memebuy23buy

E34 520 osto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

Originally posted by viiksis
    omien kokemuksieni kautta ainakin seuraavat kannattaa pitää mielessä:

-Ruostetta ihmeen paljon ympäri autoa, varsinkin pohjan kumitulppien ympärykset ja helman nostokohdat herkkiä.

-Varsinkin etupään koiranluut ja reaktiotangot aika heikkoja.Ajelee paljon kuoppiin niin huomaa kun kolisee.Pyörät maassa noista huomaa kyl välyksen jos heiluttelee ja ne on rikki. Helppoja kyl vaihtaa, mut maksavat vaan turhan paljon, varsinkin reaktiotangot.
    Ruostetta on kyl huomattavasti vähemmän kuin muissa saman ikäisissä autoissa.

Ja alustan osat ovat halpoja siihen nähden mitä niillä saa aikaan. Siis 300-400 euroa alustaan, niin ajo-ominainaisuudet 10000 euron auton tasolla. Noin karkeasti. Ebaysta reaktiotangot n. 40 € kappale.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• viiksis
      Newbiemmer
      • Jun 2006
      • 27

Niin meinasin siis koko imupuolta,en pelkkää itse imusarjaa. Mikä vaan siellä voi vuotaa . Haitariputki, liitokset , imusarjan tiivisteet... Varsinkin toi haitariputki on aika altis kovettumaan ja halkeilemaan. Taisit nuo tietääkin. Itse imusarjahan tuskin rupee vuotamaan,mut joo hyvin viilasit pilkkua

Ja ruosteista: e34:sen helmapelti on varmaan vittumaisin vaihtaa mitä tiiän. Ja lisätään vielä ovien alareunat usein tiivisteen alta melko haperoa. Ja takaluukku samaten. Ei voi väittää etteikö se ruostuisi samalla lailla kuin muutkin ikäisensä

Enkä muuten lähtisi väittämään että uusimalla normaalin e34:sen alustaosia 300-400 eurolla niin tuloksena olisi m5:sen alusta????
      Last edited by viiksis; 06-07-2006, 19:42.

Comment

• SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1652
        • Pk-seutu

[QUOTE=viiksis]
        Originally posted by SledgeHammer82
        En olekaan ennen kuullut tästä M20B20-moottorien imusarjavuoto-ongelmasta, vaikka kyseisiä motteja onkin jonkun verran tullut katseltua. Mikä siinä alkaa vuotaa ja miten se paikataan?QUOTE]

Niin meinasin siis koko imupuolta,en pelkkää itse imusarjaa. Mikä vaan siellä voi vuotaa . Haitariputki, liitokset , imusarjan tiivisteet... Varsinkin toi haitariputki on aika altis kovettumaan ja halkeilemaan. Taisit nuo tietääkin. Itse imusarjahan tuskin rupee vuotamaan,mut joo hyvin viilasit pilkkua

Ja ruosteista: e34:sen helmapelti on varmaan vittumaisin vaihtaa mitä tiiän. Ja lisätään vielä ovien alareunat usein tiivisteen alta melko haperoa. Ja takaluukku samaten. Ei voi väittää etteikö se ruostuisi samalla lailla kuin muutkin ikäisensä

Enkä muuten lähtisi väittämään että uusimalla normaalin e34:sen alustaosia 300-400 eurolla niin tuloksena olisi m5:sen alusta????
        Ei tuossa ollut tarkoitus pilkkua nussia - kunhan kysyin. Noissa uudemmissa muovi-imusarjoissahan on ollutkin jotain vuoto-ongelmia. Tuo haitariputki näkyy tosiaan useassa haurastuneen, mutta eihän se taloutta kaada (olisko ollut Laakkosella 30€).

Ovien ja luukkujen reunat saa kyllä happanemaan, jos ei kuivaa niitä kunnolla pesun jälkeen. E34:sessa ovien tiivisteet nimittäin myös tiivistävät, ja vesi ei sieltä itsestään noin vain häviä. Jos löytyy autotalli niin toimiva keino on säilyttää autoa ovet ja takaluukku ykkösasennossa - säästää myös tiivisteitä ja auton sisälläkin pääsee ilma vaihtumaan.

Comment

• alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3399
          • Tre

Originally posted by viiksis

Mä en nyt tarkoittanut, että 520:stä tulee M5 alustaa korjaamalla vaan sitä, että e34:en alusta kunnossa on vitusti mukavampi kuin monen nykyauton. Ja se hiljaisuus...

Eikä kannata autoa ostaa ollenkaan jos ei ole valmis uusimaan 20 euron haitarikumia kerran 10:neen vuoteen.
          G30 520d xDrive

Comment

• viiksis
            Newbiemmer
            • Jun 2006
            • 27

Originally posted by alspe
            Mä en nyt tarkoittanut, että 520:stä tulee M5 alustaa korjaamalla vaan sitä, että e34:en alusta kunnossa on vitusti mukavampi kuin monen nykyauton. Ja se hiljaisuus...

Eikä kannata autoa ostaa ollenkaan jos ei ole valmis uusimaan 20 euron haitarikumia kerran 10:neen vuoteen.
            ...pienistä puroista kasvaa iso virta...noooo joooo.... eihän toi tosiaan hirveen hintanen ole. Mut paskat kaupat tulee tehtyä jos jokaisesta viasta ajattelee tyyliin "eihän ne helmapellit maksa kun 50 euroa kpl".

On tossa tosiaan hyvät ajo-ominaisuudet jos on kunnossa. Ja ulkonäöltään hienompaa 80-luvun (perus)autoa saa etsiä. Ja huoltaminen on aika simppeliä kun konehuoneessa niin hyvin tilaa.

Muuten tuli vielä mieleen et varsinkin kuskin penkki on usein ihan repaleina, jos matskuna se perinteinen kangas.

Comment

• Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6947
              • N/A

Itse olen sitämieltä etten huolisi E34 yhtään m30b35 pienemmällä moottorilla.
              Sitäpaitsi väitän että se menee kaupunkiajossa yhtä pienellä kulutuksella kun m20b20 koska sitä ei tarvitse juurikaan polkea että auto liikkuu miellyttävästi.

Comment

• alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3399
                • Tre

Originally posted by Antti O
                Sitäpaitsi väitän että se menee kaupunkiajossa yhtä pienellä kulutuksella kun m20b20 koska sitä ei tarvitse juurikaan polkea että auto liikkuu miellyttävästi.
                No tietysti mitä tarvitsee ja maksaa, mutta 520 -89:n saa alk. 2 k€ ja 535:en alk. 5 k€, että hieman eroa hankinnassa. Tosin saa erilaisen auton. Käsitin, että haetaan noin 3 k€:n autoa.
                G30 520d xDrive

Comment

• SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1652
                  • Pk-seutu

Originally posted by Antti O
                  Muuten hieman samoilla linjoilla, mutta kyllä siinä 535i:ssä kaupungissa jo tehtaankin mukaan palaa karvaa vaille 16 l/100 km kun 520i pärjää "vain" reilulla 13:lla litralla. 525i:lle (M20) muuten ilmoitetaan alkupään bensakoneista pienin kulutus (kaupungissa 12,9 l/100 km).

Comment

Working...
                  X