Eli kyseessä on BMW 525 e34 2.5l 12v -90.
3 kertaa olen nyt jäänyt koslalla tien varteen:
1. KERTA (Helsinki - Hämeenlinna):
Lähdin tosiaan viikonloppua viettämään Hämeenlinnaan ja tällä tietyllä motarilla kun saa ajaa 120km/h nostin tietysti nopeuden kyseiseen vauhtiin. Kerkesin ehkä 3 sekuntia pitää vauhdin 120km:ssä kun tehot katosivat kokonaan. Mikään vaihde ei jaksanut enää liikuttaa autoa.. Auton vauhti hidastui ja yritin eri vaihteita mutta sama juttu. Kierrokset ei noussut enään yli 3000 ja tietysti tien laitaan siitä jouduttiin. Sammutin moottorin ja kun kokeilin hetken päästä uudelleen moottori ääni oli "ryppyinen" =P.. Yritin lähteä liikkeelle mutta autossa oli tehot täysin poissa. Siinä sitten ihmettelin mikä olisi vikana eikä osannut niissä tunnelmissa mitään tehdä. Kokeilin 20min odottelun jälkeen ja kappas.. Kaikki toimi taas. Tämän jälkeen vaihdoin ilmansuodattimen koska vanhaa ei oltu varmaan vaihdettu vuosiin ainakin siitä sonnan määrästä mitä vanhassa oli ja uudet öljyt öljynsuodattimineen. Auto toimi taas hyvin.
2. KERTA (Oulunkylä - Pasila):
Noin 4-5 viikkoa edellisen tapahtuman jälkeen olin kiinnittämässä uutta rattia ja kun lähdin testiajolle auto nyki hiukan ja auto ei tuntunut kiihtyvän minnekkään. Noh ajateltiin että kyseessä oli bensansyöttö häiriö kun oltiin siinä otettu akun miinuskaapeli irti ja käynnistelty autoa moneen otteeseen lähtemättä liikenteeseen. Ajateltiin että kyllä se siitä normalisoituu mutta sitten lähdin kohti kotia ajelemaan 40-80km vauhdilla samat merkit antoi kuin viimeksi eli kierrokset ei noussut yli 3000 ja moottori ääni ei ollut normaali. Taas kun odotteli sen 15-20min niin auto toimi taas. Vaihdoin tapahtuman jälkeen uudet tulpat.
3. KERTA (Helsinki - Espoo):
Tapahtui siis tänään (2 viikkoa edellisen jälkeen).. Työmatkalla nostin nopeuden n.120km/h ja jälleen tehot veks ja tienlaitaan odottelemaan. 15min odottelun jälkeen takasin matkaan ja auto toimi taas. Vastaavalla nopeudella kotiin tultuani ongelmaa ei jälleen ilmennyt.
1. & 2. kertaa yhdistää se että konepelti oli auringon paahteessa auki n. 1-3h.
3. kerralla lähdin suoraan tallista. Kyse siis luultavasti on jonkin osan ylikuumenemisesta mutta minkä? Moottorin lämmöt on ollut mittarin mukaan aivan normaalit. Olen nyt kuullu kavereilta, tutuilta & puolitutuilta jos jonkinmoista teoriaa mutta kaikki arvailuja. Itse luulin ensin bensansuodatinta tai pumppua mutta ei enään siltäkään vaikuta.. Tai mistä enää tietää. Apua kaivataan kovasti. Kysyin tosiaan samasta viasta tuolla "Nykimisviat" threadissä kun en viittinyt uutta alottaa eli jos moderaattori viitsisi sen sieltä poistaa? Kiitos jo etukäteen.
3 kertaa olen nyt jäänyt koslalla tien varteen:
1. KERTA (Helsinki - Hämeenlinna):
Lähdin tosiaan viikonloppua viettämään Hämeenlinnaan ja tällä tietyllä motarilla kun saa ajaa 120km/h nostin tietysti nopeuden kyseiseen vauhtiin. Kerkesin ehkä 3 sekuntia pitää vauhdin 120km:ssä kun tehot katosivat kokonaan. Mikään vaihde ei jaksanut enää liikuttaa autoa.. Auton vauhti hidastui ja yritin eri vaihteita mutta sama juttu. Kierrokset ei noussut enään yli 3000 ja tietysti tien laitaan siitä jouduttiin. Sammutin moottorin ja kun kokeilin hetken päästä uudelleen moottori ääni oli "ryppyinen" =P.. Yritin lähteä liikkeelle mutta autossa oli tehot täysin poissa. Siinä sitten ihmettelin mikä olisi vikana eikä osannut niissä tunnelmissa mitään tehdä. Kokeilin 20min odottelun jälkeen ja kappas.. Kaikki toimi taas. Tämän jälkeen vaihdoin ilmansuodattimen koska vanhaa ei oltu varmaan vaihdettu vuosiin ainakin siitä sonnan määrästä mitä vanhassa oli ja uudet öljyt öljynsuodattimineen. Auto toimi taas hyvin.
2. KERTA (Oulunkylä - Pasila):
Noin 4-5 viikkoa edellisen tapahtuman jälkeen olin kiinnittämässä uutta rattia ja kun lähdin testiajolle auto nyki hiukan ja auto ei tuntunut kiihtyvän minnekkään. Noh ajateltiin että kyseessä oli bensansyöttö häiriö kun oltiin siinä otettu akun miinuskaapeli irti ja käynnistelty autoa moneen otteeseen lähtemättä liikenteeseen. Ajateltiin että kyllä se siitä normalisoituu mutta sitten lähdin kohti kotia ajelemaan 40-80km vauhdilla samat merkit antoi kuin viimeksi eli kierrokset ei noussut yli 3000 ja moottori ääni ei ollut normaali. Taas kun odotteli sen 15-20min niin auto toimi taas. Vaihdoin tapahtuman jälkeen uudet tulpat.
3. KERTA (Helsinki - Espoo):
Tapahtui siis tänään (2 viikkoa edellisen jälkeen).. Työmatkalla nostin nopeuden n.120km/h ja jälleen tehot veks ja tienlaitaan odottelemaan. 15min odottelun jälkeen takasin matkaan ja auto toimi taas. Vastaavalla nopeudella kotiin tultuani ongelmaa ei jälleen ilmennyt.
1. & 2. kertaa yhdistää se että konepelti oli auringon paahteessa auki n. 1-3h.
3. kerralla lähdin suoraan tallista. Kyse siis luultavasti on jonkin osan ylikuumenemisesta mutta minkä? Moottorin lämmöt on ollut mittarin mukaan aivan normaalit. Olen nyt kuullu kavereilta, tutuilta & puolitutuilta jos jonkinmoista teoriaa mutta kaikki arvailuja. Itse luulin ensin bensansuodatinta tai pumppua mutta ei enään siltäkään vaikuta.. Tai mistä enää tietää. Apua kaivataan kovasti. Kysyin tosiaan samasta viasta tuolla "Nykimisviat" threadissä kun en viittinyt uutta alottaa eli jos moderaattori viitsisi sen sieltä poistaa? Kiitos jo etukäteen.
Comment