Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Menace
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 7
    • Kotka

    E34 M5 Turbotus

    Nyt kun näitä keskusteluja on käyny läpi ja soutanu pykäläviidakossa,on pää enemmän ja vähemmän sekasin.Joten kaipaisin selvennystä tälläseen asiaan ;

    Kun on olemassa se 20%-sääntö,tarkoittaako se sitä,kun oma auto on 3,6 l,niin mallisarjan tehokkain on se 3,8 l,ja mun auton tehot ei missään tapauksessa saa ylittää 20%:lla 3,8:n tehoja?Vai voiko esim. Kunnon korin jäykistyksillä,hyvillä isoilla jarruilla ja kunnon alustalla ottaa autosta enemmän,kuin mitä pykälät antaa myöten.Tässä tapauksessa 68 Hp olisi maksimi tehonlisäys...Jos nyt ajatellaan esimerkiksi turbon asennusta,uusia mäntiä,kankia ym...68 hp on aika äkkiä saavutettu :?

    Joku fiksumpi ihminen,valaiskaa...
    Autot on saksalaisia,kulkuvälineet tulevat muualta.
  • Gygt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 372
    • Kajaani

    #2
    eipä sitä oo pakko penkittää ku pikku paineilla konttoria varten... ja nurkan takana paineet kaakkoon.. ja kyllä näitä kirtely konsteja löytyy muitakin..
    KAJ. SRK. TURBO RACING

    Comment

    • Menace
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 7
      • Kotka

      #3
      Niinno...Ei muutaku kikkailemaa
      Autot on saksalaisia,kulkuvälineet tulevat muualta.

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        Originally posted by Gygt
        eipä sitä oo pakko penkittää ku pikku paineilla konttoria varten... ja nurkan takana paineet kaakkoon.. ja kyllä näitä kirtely konsteja löytyy muitakin..
        Noinhan ne kaikki "kovat" turbottelijat aina kehuu tekevänsä.. Eli taitaa olla pirun yleinen konsti. En oo vielä kuullu että tommonen EI olis onnistunu joltakin, eli tolle ne ei kai konttorilla voi mitään. :shock:

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Toisaalta ei kannata uskoa kaikkia "isojen poikien" juttuja...jos jonkun kiesistä on dynottu vaikka 240 kaakkia, jutuissa se pyöristyy ainakin 300 horseen...tehon yksikkö on kylläkin watti...

          Comment

          • *Kaide
            Moderator
            • Nov 2002
            • 3233
            • HELLsinki

            #6
            Mitens se E34 twinturbo josta on ollut juttua, eikös siinä ollut ~400hv?

            Sehän jää juuri siihen 68hv:n nurkille mutta potentiaalia taisi kuitenkin olla enemmänkin.
            Oliko auto leimattu noille tehoille, vai mitä...en muista...?
            E9, E21, E46/5, G01

            Comment

            • .:miksu:.
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 352

              #7
              Eikös se oo jo muutamassa topicissa todettu, että turbotus rinnastetaan moottorinvaihtoon, milloin vaihdon tekijä vakuuttaa vaihdetuttujen osien alkuperän, sopivuuden ja työn. Katsastusmiehelle ei oikeastaan kuulu kuin paperityö ja todeta laite katuturvalliseksi ja päästöiltään norminmukaiseksi.

              = Vastuu yksiselitteisesti on rakentajalla.

              Comment

              • Hasardi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1860
                • Der Hauptstad

                #8
                Originally posted by *Kaide
                Mitens se E34 twinturbo josta on ollut juttua, eikös siinä ollut ~400hv?

                Sehän jää juuri siihen 68hv:n nurkille mutta potentiaalia taisi kuitenkin olla enemmänkin.
                Oliko auto leimattu noille tehoille, vai mitä...en muista...?
                Jep, se on ihan kunnon rassi, tuplaturbo M5...tehtiin tuolla: www.streetturbo.fi. Siellä on myös kuvia projektista, kun klikkaat sivuilla Galleria osastoa. Loppui penkki kesken...lopuksi taisi olla siinä 600 hv:n paikkeilla muutamien säätöjen jälkeen!
                Stadtluft macht frei.

                Comment

                • Tykki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 197
                  • Ii

                  #9
                  ei saa millään konstilla ylittää sitä 20%-sääntöä, pois lukien erikoislupa joita myönnetään nykyään pirun nihkeästi. ja tietysti alusta vastaa sitä 3.8:a?
                  ja paljonko se sun kiesi painaa? pitää olla se vähintään 7kg/kw painoa, koska vaikka tuo 20% tehonylitys mallisarjan tehokkaimpaan sallitaan, niin tuo teho/paino suhde ei saa ylittyä missään tapauksessa, paitsi jos on kyse suoraan autotehtaasta. ja jos on vanhempi kuin -92 auto kyseessä, niin miksipä ei se turbotus onnistuis, jos yllä olevat kriteerit täyttyy. ja teholappu konttorille. ja sitten HOX! ei kannata säätää uudestaan ja ottaa samassa dynossa huipputehoja irti sitte ku on konttorilla käyty. nimittäin tiedän tapauksen jossa katsastuskonttorista on pyydetty teholappu faxilla firmasta jossa teho mitattiin, ja jälkeen leimaamisen.
                  "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                  -Andy McCoy

                  Comment

                  • rrracing
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 588
                    • Pyhtää

                    #10
                    minimi paineilla ne leimaa firmois :wink: eli ei muuta ku sen jälkee vivut kaakkoo
                    Tän hetkiset päristimet:

                    Peugeot Boxer -08 Työjuhta
                    Bmw 320 -92 M-Sport
                    Opel Corsa -93 Hifistelyauto
                    Ford Fiesta -82 TURBO

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎