Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E34 täyskaasulla ei vetoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by Sene
    Musta savu tarkottaa että siellä on palamatonta joten ei laihalla seoksella pitäisi tulla mustaa muutaku nokea lentää pöntöstä korkeintaan.
    Niin ei pitäis. palolämmöthän siellä nousee taivaisiin laihalla, mut jos se seos ei syty esim jos kipinä katoaa osittain täydellä kaasulla niin sillonhan se vois ehkä lykkiä mustaa?
    En oo ikinä polkene laihalla käyvää konetta jotta vois sanoa

    Mihis suuntaan nokkaa on ajotettu? Aikasemmalle vai myöhäsemmälle? Mietin vielä sitä että jos sitä on pantu aikasemmalle, sillonhan periaatteessa overlappi kasvaa, ja tuoretta seosta pääsee suoraan putkeen, ja tän takia lykää mustaa, vaikka kone vois ehkä käydä laihalla ja sen takia ei vedä? Sulla tieten ei ole seos mittaria siinä?
    Last edited by M5 talviautona; 21-06-2006, 11:23.
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Kyllä sen huomaa jos pytty on pois pelistä. Jos toimii kaasua hölläämällä niin se on selvä peli, bensaa saa aivan liikaa.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • RcMTm5
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 65
        • Kotka

        #18
        Kyllä ne kaikki pytyt pelissä on, se on varmaa. Niin, sitä imua on säädetty aikasemmalle. Ollaan hyvin lähellä alkup. ajotuksia, koska kantta on myös laskettu/oikastu, joka on vienyt ajotusta taasen myöhäsemmälle. Ei oo seosmittaria, mut jos käyttää vaikka taustapeiliä seosmittarina..

        Tuntuis ainakin se syttypuolen vika kans mahottomalle, kun kerran puolikaasulla menee kierrosalueet puhtaasti ilman ongelmia läpi..vai?

        Täytyy aamusta käydä kyselemässä asiaan vinkkejä kannentekijältä. Luulis mäkihyppääjän mekaanikon jotain noista asioista tietävän..
        BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2556
          • Kirkkonummi

          #19
          Originally posted by MM-5
          3.8:ssa alipaineventtiiliä ohjaa suoraan DME moottorinohjaus ja 3.6:ssa erillinen boksi. Omassa 3.8:ssa ei toimi toi läppä oikein ja ei tee mitään tarkistusta käynnistettäessä, mutta yhden tutun 3.8:ssa toi tarkistus tapahtui aina käynnistettäessä.

          Ollaan jo pitkään mietitty miksi toi läppä ei mulla toimi. Antaisi mukavasti lisävääntöä kun saisi sen toimimaan. Kaikki ne alipaineletkut on vaihdettu uusiin ja ovat varmasti oikein kasattu ja takaiskuventtiili on oikein päin (se mustavalkoinen). Lisäksi tarkistin ettei alipainevaraajasäiliö vuoda. Yksi syy vikaan voisi olla se, että alipainelinjassa olevasta t-kappaleesta menee myös alipainelinja toiselle samanlaiselle alipaineventtiilille mikä ohjaa alipainetta ilmapumpulle. Voihan se jostain sieltäkin vuotaa, kun niitä ilmapumpulle meneviä letkuja ei ole vaihdettu.

          Kun kierroksia on yli 5000 rpm toi läppä kääntyy nopeasti auki ja menee samantien uudelleen kiinni, koska se venttiili on auki. On siellä siis vähän alipainetta mutta ei tarpeeksi tai sitten toi venttiili itse vuotaa. Kunhan kesäloma alkaa niin puran ton sykeboksin pois konehuoneesta uudelleen ja vaihdan venttiilin uuteen.
          Njaa-a, pitäisiköhän varmuuden vuoksi tarkistaa, liikkuuko omassa 3.8:ssa vivuston suhteen mikään. Onko kenelläkään laittaa hyvää tarkistuslistaa, mitä voisi kohta kohdalta käydä läpi, jos tuota itsetarkistusta ei tapahdu joka käynnistyksellä? Jääkö tästä vikakoodia muistiin?

          Jos vikaa löytyy, niin voisihan itse ainakin edes yrittää jahdata, korjaamon vianetsintä tuntiveloituksella saattaa olla kohtuullisen kallista. Toisaalta, eipä sitä täyskaasua tule painettua todellakaan usein.. Yleisestikin, noita M5-ominaisuuksia ei tule käytettyä oikeastaan lainkaan. Ainoa paikka milloin teho on oikeasti tarpeen, on silloin kun kärkkyy sopivaa rakoa Kehä III:lle tai Hangontielle.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Se vain, että jos tuo läppä on väärässä asennossa, nousee kulutus ja ajettavuus huononee todella paljon kun vääntökäyrä menee epäedulliseen suuntaan.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • RcMTm5
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 65
              • Kotka

              #21
              Vika selvinnyt

              Tänään rupes tuhjäkäynnillä paukkumaan harvakseltaan putkessa. Siispä vika täytyi olla syttypuolella. Puolien irroitus paljasti yhden vian: ykkösen puolassa se puolalta tulpalle menevä kuminen tötsä oli irronnut puolasta!!

              Kokeneemmat kertokaa, kuuluuko sen kumitötsän olla irti vai ei.Ainakin varaosina niitä näyttäis saavan erillään?? (osa no. 3)


              Muissa puolissa se kumitötsä oli hyvin kiinni..
              BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

              Comment

              • jonde___
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 94

                #22
                Originally posted by RcMTm5 View Post
                Eli kone S38b38. Ongelmana seuraavaa: kiihdytettäessä täyskaasulla kone puutuu. Osa kaasulla vetoja tuntuu olevan hyvin. Bensankulutus on myös kohtuuttoman kova.

                Moottoriin on tehty mm seuraavia muutoksia, kansi virtaavampi, imunokan ajotusta muutettu. Moottorinohjaus on vakio.

                Epäilyt ainakin näin ensin kohdistuvat ilmamassamittariin tai kaasuläpänasentotunnistimeen. Muistanko väärin vai oliko tohon ilmamassamittarin testaamiseen joku "kotikonsti" olemassa?
                onko vika jo löytynyt ..?
                omassa oli ainakin kaasuläpän asentotunnistin anturi paskana vaihdoin sen ja homma alkoi toimia..

                Comment

                • Juho_P
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 313
                  • p-pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by RcMTm5 View Post
                  Tänään rupes tuhjäkäynnillä paukkumaan harvakseltaan putkessa. Siispä vika täytyi olla syttypuolella. Puolien irroitus paljasti yhden vian: ykkösen puolassa se puolalta tulpalle menevä kuminen tötsä oli irronnut puolasta!!

                  Kokeneemmat kertokaa, kuuluuko sen kumitötsän olla irti vai ei.Ainakin varaosina niitä näyttäis saavan erillään?? (osa no. 3)


                  Muissa puolissa se kumitötsä oli hyvin kiinni..
                  Irrallisia ne varret on niistä puolista. Joskus aika hyvin nahottunut kiinni mutta lähtee sievästi kun pyöräyttää ja vetää sen irti puolasta.
                  Joskus näissä on jälkiä että ois lyöny sieltä tulpan puolelta läpi mutta sellanen harvoin haittaa mitään.
                  Terävä pieni naksahdus pitäis kuulua kun sen varren laittaa kiinni siihen puolaan ja tulppaanhan se menee tosi hennosti vaan kiinni.
                  pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                  Comment

                  • Moosmann
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 712
                    • AnssiKela-tallit

                    #24
                    Olisko jollain kuvaa siitä s38b36 resonanssiläpän ohjain boksista. Multa se puuttuu niin ei ihme kun ei toimi. Saa myös tarjota jos jollain sellainen ylimääräisenä.
                    E30 336i diamantschwarz metallic -88
                    E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
                    Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
                    Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

                    ex:
                    -VW Passat Variant Tsi Highline -18
                    -Toyota Avensis Premium Touring -16
                    -Skoda Octavia Combi -14
                    -e36 frozen bronze "m3" touring -95
                    -VW Golf Variant -05
                    -e36 316i Touring -98
                    -e38 728ia -96
                    -e30 316 (18i)-83
                    -e30 323i -84
                    -A sorsa sedan -87

                    Comment

                    • Ziggis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 454
                      • Melbourne (Mellilä)

                      #25
                      Originally posted by ihi View Post
                      Jokuhan vois vaikka epäillä, että jotkut letkut olis jopa vaikka väärin jos kerran vasta on niputettu tuo kattila.

                      Ja liian laiha seos ei kyllä synnytä savua.
                      pakko todeta tähän että tuollahan puhuttiin ali-ilmamäärästä... silloinhan kone käy rikkaalla... eli saa liian vähän ilmaa suhteessa poltto-aineen määrään!
                      Ex. e39 540i -97
                      Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                      Ex. e36 325iA -92
                      Ex. e34 540iA -94
                      Ex. e30 325 2.7 eta -86
                      Ex. e34 540iA -93 touring
                      Ex. e32 730i -89

                      Tällä mennään

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by M5 talviautona View Post
                        Niin ei pitäis. palolämmöthän siellä nousee taivaisiin laihalla, mut jos se seos ei syty esim jos kipinä katoaa osittain täydellä kaasulla niin sillonhan se vois ehkä lykkiä mustaa?
                        En oo ikinä polkene laihalla käyvää konetta jotta vois sanoa
                        Jollain vanhalla puolipallopalotilalla pakolämmöt pomppaa, mutta nykyaikaisella runsaspaljealueiselle pienillä venttiilikulmilla olevilla neliventtiilikansilla lämpötilat eivät juurikaan nouse laihallakaan seoksella.

                        Ja mustaa tulee vain ja ainoastaan silloin kun polttoaineen hiili palaa noeksi ts. rikkaalla seoksella.

                        Comment

                        • Minimaalinen
                          Newbiemmer
                          • Jul 2011
                          • 17
                          • Suomi

                          #27
                          Mun käsityksen mukaan 3.8 ei tee tarkistusta startissa. Onko väärä käsitys?

                          Omakaan (-92) ei tee mutta kun painaa kaasun pohjaan ja kierrokset yli ~4500, läppä aukeaa. Pitäisi tosiaan tarkistaa että se myös pysyy oikeassa asennossa.

                          Comment

                          • s3nder
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 64
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by Moosmann View Post
                            Olisko jollain kuvaa siitä s38b36 resonanssiläpän ohjain boksista. Multa se puuttuu niin ei ihme kun ei toimi. Saa myös tarjota jos jollain sellainen ylimääräisenä.
                            minulla ois ylimääräinen ,, ota yhteyttä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎