Nyt kun näitä keskusteluja on käyny läpi ja soutanu pykäläviidakossa,on pää enemmän ja vähemmän sekasin.Joten kaipaisin selvennystä tälläseen asiaan ;
Kun on olemassa se 20%-sääntö,tarkoittaako se sitä,kun oma auto on 3,6 l,niin mallisarjan tehokkain on se 3,8 l,ja mun auton tehot ei missään tapauksessa saa ylittää 20%:lla 3,8:n tehoja?Vai voiko esim. Kunnon korin jäykistyksillä,hyvillä isoilla jarruilla ja kunnon alustalla ottaa autosta enemmän,kuin mitä pykälät antaa myöten.Tässä tapauksessa 68 Hp olisi maksimi tehonlisäys...Jos nyt ajatellaan esimerkiksi turbon asennusta,uusia mäntiä,kankia ym...68 hp on aika äkkiä saavutettu :?
Joku fiksumpi ihminen,valaiskaa...
Kun on olemassa se 20%-sääntö,tarkoittaako se sitä,kun oma auto on 3,6 l,niin mallisarjan tehokkain on se 3,8 l,ja mun auton tehot ei missään tapauksessa saa ylittää 20%:lla 3,8:n tehoja?Vai voiko esim. Kunnon korin jäykistyksillä,hyvillä isoilla jarruilla ja kunnon alustalla ottaa autosta enemmän,kuin mitä pykälät antaa myöten.Tässä tapauksessa 68 Hp olisi maksimi tehonlisäys...Jos nyt ajatellaan esimerkiksi turbon asennusta,uusia mäntiä,kankia ym...68 hp on aika äkkiä saavutettu :?
Joku fiksumpi ihminen,valaiskaa...
Comment