähellettyäni edellisvaihdossa lorauksen 10W-60:stä sen päälle. Irroitin liittimen ja putsasin sitä hiukan, mutta asialla ei ollut toivottua vaikutusta. Startatessa ei startti pyöri, vaan ainoa seuraus mitä pitkällisellä renkkaamisella saavutetaan, on aivolaatikosta tuleva käytetyn sähkö haju. En kuitenkaan usko, että haju yksistään viittaa mihinkään aivoboksivaurioon, koska ennen kuin auto teki tämän lopullisen tenän (eilen), niin se hyytyi jo kertaalleen sunnuntaina. Tuolloin sain avainta renkkaamalla oikein kabiiniin asti sinistä savua, mutta hetken odoteltuani auto lähti kuitenkin normaalisti vielä käyntiin. Kuten maanantaiaamunakin.
Ensimmäinen toimenpide nyt tulee olemaan anturin irroitus öljypohjasta, sekä sen puhdistus ja mittaus. Mikäli tuokaan ei auta, niin ovat hyvät neuvot kalliit. Olisiko kellään heittää asiaan hyviä arvauksia/kokemuksia? Voiko vaikka startti olla vainaa?
T. Jussi
Taas oli vanhan auton kaikki edelliset pikkuviat korjattu, ja jopa Ringille ja takaisin ajettu. Nyt kuitenkin tuli seuraavan vian paikka - auto ei lähde käyntiin. Kun avainta kääntää kuuluu vain startin solenoidin naksahdus, ja gongin kumahdus. Check Controliin tulee herja: Sensor Oelstand. Se tarkoittaa öljynmäärän anturia, kyllä.

Liitin näytti hieman öljyiseltä, ähellettyäni edellisvaihdossa lorauksen 10W-60:stä sen päälle. Irroitin liittimen ja putsasin sitä hiukan, mutta asialla ei ollut toivottua vaikutusta. Startatessa ei startti pyöri, vaan ainoa seuraus mitä pitkällisellä renkkaamisella saavutetaan, on aivolaatikosta tuleva käytetyn sähkö haju. En kuitenkaan usko, että haju yksistään viittaa mihinkään aivoboksivaurioon, koska ennen kuin auto teki tämän lopullisen tenän (eilen), niin se hyytyi jo kertaalleen sunnuntaina. Tuolloin sain avainta renkkaamalla oikein kabiiniin asti sinistä savua, mutta hetken odoteltuani auto lähti kuitenkin normaalisti vielä käyntiin. Kuten maanantaiaamunakin.
Ensimmäinen toimenpide nyt tulee olemaan anturin irroitus öljypohjasta, sekä sen puhdistus ja mittaus. Mikäli tuokaan ei auta, niin ovat hyvät neuvot kalliit. Olisiko kellään heittää asiaan hyviä arvauksia/kokemuksia? Voiko vaikka startti olla vainaa?
T. Jussi
Comment