Auto: E34 M5 3.8 -92 / S38 B38 koneella.
Tänä aamuna sytytyspuola lopetti työsopimuksen, tietenkin hankalimman sylinteri #6 kohdalla. Kaikissa muissa puolanjohdon irroittaminen vaikutti käyntiin, tuossa ei. Auto toimi eilen illalla aivan kiltisti, mutta tänä aamuna tultiin sitten töihin 2h myöhässä, bensa haisten ja muutenkin hidastellen :(
Kysymyksiä:
-Kuinka todennäköistä on, että 14 vuotta vanha katalysaattori otti itseensä ja paukahti? 5 sylinterillä ajeltiin pintakaasulla (alle 2000 rpm) n. 20km.
-Todennäköisesti ko. sylinteriin tuli palamatonta bensa & öljy -seosta ja tulppa (BOSCH Y 6 DC) on entinen.
a) tarvitaanko erityistyökalu, jotta ko. tulppa saadaan ulos - käytössä olisi Bilteman perussetti?
b) mikä on oikea kiristysmomentti?
-Tulpanhattu uusitaan myös, onko jotain mitä tässä tapauksessa olisi myös hyvä vaihtaa / tarkistaa?
Laakkosella ko. puola 83€, Bemu Oy:ssä "kuutisen kymppiä", tuurilla sen saa ensinmainitusta huomisillaksi. Tämä on selkeästi rangaistus "reippaasta etenemisestä" aamuruuhkissa.. Kulutus ei ole yht'äkkiä kasvanut, itse asiassa päin vastoin. Forssan Pick Nick -reissun jälkeen ajotietokone osoitti 9.8l/100km..jonka kaupunkiliikenne on parissa päivässä korjannut jo 10.2:een.
EDIT: Kiristysmomentiksi mainittiin Tapiolan Essolla 25Nm, onkohan vekotin kovin tarkka moisesta?
EDIT2: Samassa paikassa mainittiin myös, että M5:en koneen pitäisi osata kääntää polttoaineenruiskutus pois siitä sylinteristä, missä ei kipinää? Olisikohan toiminut noin??
Tänä aamuna sytytyspuola lopetti työsopimuksen, tietenkin hankalimman sylinteri #6 kohdalla. Kaikissa muissa puolanjohdon irroittaminen vaikutti käyntiin, tuossa ei. Auto toimi eilen illalla aivan kiltisti, mutta tänä aamuna tultiin sitten töihin 2h myöhässä, bensa haisten ja muutenkin hidastellen :(
Kysymyksiä:
-Kuinka todennäköistä on, että 14 vuotta vanha katalysaattori otti itseensä ja paukahti? 5 sylinterillä ajeltiin pintakaasulla (alle 2000 rpm) n. 20km.
-Todennäköisesti ko. sylinteriin tuli palamatonta bensa & öljy -seosta ja tulppa (BOSCH Y 6 DC) on entinen.
a) tarvitaanko erityistyökalu, jotta ko. tulppa saadaan ulos - käytössä olisi Bilteman perussetti?
b) mikä on oikea kiristysmomentti?
-Tulpanhattu uusitaan myös, onko jotain mitä tässä tapauksessa olisi myös hyvä vaihtaa / tarkistaa?
Laakkosella ko. puola 83€, Bemu Oy:ssä "kuutisen kymppiä", tuurilla sen saa ensinmainitusta huomisillaksi. Tämä on selkeästi rangaistus "reippaasta etenemisestä" aamuruuhkissa.. Kulutus ei ole yht'äkkiä kasvanut, itse asiassa päin vastoin. Forssan Pick Nick -reissun jälkeen ajotietokone osoitti 9.8l/100km..jonka kaupunkiliikenne on parissa päivässä korjannut jo 10.2:een.
EDIT: Kiristysmomentiksi mainittiin Tapiolan Essolla 25Nm, onkohan vekotin kovin tarkka moisesta?
EDIT2: Samassa paikassa mainittiin myös, että M5:en koneen pitäisi osata kääntää polttoaineenruiskutus pois siitä sylinteristä, missä ei kipinää? Olisikohan toiminut noin??
Comment